Sneak preview !
Herbouwen van een UCD180HG met HxR
Moderator: Beheerdersteam
Enig idee hoe het gesteld is met de gelijkloop van de gebruikte potmeter?fluppie schreef:- Motorgestuurde potentiometer met IR en ingangskeuze
Is die 1 op 1 uitwisselbaar of moet je daarvoor alles aanpassen? De PGA is toch de digitale potmeter? Vervalt de aanwezige potmeter dan?fluppie schreef:- Cs3310 volumeregeling ( waar de cs3310 er natuurlijk direct uitgaat en een pga2310 erin )
Waar heb je die gevonden? Ik krijg alleen maar de melding dat die cdrom remote control er niet is.fluppie schreef:- Cdrom remote control ( kan ik van een cdrom drive een cd speler maken ) met daarachter de gemodde hongkongdac.
Hoe zat het trouwens met de verzendkosten vanuit HongKong?
Groeten,
Mischa
Dat zal ik binnenkort eens proberen !!mischa72 schreef:Hey Flup,
Het hele gezeur met je JvE laat me niet los en geeft mij niet echt veel hoop voor mijn project.
Heb je het volgende al eens geprobeerd:
Buffer erin, JvE eruit en een potmeter tussen de bron en het buffer.
Wat gebeurt er dan?
Groeten,
Mischa
mischa72 schreef:Enig idee hoe het gesteld is met de gelijkloop van de gebruikte potmeter?fluppie schreef:- Motorgestuurde potentiometer met IR en ingangskeuze
--- Ik gok rond de 2-3dB, durf ik niet te zeggen.
Is die 1 op 1 uitwisselbaar of moet je daarvoor alles aanpassen? De PGA is toch de digitale potmeter? Vervalt de aanwezige potmeter dan?fluppie schreef:- Cs3310 volumeregeling ( waar de cs3310 er natuurlijk direct uitgaat en een pga2310 erin )
--- Ja inderdaad ! Dat is het mooie van de zaak, en ook de enige reden waarom ik die kit heb besteld. De PGA is pin- en software-compatibel met de CS3310. De PGA2310 is een digtaal gestuurde analoge volumeregeling. Zeg maar een JvE in een chip, dus geen gezeur met relais. Hoe "audiofiel" hij is zal Soundexcel misschien kunnen opmeten. Volgens mij wel van betrekkelijk hoog niveau aangezien dat ding 16 euro kost ( http://be.farnell.com/1212339/semicondu ... -pga2310pa ) !!
Waar heb je die gevonden? Ik krijg alleen maar de melding dat die cdrom remote control er niet is.fluppie schreef:- Cdrom remote control ( kan ik van een cdrom drive een cd speler maken ) met daarachter de gemodde hongkongdac.
--- Hier http://diyclub.biz/catalog/product_info ... cts_id=436!
Hoe zat het trouwens met de verzendkosten vanuit HongKong?
--- Dat was $30
Groeten,
Mischa
iemand op het forum stelde voor om er 100pF condensatortjes op te zetten naar ground. Dit helpte écht !b_force schreef:xbake, ik las op elektuur forum dat je problemen had dat af en toe zomaar je volume veranderde.
hoe heb je dat uiteindelijk opgelost ?
een verklaring heb ik er niet echt voor.. mss neemt het storingen weg ?
ik moet nog even testen met welke koelplaten mijn versterker het koelst loopt, daarna volgen foto's van de bouw, waarschijnlijk in een apart topic
Die regeling heeft een microcontroller, en die stuurt die PGA / CS chippies aan. De PGA luistert naar de zelfde commando's als de CS, vandaar de 1:1 compatibiliteit.jorgatlet schreef:@ Mischa, ik dacht dat je op vakantie was. Dat ie pin-en software compatibel is heb ik wel gelezen, maar die software moet toch ergens op gezet worden ,of zit ik er naast te denken.
Nog niet, maar ik heb nog een week vakantie..... Hierin heb ik in de avonduren menig soldeer-uurtje gepland. Eerst mijn buizenbakken reviseren en daarna zien we verder.
Ik wil in eerste instantie gaan testen met de standaard uitvoering, dus met de CS3310 (misschien ook niet, maar dat ligt eraan hoe eenvoudig die chip te verwijderen is
). Eerst maar eens kijken in welk kastje ik alles ga gieten. Ik heb een kast liggen, maar ik moet nog kijken of ik daar alles in krijg.
Groeten,
Mischa
Ik wil in eerste instantie gaan testen met de standaard uitvoering, dus met de CS3310 (misschien ook niet, maar dat ligt eraan hoe eenvoudig die chip te verwijderen is
Groeten,
Mischa
