4de ZBA luisterdag v h Noorden za 26 september 2009

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
HoMeR
Berichten: 556
Lid geworden op: zo 26 feb 2006, 21:24
Locatie: Groningen

Bericht door HoMeR »

Ik kom er net achter dat de luisterdag op exact dezelfde dag valt als de radiomarkt te Meppel........

:( :( :( :(

Nou ja, jammer; dan mis ik die dit jaar.

28e Radiomarkt De Lichtmis - Meppel
http://www.radioamateur.hanvanulsen.nl/ ... rkten.html
(voor degenen die niet naar de luisterdag gaan......)
Gebruikersavatar
Implo
Berichten: 258
Lid geworden op: ma 04 feb 2008, 16:17

Bericht door Implo »

Zet mij ook maar op de lijst + waarschijnlijk een kameraad.

Heb eventueel ook een 41hz AMP10 om mee te nemen, misschien een mooi vergelijk met de UCD?

En mocht ik tegen die tijd een externe HDD hebben dan neem ik wel het een en ander aan FLAC mee.

Misschien een optie om te carpoolen vanaf Meppel aan de A32?
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

Implo schreef:
Zet mij ook maar op de lijst + waarschijnlijk een kameraad.

Heb eventueel ook een 41hz AMP10 om mee te nemen, misschien een mooi vergelijk met de UCD?

En mocht ik tegen die tijd een externe HDD hebben dan neem ik wel het een en ander aan FLAC mee.
ok zal de deelnemerslijst zsm aanpassen :)
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Nog een paar weekjes en dan is het weer zo ver. Maar ik zat ff na te denken over de plek waar we de boxjes gaan neer zetten.
De zaal is een langwerpige zaal, mat aan de kopse kant een podium, waar toneel en muziek gezelschappen een plekkie hebben en zo. Daar hangen gordijnen voor. (geluidsdemping ?)
Vorig jaar vond ik het accoustische effect van het plaatsen van de boxen in het midden van de zaal niet echt geslaagd. Moesten meestal ver van de wand gezet worden om een "hoemboemerig" effect weg te krijgen.
Voor wie er geweest is, wat denken jullie dat verstandig is?
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

sietse schreef:
Nog een paar weekjes en dan is het weer zo ver. Maar ik zat ff na te denken over de plek waar we de boxjes gaan neer zetten.
De zaal is een langwerpige zaal, mat aan de kopse kant een podium, waar toneel en muziek gezelschappen een plekkie hebben en zo. Daar hangen gordijnen voor. (geluidsdemping ?)
Vorig jaar vond ik het accoustische effect van het plaatsen van de boxen in het midden van de zaal niet echt geslaagd. Moesten meestal ver van de wand gezet worden om een "hoemboemerig" effect weg te krijgen.
Voor wie er geweest is, wat denken jullie dat verstandig is?
de speakers op de "kopse"kant plaatsen lijkt mij ook beter :)
Henry S
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 08 okt 2007, 22:56
Locatie: Tytsjerk

Bericht door Henry S »

Ik zou ook langskomen met wat nieuws (als het af zou komen teminste), maar ik zie ook dat het samenvalt met de Lichtmis.
Helaas heeft dat m'n voorkeur, volgend jaar beter, en een nieuwe deadline ;)
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Henry S schreef:
Ik zou ook langskomen met wat nieuws (als het af zou komen teminste), maar ik zie ook dat het samenvalt met de Lichtmis.
Helaas heeft dat m'n voorkeur, volgend jaar beter, en een nieuwe deadline ;)
Jammer, maar wat vond je van de opstelling vorig jaar?
Henry S
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 08 okt 2007, 22:56
Locatie: Tytsjerk

Bericht door Henry S »

De opstelling van vorig jaar had last van de muur, ook op de voorste rij kwam een set speakers pas na verplaatsing verder van de muur af tot leven.

Op de kopse kant 2 jaar terug was de accoustiek beter.
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

weidok schreef:
sietse schreef:
Nog een paar weekjes en dan is het weer zo ver. Maar ik zat ff na te denken over de plek waar we de boxjes gaan neer zetten.
De zaal is een langwerpige zaal, mat aan de kopse kant een podium, waar toneel en muziek gezelschappen een plekkie hebben en zo. Daar hangen gordijnen voor. (geluidsdemping ?)
Vorig jaar vond ik het accoustische effect van het plaatsen van de boxen in het midden van de zaal niet echt geslaagd. Moesten meestal ver van de wand gezet worden om een "hoemboemerig" effect weg te krijgen.
Voor wie er geweest is, wat denken jullie dat verstandig is?
de speakers op de "kopse"kant plaatsen lijkt mij ook beter :)
ok..
Dan plaatsen we de speakers op de kopse kant voor het podium

ik zal binnenkort een voorlopig luisterschema in elkaar "draaien"

wie heeft een goed voorstel
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

Bericht van Fokko:

hij kan niet komen met z'n speakers Paper Hatt's


zal de lijst binnenkort aanpassen :cry: :cry:
Gebruikersavatar
buizenbuzz
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 15:46
Locatie: Aalden

Bericht door buizenbuzz »

Zet mij maar op de lijst,

Lijkt me leuk om eens zo'n dag mee te maken.

tot dan
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

Ben nog niet eerder naar zo'n dag geweest, ben graag van de partij!
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Ook nog wat leuks om mee te nemen?
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

sietse schreef:
Ook nog wat leuks om mee te nemen?
tja.. we kunnen nog wel leuks gebruiken..
decht ik zo :)

buienbuzz en barry2001 .. zal julie op de
deelnemerslijst zetten...
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

Ik zal er eens over nadenken, maar als bezoeker zijn we (buizenbuzz en ik zijn collega's) zowiezo van de partij.
Gebruikersavatar
Tor-Amp
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 14:35

Bericht door Tor-Amp »

Graag zouden wij ook willen komen (2 audio-seniors uit regio Zaanstreek/Waterland) en willen daarbij een zelfontworpen klasse A versterker meenemen (die we dan hopen ergens aan te kunnen sluiten natuurlijk). Dus bij deze de vraag; Is er nog gelegenheid hiervoor?
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

Tor-Amp schreef:
Graag zouden wij ook willen komen (2 audio-seniors uit regio Zaanstreek/Waterland) en willen daarbij een zelfontworpen klasse A versterker meenemen (die we dan hopen ergens aan te kunnen sluiten natuurlijk). Dus bij deze de vraag; Is er nog gelegenheid hiervoor?
jullie zijn welkom.. hoor
zal jullie op de deelnemerslijst zetten ok ?

een klasse A amp kunnen we wel gebruiken
wat voor klasse A is het... vertel ...:)

foto's ?
Gebruikersavatar
Tor-Amp
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 14:35

Bericht door Tor-Amp »

Bedankt voor de reactie, schrijf ons maar in.

Het betreft een zelf ontworpen transistor klasse A versterker zonder overall tegenkoppeling. Op dit moment nog even onzeker of we de kleine versie van 2x5W of de grotere van 2x20W mee zullen nemen. De laatste namelijk moet nog gemodificeerd worden en ik weet nu nog niet of dat op tijd gaat lukken want hij is op dit moment is elders.
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

weidok schreef:
sietse schreef:
Ook nog wat leuks om mee te nemen?
tja.. we kunnen nog wel leuks gebruiken..
decht ik zo :)

buienbuzz en barry2001 .. zal julie op de
deelnemerslijst zetten...
een paar speakers erbij kan ook geen kwaad..
Gebruikersavatar
gervenja
Berichten: 660
Lid geworden op: ma 25 feb 2008, 20:13
Locatie: Den Haag

Bericht door gervenja »

een paar speakers erbij kan ook geen kwaad..[/quote]

als ik welkom ben kan ik deze jongens meenemen.
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... ght=castle
Tevens kan ik een relaixed, een dc darling en een Garrard 401 meenemen. Dat wil zeggen als de Garrard dan af is. :)

http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... ht=darling
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... t=relaixed
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Als je echt aan zit kan je mijn speakers wel halen... (laatste redmiddel)
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Bericht door cve »

Tevens kan ik een relaixed, een dc darling en een Garrard 401 meenemen
Ik zou het wel leuk vinden als je de relaixed meenam. Dan kunnen we mooi horen hoe de Greenfrog relaixed met Kiwame's klinkt tov. de standaard uitvoering.

Co
Gebruikersavatar
gervenja
Berichten: 660
Lid geworden op: ma 25 feb 2008, 20:13
Locatie: Den Haag

Bericht door gervenja »

cve schreef:
Tevens kan ik een relaixed, een dc darling en een Garrard 401 meenemen
Ik zou het wel leuk vinden als je de relaixed meenam. Dan kunnen we mooi horen hoe de Greenfrog relaixed met Kiwame's klinkt tov. de standaard uitvoering.

Co
OK, schrijf mij maar in en ik neem de spullen mee, ben ook erg benieuwd naar de verschillen.
Gebruikersavatar
sjons
Berichten: 558
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 11:06
Locatie: Workum

Bericht door sjons »

Is er ook een maximaal aantal personen wat zich in mag schrijven? Anders wou een kennis van mij ook wel mee, helaas zonder harde waren (alleen luisteren dus).
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

sjons schreef:
Is er ook een maximaal aantal personen wat zich in mag schrijven? Anders wou een kennis van mij ook wel mee, helaas zonder harde waren (alleen luisteren dus).
max. tussen de 25 a 30 deelnemers/ luisteraars lijkt mij
de zaal is groot genoeg::

dus kennis van sjons is ook welkom :)

gervenja zal je op de lijst zetten wat voor speakers matchen
het beste met de relaixed en greenfrog ?

Leeuwarden:
zal je aanbod overwegen... :-({|=
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”