TangBand subje
Moderator: Beheerdersteam
Re: TangBand subje
Hoi Casper,
Dat is een leuk subje!
Heb je mischien een tekening ofzo voor mij, zodat ik hem schaamteloos kan kopieren?
Dank je!
Dat is een leuk subje!
Heb je mischien een tekening ofzo voor mij, zodat ik hem schaamteloos kan kopieren?
Dank je!
Re: TangBand subje
Dit is inderdaad wel een heel leuk idee, zo plat! =D..
Heb ook nog 2 van die woofjes liggen! Binnekort klussen!
Heb ook nog 2 van die woofjes liggen! Binnekort klussen!
Re: TangBand subje
Ik kan helaas niet meten. Max. SPL zonder al teveel last van vervorming hangt sterk af van de frequentie, een sinus bij 30 - 35Hz kan maximaal met een (paar) Watt zonder teveel poortruis, maar erboven kan hij veel harder zonder daar last van te hebben. Wanneer de boel gaat vervormen weet ik niet.MichaelB schreef:Kan je meten? Dit ziet er best wel leuk uit om bijv. onder de bank of in de hoeken van de kamer weg te werken
Wat is de max. SPL bij nog redelijke vervorming?
Met 'Beats 4 My Van' van 'DJ Billy E' (lage toon is 31Hz) zit je ongeveer op de afstemfrequentie, dan hoor je de poortruis goed.
Laatst gewijzigd door Vuurkat op do 26 nov 2009, 17:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: TangBand subje
Waar kun je dit woofertje kopen eigenlijk? Zie hem (volgens mij) niet bij Henkjan op de site staan!
Re: TangBand subje
Ik zou het niet weten, ik heb 'm tweedehands gekocht.
Belangrijkste dingen van het ontwerp:
-buitenafmetingen: 339 * 339 * 125 mm
-materiaal: 18 mm MDF
-poort: 25 * 89 * 296 mm (lengte zo dat tussen de poort en de achterwand 25 mm is)
-dempingsmateriaal: geen
-netto volume: 12,6L ?
-afstemfrequentie: 32Hz
De buitenafmetingen heb ik zo gekozen omdat ik nog een plank had van 339 mm breed.
De poort kan beter een grotere oppervlakte hebben, want nu heb je al erg snel last van poortruis.
Inspiratie voor het ontwerp heb ik van de Boogieman op PE.
Belangrijkste dingen van het ontwerp:
-buitenafmetingen: 339 * 339 * 125 mm
-materiaal: 18 mm MDF
-poort: 25 * 89 * 296 mm (lengte zo dat tussen de poort en de achterwand 25 mm is)
-dempingsmateriaal: geen
-netto volume: 12,6L ?
-afstemfrequentie: 32Hz
De buitenafmetingen heb ik zo gekozen omdat ik nog een plank had van 339 mm breed.
Inspiratie voor het ontwerp heb ik van de Boogieman op PE.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33822
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: TangBand subje
niet alles wat Tangband maakt haalt Europa....TH0M schreef:Waar kun je dit woofertje kopen eigenlijk? Zie hem (volgens mij) niet bij Henkjan op de site staan!
Re: TangBand subje
Henkjan, wat zijn jouw mogelijkheden om deze naar Nederland te halen als we er een leuke groupbuy van maken?Henkjan schreef:niet alles wat Tangband maakt haalt Europa....
Ik zou er bijv. bij een redelijke prijs wel een stuk of 4 willen hebben.
Als er nou meer gegadigden zijn...
- Juoigâ
- ZA-sponsor: Juoigâ
- Berichten: 253
- Lid geworden op: za 01 sep 2007, 12:58
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: TangBand subje
Het is zeker mogelijk, maar de minimum aantallen die nodig zijn zijn dermate hoog (100+) dat ik toch wel wat zekerheid wil hebben voor ik het ga aanvragen in Taiwan.
Re: TangBand subje
Oef 100+ 
Ik dacht eerder aan 20-30 stuks. 100 wordt wel moeilijk voor je denk ik...
Ik dacht eerder aan 20-30 stuks. 100 wordt wel moeilijk voor je denk ik...
- Juoigâ
- ZA-sponsor: Juoigâ
- Berichten: 253
- Lid geworden op: za 01 sep 2007, 12:58
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: TangBand subje
Nederland & België zijn helaas een te kleine markt om van een grote fabrikant als Tangband veel modellen direct af te nemen, andere fabrikanten hebben gelukkig meer begrip voor de marktcondities en leveren wel in gepaste hoeveelheden voor kleinere markten. Lesje "economy of scale"...
Re: TangBand subje
De W6-1139 is natuurlijk van hetzelfde soort en doet ongeveer hetzelfde in kastjes die niet veel groter zijn. De grote catalogus van Tang Band is natuurlijk leuk en alle drivers zijn uniek, maar niet zo uniek dat je met een deelverzameling niet uit zou komen.
Re: TangBand subje
Mja, maar dat is stiekem toch alweer een flink stuk meer in de breedte!! Ik vind die 5" tangband echt heel schattig! Juist omdat het zo'n klein dingetje is, maar met een dijk van een geluid! Ik zie wel een mooi systeempje met de inmiddels bekende 5" breedbander van Tangband, met 4 van deze jongens eronder als laag ondersteuning.
Het is dat ik nu even teveel spullen heb liggen waar ik niets mee doe, maar mocht deze speaker over een wat langer tijdje beschikbaar zijn voor een leuke prijs, lust ik er wel een stuk of 10! Is namelijk ook heel leuk in een sub/sat systeempje met een kleine breedbander voor bij de pc!
*En de eerder genoemde 100 zullen niet gehaald worden, maar als de prijs ernaar is denk ik zeker dat er hier op het forum toch al gauw 50 stuks worden afgenomen!*
Het is dat ik nu even teveel spullen heb liggen waar ik niets mee doe, maar mocht deze speaker over een wat langer tijdje beschikbaar zijn voor een leuke prijs, lust ik er wel een stuk of 10! Is namelijk ook heel leuk in een sub/sat systeempje met een kleine breedbander voor bij de pc!
*En de eerder genoemde 100 zullen niet gehaald worden, maar als de prijs ernaar is denk ik zeker dat er hier op het forum toch al gauw 50 stuks worden afgenomen!*
