Nescio - high end FAST met DSP - Elektor2009

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Nescio - high end FAST met DSP - Elektor2009

Bericht door Henkjan »

Leeuwarden schreef:
Denk aan discotheek niveau van vroeger. Hard dus. En dus, Henkjan... K-3 (bij voorkeur mét Josje) in de sleuf en GAS! \:D/
disco van vroegâh... dan moet ik eerst m'n draaitafel naar beneden halen... K2J1 heb ik net liggen, dus als je het geen probleem vindt heb ik maar Dulfer van leer laten trekken. tot nivo 'wat zullen de buren denken' geen enkel probleem, geen zichtbare beweging in de Alpair en de Trio8 alleen bij het diepere laag wat doen. dat kan dus nog wel harder... ik denk dat eerder de Hypex zonder stoom zit (de Trio8 is 8ohm, en de LT lust ook wel wat vermogen) dan dat je de units tot aan de grens krijgt. maar ik vond t wel genoeg, m'n oren piepen nog 8)

dat van die schrijver wist ik wel, ik heb heel wat literatuur moeten verstouwen op de middelbare school (heeft jaaaren geduurd voor ik weer met plezier een goed boek kon lezen), maar ik ga een mooie luidspreker toch niet naar een schrijver vernoemen =; al helemaal niet als er link naar de imho beste muziek ooit in ons landje gemaakt in zit...
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Nescio - high end FAST met DSP - Elektor2009

Bericht door Leeuwarden »

Thanks voor de test Henkjan! Namens mij excuus aan de buren :mrgreen:
Gebruikersavatar
holco
Berichten: 1714
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 21:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Nescio - high end FAST met DSP - Elektor2009

Bericht door holco »

Ziet er mooi uit, maar wat is de maatvoering van de speakers? foto van de achterzijde ben ik ook nieuwsgierig naar.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Nescio - high end FAST met DSP - Elektor2009

Bericht door Henkjan »

de maten staan gewoon in het blad er bij hoor. 90cm hoog en 23cm breed en diep

de achterkant.... daar zie je hout en een Hypex AS2/100 :)
Gebruikersavatar
holco
Berichten: 1714
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 21:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Nescio - high end FAST met DSP - Elektor2009

Bericht door holco »

Net het blad online besteld :oops: maar ik vind dit zo'n interessante speaker dat ik hier alvast de maat vraag :wink:

Is hij ook nog ergens te beluisteren, liefst regio Rotterdam?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Nescio - high end FAST met DSP - Elektor2009

Bericht door Henkjan »

zoals gezegd staan ze nu nog in m'n woonkamer en gaan ze in t nw jaar naar Speakerland toe
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Nescio - high end FAST met DSP - Elektor2009

Bericht door Leeuwarden »

Ik stap nu in de auto...
Gebruikersavatar
holco
Berichten: 1714
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 21:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Nescio - high end FAST met DSP - Elektor2009

Bericht door holco »

Henkjan schreef:
zoals gezegd staan ze nu nog in m'n woonkamer en gaan ze in t nw jaar naar Speakerland toe
Mail gestuurd.
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Re: Nescio - high end FAST met DSP - Elektor2009

Bericht door TubeHead »

Luistersessie in Oss ? Lijkt me ook intressant ! :D


Even een vraagje... Nu heb je een kier tussen de kast van de woofer en mid/hoog.
Komen hier nog bepaalde eigenschappen naar voren ? die je normaal niet hebt bij één baffle ?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Nescio - high end FAST met DSP - Elektor2009

Bericht door Henkjan »

geen kier, maar er zijn 2 separate kastjes, met wat er tussen omdat de hemelboutjes op waren :lol:

maar zereneus: dat komt uit de combi 2 kastjes en het design. het midkastje plat op de baskast oogde gewoon niet lekker. het voordeel van niet 1 baffle is dat trillingen van de bas nu veel minder worden doorgegeven aan de mid.

luistersessie Oss: ik meld t wel als ze daar staan.
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Re: Nescio - high end FAST met DSP - Elektor2009

Bericht door TubeHead »

Henkjan schreef:
het voordeel van niet 1 baffle is dat trillingen van de bas nu veel minder worden doorgegeven aan de mid.
Had je dit toevallig ook gemeten ?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Nescio - high end FAST met DSP - Elektor2009

Bericht door Henkjan »

ik heb geen versie gemaakt met 1 baffle als je dat bedoeld... op sommige dingen vertrouw ik volledig op m'n grijze cellen
Gebruikersavatar
holco
Berichten: 1714
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 21:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Nescio - high end FAST met DSP - Elektor2009

Bericht door holco »

Hoe gaat dat trouwens met de software voor de filter settings, is dat te downloaden of gaat dat op een andere manier?
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9199
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Nescio - high end FAST met DSP - Elektor2009

Bericht door wouter »

Volgens het artikel:
Op http://www.juoiga.nl zijn de bestanden met daarin de opslagen filters voor de Hypex DSP software te downloaden
Ik heb het nog niet kunnen vinden op de site maar daar zul je de filtering vandaan kunnen plukken :wink:

Ik kom ook graag luisteren...
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Nescio - high end FAST met DSP - Elektor2009

Bericht door Henkjan »

holco schreef:
Hoe gaat dat trouwens met de software voor de filter settings, is dat te downloaden of gaat dat op een andere manier?
:oops: site moet ik nog bijwerken :oops: maar ook bij Speakerland, S&Co, etc zal deze te krijgen zijn

ik zal eens wat gaan opzetten kwa luisteren... thuis gaat wat lastig worden denk ik.
Gebruikersavatar
holco
Berichten: 1714
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 21:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Nescio - high end FAST met DSP - Elektor2009

Bericht door holco »

Ben benieuwd!!

Ga je ook het complete speaker versterker kabel en demping parket als een geheel aanbieden met misschien een licht gereduceerde prijs?

Ben ook benieuwd van wie dit citaat is?

Citaat:
Laatst bij Henkjan een set gehoord, woofer in gesloten box met een kleine breedbander erboven. 2-weg gefilterd, alle rariteiten van de breedbander weggehaald met de DSP, net speaker ontwerp van Henkjan met goed afgestemd laag en een mooi slanke behuizing voor de breedbander. Klonk werkelijk fenomenaal. Speelt 99% van de passieve monitors naar huis.
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Nescio - high end FAST met DSP - Elektor2009

Bericht door bas focal m180 »

Henkjan schreef:
als je de AS2/100 met digitale input neemt komt er nog wel 120€ bij, dus dan ga je er wat meer overheen idd.
Met een cd speler voorzien met een digitale output , en die sluit je dan aan op de hypex met digitale input.
Met analoog is het ,cd speler maakt van digitaal weer eerst analoog , en de hypex van analoog naar digitaal. Je slaat als waren 2 stappen over.Met als resultaat dat er geen verlies onstaat tijdens het om zetten van digitaal na analoog en weer van analoog na digitaal.(corrigeer mij als ik het fout heb).
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Nescio - high end FAST met DSP - Elektor2009

Bericht door Henkjan »

bas focal m180 schreef:
Henkjan schreef:
als je de AS2/100 met digitale input neemt komt er nog wel 120€ bij, dus dan ga je er wat meer overheen idd.
Met een cd speler voorzien met een digitale output , en die sluit je dan aan op de hypex met digitale input.
Met analoog is het ,cd speler maakt van digitaal weer eerst analoog , en de hypex van analoog naar digitaal. Je slaat als waren 2 stappen over.Met als resultaat dat er geen verlies onstaat tijdens het om zetten van digitaal na analoog en weer van analoog na digitaal.(corrigeer mij als ik het fout heb).
zo heb ik het nu ook staan idd. echt je set tot het minimum reduceren, alleen speler en luidsprekers 8) (btw: heeft een squeezebox ook een digitaal uit?)
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Nescio - high end FAST met DSP - Elektor2009

Bericht door Henkjan »

krap 7 uur geleden, Leeuwarden schreef:
Ik stap nu in de auto...
tomtom verkeerd ingesteld?
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Nescio - high end FAST met DSP - Elektor2009

Bericht door bas focal m180 »

(btw: heeft een squeezebox ook een digitaal uit?
Mijn hemel wat is een squeezebox, iets voor kleine kinderen.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Nescio - high end FAST met DSP - Elektor2009

Bericht door Henkjan »

Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Nescio - high end FAST met DSP - Elektor2009

Bericht door Leeuwarden »

Henkjan schreef:
krap 7 uur geleden, Leeuwarden schreef:
Ik stap nu in de auto...
tomtom verkeerd ingesteld?
Nou nee... Bij Utrecht omgekeerd omdat ik me bedacht dat ik niet wist waar je woonde. Ach ja... volgende keer dan maar :mrgreen:

Ik heb geen idee waarom maar de Nescio prikkelt mijn nieuwsgierigheid gigantisch...
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Nescio - high end FAST met DSP - Elektor2009

Bericht door Henkjan »

vreemd, 't is toch een hoekig er vierkant ding, jij bent normaal meer van de rondingen :mrgreen:
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Nescio - high end FAST met DSP - Elektor2009

Bericht door Leeuwarden »

Ben bang dat ik dan toch maar uit de kast moet komen... :mrgreen:
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Nescio - high end FAST met DSP - Elektor2009

Bericht door Leeuwarden »

Henkjan, heb je die grijze Alpair er ook in gehad?
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”