Ik teken alles in Microsoft Visio. Is een leuk programma met zelf te bepalen raster en heel veel standaard shapes. Ben er mee begonnen, omdat ik er veel gebruik van maak op mijn werk voor schema's / flowcharts / plattegronden etc.mischa72 schreef:Waarmee teken je dat als ik vragen mag?Vinculum schreef:Klopt! Dat is ook het idee erachter. Anders moet je tig keer de pootjes van je cap verbuigen tot het punt dat ze afbreken. Dit is ook iets makkelijker om een filterschema te interpreteren.
Ik heb ooit een formule gehad om in Excel een raster van bv 5x5mm te maken, maar die ben ik kwijt. Dat tekende echt gemakkelijk. Ik zoek namelijk nog een eenvoudig 2D tekenprogramma waarin je in mm kunt werken.
Groeten,
Mischa
BVS - Oftewel, weer een Budget VloerStaander
Moderator: Beheerdersteam
Geloof me, als je de basis onder de knie (of elleboog) hebt dan gaat de rest vanzelf. Ok, ik mag niet liegen ... ik moet ook regelmatig een voorbeeld zoeken om te zien hoe bepaalde zaken moeten worden uitgevoerd. Het enige probleem wat ik dan nog heb is om mijn 'wens' in een Google-taal te gieten (Ik wil zo'n dingetje met een puntje erop maken maar dan moet dat puntje eigenlijk geen puntje zijn maar een palletje ... je weet wel, wat je ook altijd in zo'n dinges ziet. Ach komop hoe heet dat ook alweer, zo'n dinges je weet wel! Wacht, ik teken het even voor je ... oh nee, dat gaat niet |-( ).mischa72 schreef:Daar was ik al bang voor. Klinkt heel simpel, maar ik kom er gewoon niet mee uit de voeten.
Groeten,
Mischa
http://sketchup.google.com/training/videos.html
ps.
Ook het onmogelijke is mogelijk in Sketchup
http://www.metacafe.com/watch/930725/im ... _sketchup/
Bedankt voor de tips jongens. Ik ga vanavond maar eens wat Sketchup-filmpjes kijken
Ik heb het nu gedaan met behulp van een raster in Excel, gewoon hoogte en breedte evenveel pixels geven en klaar. Met de tekenbalk kun je over je raster dan mooi de componenten tekenen die je achteraf nog gemakkelijk kunt verschuiven.
Meer zoals op bijgevoegde afbeelding. Dit is overigens ook waarschijnlijk de layout die ik ga gebruiken.
Groeten,
Mischa
Meer zoals op bijgevoegde afbeelding. Dit is overigens ook waarschijnlijk de layout die ik ga gebruiken.
Groeten,
Mischa
Hoezo? Ben eens begonnen met filmpjes kijken (nee, niet die vieze) en ik moet zeggen dat ik wel enige hoop begin te krijgen.ray5150 schreef:Mischa neem de sectie "kasten bouwen" wel heel erg ruim.![]()
![]()
(ben mischien ook wel geintresseerd in leren werken met Sketchup oid.mischien eens een apart topicje erover openen?)
Groeten,
Mischa
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Degene voor wie de speakers zijn is helemaal weg van het Zebrano "fineer" op mijn Stiletto's. Dus om de spirit van de Budget Vloerstaander te blijven worden ze met hetzelfde folie bekleed als de Stiletto's. Kost me totaal voor 2 speakers nog geen 20,-Edo schreef:Wat ga je met de afwerking doen?
Als het een beetje mee zit ga ik ze zondag aan hem overhandigen. Ben benieuwd hoe hij zal reageren.
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Dank u!
Over het onderschrift: Ben nog niet klaar he...
Nog even een klein tip. De aluminium pootjes zijn gemaakt van een gordijnroede. De bouten die er doorheen zitten zijn M6. De binnendiameter van de roede is iets van 10mm. Als je de bouten zo door de buisjes steekt kunnen ze nog een behoorlijk stuk verschuiven waardoor je optisch een vreemd beeld kan krijgen. Daarom heb ik de bouten omwikkeld met een stukje tape zodat de bout keurig in het midden van het buisje zit. Dan lijkt het tenminste niet alsof je de gaten willekeurig geboord hebt...
Over het onderschrift: Ben nog niet klaar he...
Nog even een klein tip. De aluminium pootjes zijn gemaakt van een gordijnroede. De bouten die er doorheen zitten zijn M6. De binnendiameter van de roede is iets van 10mm. Als je de bouten zo door de buisjes steekt kunnen ze nog een behoorlijk stuk verschuiven waardoor je optisch een vreemd beeld kan krijgen. Daarom heb ik de bouten omwikkeld met een stukje tape zodat de bout keurig in het midden van het buisje zit. Dan lijkt het tenminste niet alsof je de gaten willekeurig geboord hebt...
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Zojuist de 1e speaker afgemonteerd. Kon het niet laten om hem even aan te sluiten.
Zo dat klinkt verbazingwekkend goed! Ben echt onder de indruk gezien het budget! Een absolute aanrader hoor. Edo, bedankt voor weer een topproduct!
Morgen/zaterdag de 2de afmaken want zondag is de grote dag. Dan ga ik hem geven een de nieuwe eigenaar.
Zo dat klinkt verbazingwekkend goed! Ben echt onder de indruk gezien het budget! Een absolute aanrader hoor. Edo, bedankt voor weer een topproduct!
Morgen/zaterdag de 2de afmaken want zondag is de grote dag. Dan ga ik hem geven een de nieuwe eigenaar.
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Even een crosspostje om jullie vragen te beantwoorden.
In het bouwtpoic van mijn Stiletto's heb ik deze vraag beantwoord:
viewtopic.php?p=1435187#1435187
Paar posts naar beneden heb ik ook nog een pdf gepost van de fabrikant.
In het bouwtpoic van mijn Stiletto's heb ik deze vraag beantwoord:
viewtopic.php?p=1435187#1435187
Paar posts naar beneden heb ik ook nog een pdf gepost van de fabrikant.
Dit is de levernacier van het spul: http://www.alkor-venilia.de/
Ik kan nog niet alle verkooppunten van hun vinden. Vinculum heeft het van de Hornbach, maar die zijn nog niet zo dik bezaait!
Ik kan nog niet alle verkooppunten van hun vinden. Vinculum heeft het van de Hornbach, maar die zijn nog niet zo dik bezaait!
- Vinculum
- Berichten: 3206
- Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
- Locatie: Hardinxveld-Giessendam
- Contacteer:
Missie volbracht!
Vandaag de speakers overgedragen aan de nieuwe eigenaar.
Hij wist helemaal van niets. Toevallig had hij gisteren zijn oude zelfvernietigende setje opgeruimd want "er komt toch niets fatsoenlijks uit". Sinds vanmiddag heeft hij 1 paar speaker, een Marantz reciever (SR-2100), Panasonic dvd-speler en alle nodige interlinks en kabels. Daarnaast had ik een fotoalbum gemaakt met daarin alle foto's van de bouw, schema's, tekeningen, metingen, etc.
Hij kon het niet geloven en was helemaal emotioneel. Hij vergeleek het moment met de geboorte van zijn dochter, zijn huwelijksaanzoek en dergelijke. Het geeft echt een goed gevoel om zo iemand zo iets te geven en het maakt alle moeite meer dan waard.
Bij deze bedank ik dan ook namens de nieuwe eigenaar iedereen die dit mogelijk gemaakt heeft!
Vandaag de speakers overgedragen aan de nieuwe eigenaar.
Hij wist helemaal van niets. Toevallig had hij gisteren zijn oude zelfvernietigende setje opgeruimd want "er komt toch niets fatsoenlijks uit". Sinds vanmiddag heeft hij 1 paar speaker, een Marantz reciever (SR-2100), Panasonic dvd-speler en alle nodige interlinks en kabels. Daarnaast had ik een fotoalbum gemaakt met daarin alle foto's van de bouw, schema's, tekeningen, metingen, etc.
Hij kon het niet geloven en was helemaal emotioneel. Hij vergeleek het moment met de geboorte van zijn dochter, zijn huwelijksaanzoek en dergelijke. Het geeft echt een goed gevoel om zo iemand zo iets te geven en het maakt alle moeite meer dan waard.
Bij deze bedank ik dan ook namens de nieuwe eigenaar iedereen die dit mogelijk gemaakt heeft!
Dat is een Aristona TV. Deze heeft waarschijnlijk een terugroep gehad waarbij een extra coating is aangebracht op de achterkant van de beeldbuis. Een jaar of 8-9 geleden kwamend deze toestellen ineens als trouwe viervoeters terug naar de fabrikant met allerlei vage klachten. Het extra coaten van de achterkant van de beeldbuis bood soelaas tegen deze wazige problemen. Hierdoor kan het ook zijn dat het toestel minder last heeft van magnetisme. Destijds (toen nog Philips medewerker) zelf menig toestel mogen "zwarten".Vinculum schreef:Nee niet afgeschermd maar ook geen paars beeld. De magneet zal wel niet zo sterk zijn of toch voldoende afscherming nog.
Groeten,
Mischa
Re: BVS - Oftewel, weer een Budget VloerStaander
Hallo,
Ik ben erg geïnteresseerd in deze speakers. Ik denk dat ik hier geen spijt van zal krijgen als ik ze zou gaan bouwen, maar ben alleen bang dat ze niet goed tot hun recht komen op mijn versterker..
Momenteel speel ik nog met 2 oude speakers die destijds (20 jaar geleden, bijna even oud als mijzelf
) bij mijn huidige versterker gekocht zijn. 1 speaker hiervan begint wat minder te worden (moet soms op de conus van de laag/midden speaker tikken wil hij het doen).
Op den duur wil ik toch over op een surround setje, dus een paar boxen erbij kan ik wel gebruiken.
Van huis uit (ben net paar maanden het huis uit) ben ik degelijke kwaliteit audiospul gewend (BnS Ellessy 2 met rotel ra-980bx) .
Zullen deze speakers wel goed aansluiten op onderstaande versterker?
En zal ik er geen spijt van krijgen, aangezien ik student ben en qua geld niet zo super ruim zit
.
Gegevens van versterker: Denon DRA-35 (http://www.springair.de/Denon-DRA-35_de ... 2_183.html)
Huidige speakers: Kekkoh k 202 s
Groeten,
Lieuwe
Ik ben erg geïnteresseerd in deze speakers. Ik denk dat ik hier geen spijt van zal krijgen als ik ze zou gaan bouwen, maar ben alleen bang dat ze niet goed tot hun recht komen op mijn versterker..
Momenteel speel ik nog met 2 oude speakers die destijds (20 jaar geleden, bijna even oud als mijzelf
Op den duur wil ik toch over op een surround setje, dus een paar boxen erbij kan ik wel gebruiken.
Van huis uit (ben net paar maanden het huis uit) ben ik degelijke kwaliteit audiospul gewend (BnS Ellessy 2 met rotel ra-980bx) .
Zullen deze speakers wel goed aansluiten op onderstaande versterker?
En zal ik er geen spijt van krijgen, aangezien ik student ben en qua geld niet zo super ruim zit
Gegevens van versterker: Denon DRA-35 (http://www.springair.de/Denon-DRA-35_de ... 2_183.html)
Huidige speakers: Kekkoh k 202 s
Groeten,
Lieuwe
