Ik ben nieuw op dit forum en zal mij even voorstellen. Ik ben 37 jaar, woonachtig in het noorden van het land en ik ben een liefhebber van muziek/audioapparatuur (wie niet hier
Nu heb ik het plan om samen met een vriend van mij ons eens te gaan storten op het zelf bouwen van luidsprekers. We willen simpel beginnen omdat we behalve wat theorie nog geen enkele ervaring hebben.
Een 2-weg systeem, budget, lijkt ons een leuke start. Denk dat we de drivers, filter ed gewoon bij Conrad kopen om het wat eenvoudig te houden. Het grote vraagstuk waar we voor nu mee zitten is de kast. Hoe gaan we van start?
Zelf leek mij grenenhout wel een geschikt, niet echt duur en makkelijk te bewerken. Maar is dit eigenlijk wel echt geschikt?
En het ontwerp? Ik heb veel gezocht op dit forum maar kan daar niet echt wat over vinden. Waar moeten we rekening mee houden?
Ons uiteindelijke doel is het vervangen van onze eigen luidsprekers. Voor mij persoonlijk geldt dat die ongeveer het uiterlijk moeten hebben van de B&W 803D. Geluid moet wel anders dan de B&W 803D, die vind ik namelijk wat te dof klinken. Met behulp van onze drive en dit forum zal het uiteindelijk zeker lukken. En alle luidsprekers die we in onze tussenliggende leer-periode gaan maken zullen belanden bij familie ofzo