Maar deze is voor een goed doel. Een goede vriend van me is altijd helemaal audiofiel geweest maar is nooit bij het leuke spul terecht gekomen door omstandigheden. Hij is nu al even gepensioneerd en woont in een redelijk klein huisje. Met zijn pensioentje zag hij een leuke speakerset nooit meer gebeuren. Nu speelt hij met 1 of ander zelfvernietigend jvc/sony/iets japans setje. Je kent ze wel, 5 van die zilveren botervlootjes en een dreunende sub.
Deze man doet altijd heel veel voor anderen, staat altijd klaar en doet ook veel vrijwilligerswerk en nu wilde ik als verrassing een speakersetje voor hem maken.
Veel ontwerpen zijn in aanmerking gekomen zoals de Titan FAST en de Pipe Six en vooral vanwege de kosten een variant op de welbekende Needle.
Hoewel de Needle een mooie speaker is was ik bang dat hij in het laag wat te kort zou schieten. Na overleg in een ander topic werd mijn vermoeden bevestigd. Daarom de keus voor de Budget VloerStaander (BVS) ontworpen door Edo.
De bezetting zal iets anders zijn dan de originele BVS.
De woofer blijft de Peerless SDS-164-THP

De tweeter zal de Seas 27TFF worden

Het filter blijft ongewijzigd.

De onderdelen daarvan komen van Roland van Caps & Coils. De caps zijn van ClarityCaps uit de PX reeks. De 1.5mH spoel voor de woofer heeft een draaddikte van 1.4mm en de 0.27mH voor het hoog bestaat uit 0.7mm dik koper.
Spullen zijn besteld dus het feest kan beginnen. Ik heb nog geen mooie 3d tekening voorbij zien komen dus die zal ik binnenkort even plaatsen voor de mensen die ook deze speaker willen bouwen.