Na veel lezen op oa dit forum de stoute schoenen aangetrokken en besloten om eens mijn eigen analoge en digitale interlinks te maken
De analoge kabels wilde ik maken van Tasker C208 microfoon kabel met Neutrik NYS373 RCA pluggen.
Ik heb op de LTS en MTS redelijk veel moeten solderen (al is dat alweer een tijd geleden). Dus dacht ik dat het solderen zou moeten lukken. Tot ik de Neutrik pluggen in mijn handen had
Nu heb ik een aantal vragen.
1. In het dit artikel wordt gezegd dat er maar 1 ader (de witte danwel de blauwe ) moet worden gebruikt als signaalkabel. Nu wilde ik beide aders twisten en vervolgens solderen. Zijn hier bezwaren tegen? Kan dit tot storing in het audiosignaal leiden?
En als dit tot problemen kan leiden wat is dan het beste alternatief?
- tweede signaal inderdaad met de kabelshield mee twisten en meesolderen aan de nul,
of
- tweede signaal ader gewoon afknippen omdat deze niet nodig is.
2. Moet het afschermingskoper (de shield) inderdaad aan de nul worden gesoldeerd of kan die gewoon door de behuizing van de plug tegen de nul aan worden geklemd?
3. Is een regelbare soldeerstation aan te bevelen voor het solderen of voldoet een standaard 60W soldeerbout van de bouwmarkt ook prima?
4. Wat vinden jullie van de soldeer wijze van dit artikel (zie afbeelding)? Is dit de beste manier? (Het ziet er redelijk bewerkerlijk uit
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Groeten,
Lennard.