TangBand subje

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
TH0M
Berichten: 280
Lid geworden op: di 26 aug 2008, 12:36
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: TangBand subje

Bericht door TH0M »

Hoi Casper,

Dat is een leuk subje!

Heb je mischien een tekening ofzo voor mij, zodat ik hem schaamteloos kan kopieren?

Dank je!
Gebruikersavatar
Yannick
Berichten: 505
Lid geworden op: do 01 mar 2007, 19:30
Locatie: Schiedam

Re: TangBand subje

Bericht door Yannick »

Dit is inderdaad wel een heel leuk idee, zo plat! =D..

Heb ook nog 2 van die woofjes liggen! Binnekort klussen!
Gebruikersavatar
hovingtim
Berichten: 1206
Lid geworden op: zo 19 jun 2005, 23:37
Locatie: Ergens Bij Nijmegen

Re: TangBand subje

Bericht door hovingtim »

Kijk gaat duidelijk de goede kant op. Nog een mooi kleurtje en klaar :D
Vuurkat
Berichten: 2008
Lid geworden op: di 11 dec 2007, 16:36

Re: TangBand subje

Bericht door Vuurkat »

MichaelB schreef:
Kan je meten? Dit ziet er best wel leuk uit om bijv. onder de bank of in de hoeken van de kamer weg te werken :)

Wat is de max. SPL bij nog redelijke vervorming?
Ik kan helaas niet meten. Max. SPL zonder al teveel last van vervorming hangt sterk af van de frequentie, een sinus bij 30 - 35Hz kan maximaal met een (paar) Watt zonder teveel poortruis, maar erboven kan hij veel harder zonder daar last van te hebben. Wanneer de boel gaat vervormen weet ik niet.

Met 'Beats 4 My Van' van 'DJ Billy E' (lage toon is 31Hz) zit je ongeveer op de afstemfrequentie, dan hoor je de poortruis goed.
Laatst gewijzigd door Vuurkat op do 26 nov 2009, 17:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
TH0M
Berichten: 280
Lid geworden op: di 26 aug 2008, 12:36
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: TangBand subje

Bericht door TH0M »

Waar kun je dit woofertje kopen eigenlijk? Zie hem (volgens mij) niet bij Henkjan op de site staan!
Vuurkat
Berichten: 2008
Lid geworden op: di 11 dec 2007, 16:36

Re: TangBand subje

Bericht door Vuurkat »

Ik zou het niet weten, ik heb 'm tweedehands gekocht.

Belangrijkste dingen van het ontwerp:
-buitenafmetingen: 339 * 339 * 125 mm
-materiaal: 18 mm MDF
-poort: 25 * 89 * 296 mm (lengte zo dat tussen de poort en de achterwand 25 mm is)
-dempingsmateriaal: geen
-netto volume: 12,6L ?
-afstemfrequentie: 32Hz

De buitenafmetingen heb ik zo gekozen omdat ik nog een plank had van 339 mm breed. :wink: De poort kan beter een grotere oppervlakte hebben, want nu heb je al erg snel last van poortruis.

Inspiratie voor het ontwerp heb ik van de Boogieman op PE.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: TangBand subje

Bericht door Henkjan »

TH0M schreef:
Waar kun je dit woofertje kopen eigenlijk? Zie hem (volgens mij) niet bij Henkjan op de site staan!
niet alles wat Tangband maakt haalt Europa.... :roll:
Gebruikersavatar
MichaelB
Berichten: 2060
Lid geworden op: vr 04 jul 2008, 10:49
Locatie: Soest

Re: TangBand subje

Bericht door MichaelB »

Henkjan schreef:
niet alles wat Tangband maakt haalt Europa.... :roll:
Henkjan, wat zijn jouw mogelijkheden om deze naar Nederland te halen als we er een leuke groupbuy van maken?

Ik zou er bijv. bij een redelijke prijs wel een stuk of 4 willen hebben.
Als er nou meer gegadigden zijn...
Gebruikersavatar
Juoigâ
ZA-sponsor: Juoigâ
Berichten: 253
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 12:58
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: TangBand subje

Bericht door Juoigâ »

Het is zeker mogelijk, maar de minimum aantallen die nodig zijn zijn dermate hoog (100+) dat ik toch wel wat zekerheid wil hebben voor ik het ga aanvragen in Taiwan.
Gebruikersavatar
MichaelB
Berichten: 2060
Lid geworden op: vr 04 jul 2008, 10:49
Locatie: Soest

Re: TangBand subje

Bericht door MichaelB »

Oef 100+ :o

Ik dacht eerder aan 20-30 stuks. 100 wordt wel moeilijk voor je denk ik...
Gebruikersavatar
Juoigâ
ZA-sponsor: Juoigâ
Berichten: 253
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 12:58
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: TangBand subje

Bericht door Juoigâ »

Nederland & België zijn helaas een te kleine markt om van een grote fabrikant als Tangband veel modellen direct af te nemen, andere fabrikanten hebben gelukkig meer begrip voor de marktcondities en leveren wel in gepaste hoeveelheden voor kleinere markten. Lesje "economy of scale"...
Gebruikersavatar
Ivo
Berichten: 1885
Lid geworden op: wo 09 mar 2005, 16:36
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: TangBand subje

Bericht door Ivo »

De W6-1139 is natuurlijk van hetzelfde soort en doet ongeveer hetzelfde in kastjes die niet veel groter zijn. De grote catalogus van Tang Band is natuurlijk leuk en alle drivers zijn uniek, maar niet zo uniek dat je met een deelverzameling niet uit zou komen.
Gebruikersavatar
Yannick
Berichten: 505
Lid geworden op: do 01 mar 2007, 19:30
Locatie: Schiedam

Re: TangBand subje

Bericht door Yannick »

Mja, maar dat is stiekem toch alweer een flink stuk meer in de breedte!! Ik vind die 5" tangband echt heel schattig! Juist omdat het zo'n klein dingetje is, maar met een dijk van een geluid! Ik zie wel een mooi systeempje met de inmiddels bekende 5" breedbander van Tangband, met 4 van deze jongens eronder als laag ondersteuning.

Het is dat ik nu even teveel spullen heb liggen waar ik niets mee doe, maar mocht deze speaker over een wat langer tijdje beschikbaar zijn voor een leuke prijs, lust ik er wel een stuk of 10! Is namelijk ook heel leuk in een sub/sat systeempje met een kleine breedbander voor bij de pc!

*En de eerder genoemde 100 zullen niet gehaald worden, maar als de prijs ernaar is denk ik zeker dat er hier op het forum toch al gauw 50 stuks worden afgenomen!*
Gesloten