Ronald_1 schreef:Waarmee heb je het fineer afgelakt?
Dat is nu de clou van het verhaal. Niet namelijk.
Technisch gezien is de speaker helemaal niet gefineerd. Wat er op zit is een folie!
Dinsdag ben ik thuisgekomen uit mijn werk, even eten, dieren verzorgen etc. en begonnen met plakken. Tussentijds nog even naar een winkel gereden (ongeveer uur weg) en om half 10 was het zoals je ziet op de foto. Denk dat dat een record is wat afwerking betreft!
En ik moet eerlijk zeggen, het ziet er super uit. Mijn oom zit al 30 jaar in het houtvak en hij zegt dat hij niet het verschil kan zien met echt hout(fineer). Het is heel makkelijk bewerkbaar en corrigeerbaar. Het plakt nl niet direct heel sterk en is dus makkelijk los te halen. Pas na een kwartier ofzo gaat hij beter plakken en met een uur zit het vast. Eventueel kun je met een strijkbout op de laagste stand beetje aandrukken.
En de kosten? Rol van 1,5m x 45cm (zijn ook grotere maten) kost 5,99. Dit is wel de duurste soort, andere "houtsoorten" zijn goedkoper. Je hoeft ook niet meer af te lakken. Vrouwlief vind het ook prettig want kan gewoon met een vochtige doek afgenomen worden. Oh en verkleurt niet.
De hoeken zijn snoeistrak (wel afhankelijk van hoe netjes je kunt snijden) en de voorkant, bovenkant en achterkant loopt qua structuur in 1 keer door.
De voet is ook met folie gedaan. Ditmaal een simpel matzwart. Zelfde voordelen. Gisteravond in een uur de hele voet gedaan met al zijn complexe vormen en met de (de)montage van het geheel. Ook hier loopt het vanaf onderen over de zijkant, de bovenkant en aan de andere kant weer naar onderen uit 1 stuk.
De aansluiting zal bestaan uit een plaatje aluminium (zie bijlage) samen met
deze pluggen en zal achterop de voet in het midden tussen de 2 uitseeksels komen.
Ik moet eerlijk zeggen dat het echt heel mooi is geworden, mooier dan ik had gehoopt eerlijk gezegd. Het geeft zo'n ander beeld! Het lijkt bijna of de muziek ook mooier klinkt...
p.s. Naam is nog niet vast. Suggesties zijn zeer welkom!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ik maak alles. Al is het maar kapot.
Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman.