BVS - Oftewel, weer een Budget VloerStaander
Moderator: Beheerdersteam
- JvS
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 1069
- Lid geworden op: za 14 mar 2009, 19:42
- Locatie: Utrecht
Re: BVS - Oftewel, weer een Budget VloerStaander
Dat is toch gewoon een normale degelijke versterker? Die speaker is een normale en 'makkelijke' speaker, dus dat gaat prima samen werken hoor!
Re: BVS - Oftewel, weer een Budget VloerStaander
beste vinculum,
hele mooie kasten en een mooi gebaar.
zou ik mischien mogen vragen wat het je gekost heeft om ze te maken?
ik zou ze zelf ook heel graag maken.
met vriendelijke groet,
george
hele mooie kasten en een mooi gebaar.
zou ik mischien mogen vragen wat het je gekost heeft om ze te maken?
ik zou ze zelf ook heel graag maken.
met vriendelijke groet,
george
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: BVS - Oftewel, weer een Budget VloerStaander
Ter indicatie hier het kostenplaatje van Edo, omstreeks mei vorig jaar. Gezien de prijsstijgingen, die een bepaalde winkel de afgelopen anderhalf jaar doorvoerde, zal Vinculum wel met een ander bedrag komen.
Re: BVS - Oftewel, weer een Budget VloerStaander
Ik denk dat deze speakers prima op je versterker passen. Zo nauw komt dat niet hoor. Zolang de impedantie maar een beetje in de juiste richting zit en je geen 5W buizen bak op een mega powerhungry speaker aan sluit.
In dit geval hoef je je daar dus geen zorgen over te maken.
In dit geval hoef je je daar dus geen zorgen over te maken.
Re: BVS - Oftewel, weer een Budget VloerStaander
Ik heb even snel een kostenplaatje samengesteld en kwam uit op 170 euro voor 2 speakers (al het onderstaande bij europe-audio.nl):
- de drivers
- Weerstanden
- Spoelen
- bass reflex pijp
- condensatoren
- terminals
- tyrotex (zelfde als pritex lijkt me)
Vilt is denk ik het beste te halen bij de kwantum (kosten zijn 6 euro per meter uit een rol van 2m breed, staat ook op kwantum site)
Dan moet er alleen nog maar hout, lijm, schroefjes, kabels en tijd komen
..
En ik denk dat het makkelijkst is met plakplastic (Zie ook de stiletto's viewtopic.php?p=1435187#p1435187 Verkrijgbaar hier:http://www.kleurmijninterieur.nl/webwin ... =plakfolie )
Zal morgen even een proefstaaltje bestellen die ik even op een klein stukje hout ga plakken en even bevinden hoe dat spul werkt en gaat (zal mijn bevindingen zsm plaatsen (reken maar op donderdag/vrijdag)
Dit is denk ik een heel stuk makkelijker dan de tig schilderstappen (schuren, schilderen, schuren, schilderen, enz enz enz)
.
Maar dit project gaat bij mij nog even op een laag vuurtje, heb namelijk een tentamenweek niet zo goed gemaakt en daar moet ik de volgende periode even goed aan trekken..
Resultaat Plakplastic:
Ik heb even geprobeerd met het spul op een houten latje en het ging verbazingwekkend goed.
Eenvoudig op maat te maken (zeer flexibel), goed te plakken (was ook maar klein stukje, maar verwacht dat een groot stuk net zo eenvoudig gaat).
Het enige nadeel vond ik de plakkracht, het plakt niet als de beste, maar het valt er zeker niet af.. Omdat het niet supersterk vast plakt is het ook goed te corrigeren in geval van luchtbel oid.
De hoekjes om is ook niet moeilijk en kan (indien de ronding niet te scherp is) gewoon het hoekje omgevouwen worden. Het is vrij dun spul, dus als er oneffenheden in de ondergrond zitten, zie je dit hoogstwaarschijnlijk ook wel terug (Foto nr 6)
Het nadeel als je de hoekjes afsnijd, dat ze als je erlangsgaat, wat los kunnen laten (zie foto's).
Ik had 3 teststrookjes (Teak kleur, Hoogglans zwart en Mat zwart).
Persoonlijk vind ik de mat zwart het mooist, de hoogglans zwart is niet mooi strak (Foto nr 2,3,4)
Zie en oordeel zelf: (kwaliteit is niet super, had niet voldoende licht hier)
http://picasaweb.google.com/Akira3/Fine ... directlink
- de drivers
- Weerstanden
- Spoelen
- bass reflex pijp
- condensatoren
- terminals
- tyrotex (zelfde als pritex lijkt me)
Vilt is denk ik het beste te halen bij de kwantum (kosten zijn 6 euro per meter uit een rol van 2m breed, staat ook op kwantum site)
Dan moet er alleen nog maar hout, lijm, schroefjes, kabels en tijd komen
En ik denk dat het makkelijkst is met plakplastic (Zie ook de stiletto's viewtopic.php?p=1435187#p1435187 Verkrijgbaar hier:http://www.kleurmijninterieur.nl/webwin ... =plakfolie )
Zal morgen even een proefstaaltje bestellen die ik even op een klein stukje hout ga plakken en even bevinden hoe dat spul werkt en gaat (zal mijn bevindingen zsm plaatsen (reken maar op donderdag/vrijdag)
Dit is denk ik een heel stuk makkelijker dan de tig schilderstappen (schuren, schilderen, schuren, schilderen, enz enz enz)
Maar dit project gaat bij mij nog even op een laag vuurtje, heb namelijk een tentamenweek niet zo goed gemaakt en daar moet ik de volgende periode even goed aan trekken..
Resultaat Plakplastic:
Ik heb even geprobeerd met het spul op een houten latje en het ging verbazingwekkend goed.
Eenvoudig op maat te maken (zeer flexibel), goed te plakken (was ook maar klein stukje, maar verwacht dat een groot stuk net zo eenvoudig gaat).
Het enige nadeel vond ik de plakkracht, het plakt niet als de beste, maar het valt er zeker niet af.. Omdat het niet supersterk vast plakt is het ook goed te corrigeren in geval van luchtbel oid.
De hoekjes om is ook niet moeilijk en kan (indien de ronding niet te scherp is) gewoon het hoekje omgevouwen worden. Het is vrij dun spul, dus als er oneffenheden in de ondergrond zitten, zie je dit hoogstwaarschijnlijk ook wel terug (Foto nr 6)
Het nadeel als je de hoekjes afsnijd, dat ze als je erlangsgaat, wat los kunnen laten (zie foto's).
Ik had 3 teststrookjes (Teak kleur, Hoogglans zwart en Mat zwart).
Persoonlijk vind ik de mat zwart het mooist, de hoogglans zwart is niet mooi strak (Foto nr 2,3,4)
Zie en oordeel zelf: (kwaliteit is niet super, had niet voldoende licht hier)
http://picasaweb.google.com/Akira3/Fine ... directlink
Re: BVS - Oftewel, weer een Budget VloerStaander
Ik ben nog steeds niet begonnen met de bouw ervan, geld en tijd is nog niet echt aanwezig.. Tevens begin ik te twijfelen..
Zou de BVS net zo goed of beter dan bijvoorbeeld de BnS Soundcolumns klinken? Weet namelijk totaal niet wat voor kwaliteit ik van de bvs kan verwachten, al zegt men dat ze prima klinken, hoe verhouden ze tot fabrieksspeakers?
Ik hoop dat iemand een keer soundcolumns en de bvs beluisterd heeft?
Op de speakers komt voornamelijk progressive rock te draaien.
Zou de BVS net zo goed of beter dan bijvoorbeeld de BnS Soundcolumns klinken? Weet namelijk totaal niet wat voor kwaliteit ik van de bvs kan verwachten, al zegt men dat ze prima klinken, hoe verhouden ze tot fabrieksspeakers?
Ik hoop dat iemand een keer soundcolumns en de bvs beluisterd heeft?
Op de speakers komt voornamelijk progressive rock te draaien.
