Herbouwen van een UCD180HG met HxR

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

fluppie

Bericht door fluppie »

Zo, klein beetje vooruitgang. De trafo's zijn gemonteerd, versteviging tegen doorbuigen dmv vierkante buis van 15x15mm, voedingsprintjes met 10mm afstandbussen gemonteerd. en modules op de zijkant gemonteerd met M3 imbus boutjes ( prutswerkje ! ).
Verder heb ik in het front geboord en er een afgeschuurde 3mm led ingemonteerd. Ziet er best strak uit, al zeg ik het zelf ! Morgen komen normaal mijn 1,5mm² kabeltjes aan in 5 kleurtjes. Kan ik wat gaan bedraden. Moet nog wel inserts voor mijn molex stekkertjes kopen.
Weet alleen niet of ik nu gewoon lekker die achterplaat moet gaan boren, zagen en vijlen. Of toch lekker naar schaeffer opsturen en strak laten cnc-en en graveren.
Bijlagen
mini-IMG_4801.JPG
Barry
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.

Bericht door Barry »

Wat gaat dat werk bij Schaeffer kosten?

Laten boren en graferen is wel het mooiste natuurlijk. 1 klein foutje en je kan weer een nieuwe plaat bestellen. Of je neemt er genoegen mee, maar dat gaat je zeker storen.

Ik ben er destijds mee in de fout gegaan dat ik even snel alles uit de losse hand deed. Achteraf ontzettend veel spijt van gehad. Een voledige mal maken als geleider is natuurlijk ook een optie.
fluppie

Bericht door fluppie »

Zo, weer even een update, de versterker is intern bekabeld.
De alu panelen zijn naar Schaeffer opgestuurd. Deze verwacht ik begin augustus terug hier. Dan kan de eindbak volledig afgewerkt worden.
De ucd staat momenteel al in testopstelling te spelen. Alles werkt, geen storingen of brom. Dus wat dat betreft ben ik al tevreden.
fluppie

Bericht door fluppie »

En Schaeffer heeft geleverd ! De Ucd is dus bijna af :).
Vanavond alles dichtschroeven en dan komt er een fotoshootje.
Bijlagen
mini-IMG_4834.JPG
fluppie

Bericht door fluppie »

Eindelijk, het is zo ver ! De laatste werken zijn gebeurd. Mijn UcD is herbouwd. Wat niet op de foto te zien is, is dat ik de bovenplaat met bitumen heb beplakt, dat was zon staalplaat gerammel als ik de versterker verplaatste. Ik ben zelf tevreden met het resultaat.

Hieronder wat fotootjes voor jullie !
Bijlagen
mini-IMG_4871.JPG
mini-IMG_4872.JPG
mini-IMG_4874.JPG
mini-IMG_4879.JPG
knuisje

Bericht door knuisje »

Ziet er netjes uit. =D>

Waar heb je het ledje op aangesloten?
Ik zou nog wel even kijken naar de routering van de draden.
Het lijkt er op dat de kast nu niet is geaard?
fluppie

Bericht door fluppie »

knuisje schreef:
Ziet er netjes uit. =D>

Waar heb je het ledje op aangesloten?
Ik zou nog wel even kijken naar de routering van de draden.
Het lijkt er op dat de kast nu niet is geaard?
Ledje is mbv een voorschakel weerstand aangesloten op de Relais van de V+ van de voeding het dichtst bij het frontpaneel. Als de relais schakelt in beveiliging dan kleurt hij rood ( bi-color led ).
Kast is inderdaad niet geaard. Ik weet niet of dat wel een goed idee is ivm brom e.d. ( ik werk nl. ongebalanceerd ), heb hier en daar gelezen dat dat wel een keer kan gaan storen... Dus voorlopig nog niet.
hilbren

Bericht door hilbren »

Mooi behuizing heb je gebruikt, zoiets zoek ik ook nog. Waar heb je deze gekocht?

(Als iemand anders nog adresjes/webwinkels weet, gaarne via pb. om vervuiling van dit topic te voorkomen)
dre

Bericht door dre »

hifi200.it,maar de audiofabriek schijnt ze ook te hebben.
mischa72
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

Hey Flup,

Chapeau jongen !! Waar een beetje tegenslag in het leven al niet goed voor kan zijn :wink: :wink:

Erg mooi op deze manier. Ik ben wel benieuwd naar een foto waarop de amp aan is, waardoor het effect van de LED te zien is.

Groeten,
Mischa
fluppie

Bericht door fluppie »

mischa72 schreef:
Hey Flup,

Chapeau jongen !! Waar een beetje tegenslag in het leven al niet goed voor kan zijn :wink: :wink:

Erg mooi op deze manier. Ik ben wel benieuwd naar een foto waarop de amp aan is, waardoor het effect van de LED te zien is.

Groeten,
Mischa
Ja, dat geeft weer tijd voor andere dingen, al heb ik liever minder tijd en ... :?

Die LED is echt gigantisch subtiel. Zie je amper branden :-). Was ook maar puur voor de show gedaan. Niet om mij 's nachts wakker te houden :P.
Soundexcel

Bericht door Soundexcel »

Als je een euro chassis deel met rand aarde gebruik is het wel zo netjes om deze aan het de behuizing te hangen i.v.m. de veiligheid.

Alle audio lijnen zijn als het goed is geisoleerd.
Je hebt dus geen connectie tussen audio en behuizing.
Uiteindelijk kan je met of een condensator met een weerstand of een spoeltje (wat de mooiste oplossing is) je massa aan de behuizing hangen.
fluppie

Bericht door fluppie »

Het is me toch gelukt om een foto te maken van het ledje :D !
Bijlagen
mini-IMG_4915.JPG
mini-IMG_4914.JPG
asterduc
Contacteer:

Bericht door asterduc »

mooie heropbouw Philippe, de vorige eigenaar kan daar een lesje uit trekken.

Als je straks op vacantie vertrekt wil ik hem in die tijd wel voor je inspelen hoor! 8) ... kan ik gelijk vergelijken met de Thel.

Die JvE volumeregeling komt in een aparte behuizing neem ik aan.

Ed.
mischa72
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

Ziet er inderdaad goed uit. Ook leuk om weer eens een niet-blauwe led te zien. Ik wilde mijn versterkers eerst ook van blauwe led´s voorzien, maar ik ben er wel op uitgekeken. Wat het wel moet worden weet ik echter nog niet.

Groeten,
Mischa
asterduc
Contacteer:

Bericht door asterduc »

mischa72 schreef:
Wat het wel moet worden weet ik echter nog niet.
"warm wit" is in! :D
b_force
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door b_force »

IR of UV :wink: 8)

(en dan door je camera of webcam kijken, dan zie je wit licht :P )
mischa72
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

Warm wit?? Zijn daar ook al led´s van? Ik zal eerst moeten bepalen welk front mijn voorversterker krijgt. Ik zit namelijk nog te twijfelen tussen aluminium (zilver of zwart) of hout.

Groeten,
Mischa
DerKammi
Contacteer:

Bericht door DerKammi »

asterduc schreef:
mischa72 schreef:
Wat het wel moet worden weet ik echter nog niet.
"warm wit" is in! :D
Nee jongens :) Niks van die moderne kleuren. Orange is de kleur die je moet hebben tegenwoordig. Hele toetsenborden zijn er mee verlicht en dat staat toch echt wel rete goed.
fluppie

Bericht door fluppie »

Iemand nog een tip waar ik 4 stevige rubberen pootjes kan kopen ?
Dat is nog het enige dat mist aan deze amp !
audioot
In memoriam †

Bericht door audioot »

kleine deurstoppers uit de brico?
mvg
audioot
asterduc
Contacteer:

Bericht door asterduc »

fluppie007 schreef:
ik heb nog een setje Soundcare's liggen, ... eigenlijk nog een heel rek vol :lol:
fluppie

Bericht door fluppie »

asterduc schreef:
fluppie007 schreef:
ik heb nog een setje Soundcare's liggen, ... eigenlijk nog een heel rek vol :lol:
Ik had 30min later moeten vertrekken !! Dan stonden ze misschien onder mijn ucdtje ;).
fluppie

Bericht door fluppie »

Ik wil zeker zijn dat ik geen DC component op mijn Ucd modules zet dmv 2 koppelcondensatoren in serie te plaatsen met de ingang. Uiteraard kwalitatief goede, ClarityCap SA. De waarde van de cap hiervoor moet je berekenen volgens het principe van een Highpass Filter rond de 5-10 hz ?

In mijn geval, R=100 kOhm ( ingangsimpedantie Ucd180 ), f = 5 Hz, C berekenen we door de formule even om te vormen naar 1/(2*PI*f*R).

Na wat rekenen kom ik dan uit op: 0,3183 µF. Nu is dit geen bestaande waarde, de dichtsbijzijnde = 0,33µF. Hiermee zou ik komen op 4,85 hz als kantelfrequentie.

Klopt mijn redenering ? Kan ik op deze manier DC weg filteren uit het signaal en toch mijn freq. karakteristiek / ingangssignaal nagenoeg onaangetast te laten ( door de kantelfrequentie heel laag te kiezen, in het onhoorbare gebied ) ?
Bijlagen
HPF formule.png
HPF formule.png (770 Bytes) 1690 keer bekeken
HPF schema.PNG
HPF schema.PNG (5.08 KiB) 1690 keer bekeken
Nijn

Bericht door Nijn »

fluppie007 schreef:
Klopt mijn redenering ? Kan ik op deze manier DC weg filteren uit het signaal en toch mijn freq. karakteristiek / ingangssignaal nagenoeg onaangetast te laten ( door de kantelfrequentie heel laag te kiezen, in het onhoorbare gebied ) ?
Ja, je redenering klopt. Misschien wil je echter je kantelpunt nog iets lager leggen, zodat de fase-verandering die je introduceert constant is vanaf 20 Hz en groter..?
Plaats reactie