Herbouwen van een UCD180HG met HxR

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
fluppie
Berichten: 871
Lid geworden op: di 27 nov 2007, 21:48

Bericht door fluppie »

Na 35 treinen nemen ben ik eindelijk thuis ! :D ( Delft-Utrecht, 2h20min )

Sneak preview !
Laatst gewijzigd door fluppie op vr 10 okt 2008, 12:18, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
BertDB
Berichten: 1978
Lid geworden op: zo 07 sep 2008, 17:39
Locatie: Mechelen (BE)

Bericht door BertDB »

wow, professionele printen ! :shock:
laat daar maar is wat van horen :P
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

:shock:

Wow wat een printen! Gaaf hoor!

Jan
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

Hey Flup,

Het hele gezeur met je JvE laat me niet los en geeft mij niet echt veel hoop voor mijn project :( .

Heb je het volgende al eens geprobeerd:

Buffer erin, JvE eruit en een potmeter tussen de bron en het buffer.

Wat gebeurt er dan?

Groeten,
Mischa
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

xbake, ik las op elektuur forum dat je problemen had dat af en toe zomaar je volume veranderde.

hoe heb je dat uiteindelijk opgelost ?
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

fluppie schreef:
- Motorgestuurde potentiometer met IR en ingangskeuze
Enig idee hoe het gesteld is met de gelijkloop van de gebruikte potmeter?
fluppie schreef:
- Cs3310 volumeregeling ( waar de cs3310 er natuurlijk direct uitgaat en een pga2310 erin )
Is die 1 op 1 uitwisselbaar of moet je daarvoor alles aanpassen? De PGA is toch de digitale potmeter? Vervalt de aanwezige potmeter dan?
fluppie schreef:
- Cdrom remote control ( kan ik van een cdrom drive een cd speler maken ) met daarachter de gemodde hongkongdac.
Waar heb je die gevonden? Ik krijg alleen maar de melding dat die cdrom remote control er niet is.

Hoe zat het trouwens met de verzendkosten vanuit HongKong?

Groeten,
Mischa
Gebruikersavatar
fluppie
Berichten: 871
Lid geworden op: di 27 nov 2007, 21:48

Bericht door fluppie »

mischa72 schreef:
Hey Flup,

Het hele gezeur met je JvE laat me niet los en geeft mij niet echt veel hoop voor mijn project :( .

Heb je het volgende al eens geprobeerd:

Buffer erin, JvE eruit en een potmeter tussen de bron en het buffer.

Wat gebeurt er dan?

Groeten,
Mischa
Dat zal ik binnenkort eens proberen !!
Gebruikersavatar
fluppie
Berichten: 871
Lid geworden op: di 27 nov 2007, 21:48

Bericht door fluppie »

mischa72 schreef:
fluppie schreef:
- Motorgestuurde potentiometer met IR en ingangskeuze
Enig idee hoe het gesteld is met de gelijkloop van de gebruikte potmeter?

--- Ik gok rond de 2-3dB, durf ik niet te zeggen.
fluppie schreef:
- Cs3310 volumeregeling ( waar de cs3310 er natuurlijk direct uitgaat en een pga2310 erin )
Is die 1 op 1 uitwisselbaar of moet je daarvoor alles aanpassen? De PGA is toch de digitale potmeter? Vervalt de aanwezige potmeter dan?

--- Ja inderdaad ! Dat is het mooie van de zaak, en ook de enige reden waarom ik die kit heb besteld. De PGA is pin- en software-compatibel met de CS3310. De PGA2310 is een digtaal gestuurde analoge volumeregeling. Zeg maar een JvE in een chip, dus geen gezeur met relais :). Hoe "audiofiel" hij is zal Soundexcel misschien kunnen opmeten. Volgens mij wel van betrekkelijk hoog niveau aangezien dat ding 16 euro kost ( http://be.farnell.com/1212339/semicondu ... -pga2310pa ) !!

fluppie schreef:
- Cdrom remote control ( kan ik van een cdrom drive een cd speler maken ) met daarachter de gemodde hongkongdac.
Waar heb je die gevonden? Ik krijg alleen maar de melding dat die cdrom remote control er niet is.

--- Hier http://diyclub.biz/catalog/product_info ... cts_id=436 :P !

Hoe zat het trouwens met de verzendkosten vanuit HongKong?

--- Dat was $30

Groeten,
Mischa
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Als je kijkt naar de THD en Dynamic range, is het een vrij goed ding :)
Gebruikersavatar
BertDB
Berichten: 1978
Lid geworden op: zo 07 sep 2008, 17:39
Locatie: Mechelen (BE)

Bericht door BertDB »

b_force schreef:
xbake, ik las op elektuur forum dat je problemen had dat af en toe zomaar je volume veranderde.

hoe heb je dat uiteindelijk opgelost ?
iemand op het forum stelde voor om er 100pF condensatortjes op te zetten naar ground. Dit helpte écht !
een verklaring heb ik er niet echt voor.. mss neemt het storingen weg ? :roll:

ik moet nog even testen met welke koelplaten mijn versterker het koelst loopt, daarna volgen foto's van de bouw, waarschijnlijk in een apart topic :mrgreen:
jorgatlet
Berichten: 27
Lid geworden op: vr 03 dec 2004, 17:44

Bericht door jorgatlet »

@ Fluppie
Die cs 3310 kan je daar zo dat andere ic inzetten, of moet je die dan ook nog programmeren. Ik wil ook mijn JvE vervangen voor iets anders.
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

jorgatlet schreef:
@ Fluppie
Die cs 3310 kan je daar zo dat andere ic inzetten, of moet je die dan ook nog programmeren. Ik wil ook mijn JvE vervangen voor iets anders.
Even de moeite nemen om terug te lezen. In de post van Zo 12 Okt 2008 0:44 staat exact het antwoord op jouw vraag.

Groeten,
Mischa
jorgatlet
Berichten: 27
Lid geworden op: vr 03 dec 2004, 17:44

Bericht door jorgatlet »

@ Mischa, ik dacht dat je op vakantie was :) . Dat ie pin-en software compatibel is heb ik wel gelezen, maar die software moet toch ergens op gezet worden ,of zit ik er naast te denken.
Gebruikersavatar
fluppie
Berichten: 871
Lid geworden op: di 27 nov 2007, 21:48

Bericht door fluppie »

jorgatlet schreef:
@ Mischa, ik dacht dat je op vakantie was :) . Dat ie pin-en software compatibel is heb ik wel gelezen, maar die software moet toch ergens op gezet worden ,of zit ik er naast te denken.
Die regeling heeft een microcontroller, en die stuurt die PGA / CS chippies aan. De PGA luistert naar de zelfde commando's als de CS, vandaar de 1:1 compatibiliteit.
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

jorgatlet schreef:
@ Mischa, ik dacht dat je op vakantie was :) .
Ik heb nergens vermeld dat ik niet bereikbaar was. Ik heb alleen gezegd dat een reactie langer uit kan blijven. Kun je je voorstellen wat er gebeurd was als ik wel thuis was :D :D :D .

Groeten,
Mischa
jorgatlet
Berichten: 27
Lid geworden op: vr 03 dec 2004, 17:44

Bericht door jorgatlet »

@ Mischa, ik hoorde van fluppie dat hij ddie volumeregeling aan jou verkocht heeft, heb je hem al getest? En hoe bevalt hij je.
Even off topic heb je je phonodude al gemaakt?
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

Nog niet, maar ik heb nog een week vakantie..... Hierin heb ik in de avonduren menig soldeer-uurtje gepland. Eerst mijn buizenbakken reviseren en daarna zien we verder.

Ik wil in eerste instantie gaan testen met de standaard uitvoering, dus met de CS3310 (misschien ook niet, maar dat ligt eraan hoe eenvoudig die chip te verwijderen is :D ). Eerst maar eens kijken in welk kastje ik alles ga gieten. Ik heb een kast liggen, maar ik moet nog kijken of ik daar alles in krijg.

Groeten,
Mischa
Plaats reactie