Pico Tango bouw en keuze topic

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
danielv
Berichten: 613
Lid geworden op: za 19 jan 2008, 16:31
Locatie: zuidhorn

Bericht door danielv »

ja die Vifa zit er in de box is 38 cm hoog en 12 cm breed
Bijlagen
Pico_Tango_2.png
pico tango.jpg
t_picotango_schets_880 - kopie.jpg
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33821
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

mss werkt t zelfde filter als wat ik in de Needle heb gemaakt wel (is ook 12cm breed, alleen flink hoger natuurlijk; de picolino2 is flink breder). zal vanavond eens zoeken en posten
Gebruikersavatar
danielv
Berichten: 613
Lid geworden op: za 19 jan 2008, 16:31
Locatie: zuidhorn

Bericht door danielv »

Henkjan schreef:
mss werkt t zelfde filter als wat ik in de Needle heb gemaakt wel (is ook 12cm breed, alleen flink hoger natuurlijk; de picolino2 is flink breder). zal vanavond eens zoeken en posten
:mrgreen:
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

Henkjan schreef:
mss werkt t zelfde filter als wat ik in de Needle heb gemaakt wel (is ook 12cm breed, alleen flink hoger natuurlijk; de picolino2 is flink breder). zal vanavond eens zoeken en posten
bsc filter van de Needle zou best kuunen werken

is deze tool handig ???

link

http://www.quarter-wave.com/General/BSC_Calculator.xls

de theorie erachter

http://www.quarter-wave.com/General/BSC_Sizing.pdf


in boxsim zit een simulatie met de Vifa 10 BGS :idea:

kunnen we daar wat mee ?
Gebruikersavatar
danielv
Berichten: 613
Lid geworden op: za 19 jan 2008, 16:31
Locatie: zuidhorn

Bericht door danielv »

ik zit nu op de laptop van mijn pa daar mag ik het bestand niet openen ( geen rechten) :cry:

dus wil iemand het even voor mij uitrekenen?

de weerstnad is 8 ohm
de voice coil inductance is 0,12 mH

en de lengte van de Baffle weet ik niet miss b_force?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33821
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

een simpele bsc met alleen een spoel en een weerstand gaat, maar een RCL is vaakl beter.

voor de Vifa in de Needle kwam ik uit op: L=0.10mH, R=3.3ohm, C=57uF
Gebruikersavatar
danielv
Berichten: 613
Lid geworden op: za 19 jan 2008, 16:31
Locatie: zuidhorn

Bericht door danielv »

OVNI gepb't ik hoop spoedig op antwoord.

@henkjan bedankt voor het posten van het filter van de needle's

@weidok bedankt voor me door te sturen naar ovni en me te helpen met bsc.
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

danielv schreef:
@weidok bedankt voor me door te sturen naar ovni en me te helpen met bsc.
geen dank...

lees dit topic eens door

viewtopic.php?p=1124#1124
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

lengte van baffle, wat bedoel je er precies mee ?

Alle maten staan in feite in de bouwtekening ,of zijn simeplweg af te leiden.
Gebruikersavatar
danielv
Berichten: 613
Lid geworden op: za 19 jan 2008, 16:31
Locatie: zuidhorn

Bericht door danielv »

na een lange tijd van stilte is het moment aangebroken om weer en berichtje te posten. de pico's zijn al geschuurd en ge grondlakt en geplamuurd. gaten moet ik nog boren met gatenboor boor heb ik al :( houder nog niet :lol:

maar het schiet al lekker op. stgraks gaten boren en opniew grondlakken en dan de mooie hooglanslaklaag 8 keer er overheen:)
Gebruikersavatar
danielv
Berichten: 613
Lid geworden op: za 19 jan 2008, 16:31
Locatie: zuidhorn

Bericht door danielv »

[update] ik heb de gaten gemaakt ik hoop dat jullie de foto's mooi vinden[/update]
Bijlagen
DSC02484.JPG
DSC02483.JPG
DSC02482.JPG
DSC02481.JPG
DSC02480.JPG
Vuurkat
Berichten: 2008
Lid geworden op: di 11 dec 2007, 16:36

Bericht door Vuurkat »

Dat wordt mooi glad zo 8) .

Heb je al geprobeerd hoe ze klinken? Ben er erg benieuwd naar :D (vooral hoe het hoog klinkt).
Gebruikersavatar
danielv
Berichten: 613
Lid geworden op: za 19 jan 2008, 16:31
Locatie: zuidhorn

Bericht door danielv »

nee dat nog niet, ik heb 10 min geleden gaten geboord, ik heb al wel de speakertjes er voorzichtig in gelegd en ze pasten precies:) en het ziet er ook al mooi uit:)
Gebruikersavatar
danielv
Berichten: 613
Lid geworden op: za 19 jan 2008, 16:31
Locatie: zuidhorn

Bericht door danielv »

ik dacht zelf aan de kleur zwart groen, dus zwart maar in het licht een groene glans, heeft iemand misschien een idee daarvoor?

ze zijn nu geschuurd en klaar voor de aflak:) :D
Gebruikersavatar
HoMeR
Berichten: 556
Lid geworden op: zo 26 feb 2006, 21:24
Locatie: Groningen

Bericht door HoMeR »

heeft iemand misschien een idee daarvoor?
Ga eens bij een autospuiter langs; die hebben speciale lakken met dat effect (bestaan uit een aantal lagen geloof ik....).
Misschien is er met zo iemand wel een deal te sluiten dat ze 't voor je doen (voor een gering bedragje :wink: )

Ze zien er in ieder geval mooi genoeg uit om daar niet op te gaan bezuinigen (en je dan later blijvend aan ergeren...).

Succes !!!
Gebruikersavatar
danielv
Berichten: 613
Lid geworden op: za 19 jan 2008, 16:31
Locatie: zuidhorn

Bericht door danielv »

HoMeR schreef:
heeft iemand misschien een idee daarvoor?
Misschien is er met zo iemand wel een deal te sluiten dat ze 't voor je doen (voor een gering bedragje :wink: )
ik hoeft niet langs de spuiter want mijn vader is een professioneel spuiter :o maar bedoelde een heel erg donker groen zo iets
bijvoorbeeld dit maar dan nog donkerder
Gebruikersavatar
danielv
Berichten: 613
Lid geworden op: za 19 jan 2008, 16:31
Locatie: zuidhorn

Bericht door danielv »

danielv schreef:
HoMeR schreef:
heeft iemand misschien een idee daarvoor?
Misschien is er met zo iemand wel een deal te sluiten dat ze 't voor je doen (voor een gering bedragje :wink: )
ik hoeft niet langs de spuiter want mijn vader is een professioneel spuiter :o maar bedoelde een heel erg donker groen zo iets
bijvoorbeeld dit maar dan nog donkerder
kleur weet ik nu ral6009 denk ik
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

danielv schreef:
danielv schreef:
HoMeR schreef:
Misschien is er met zo iemand wel een deal te sluiten dat ze 't voor je doen (voor een gering bedragje :wink: )
ik hoeft niet langs de spuiter want mijn vader is een professioneel spuiter :o maar bedoelde een heel erg donker groen zo iets
bijvoorbeeld dit maar dan nog donkerder
kleur weet ik nu ral6009 denk ik
ha RAL6009 hekwerk goen !!! :)
Gebruikersavatar
danielv
Berichten: 613
Lid geworden op: za 19 jan 2008, 16:31
Locatie: zuidhorn

Bericht door danielv »

weidok schreef:
danielv schreef:
danielv schreef:
ik hoeft niet langs de spuiter want mijn vader is een professioneel spuiter :o maar bedoelde een heel erg donker groen zo iets
bijvoorbeeld dit maar dan nog donkerder
kleur weet ik nu ral6009 denk ik
ha RAL6009 hekwerk goen !!! :)
leuk toch>
Gebruikersavatar
danielv
Berichten: 613
Lid geworden op: za 19 jan 2008, 16:31
Locatie: zuidhorn

Bericht door danielv »

weidok schreef:
danielv schreef:
danielv schreef:
ik hoeft niet langs de spuiter want mijn vader is een professioneel spuiter :o maar bedoelde een heel erg donker groen zo iets
bijvoorbeeld dit maar dan nog donkerder
kleur weet ik nu ral6009 denk ik
ha RAL6009 hekwerk goen !!! :)
bij nader inzien toch maar gekozen voor RAL 6015 (heel wat donkerder)
Martijn v
Berichten: 258
Lid geworden op: do 09 sep 2004, 20:24
Locatie: Omgeving Tilburg

Bericht door Martijn v »

Is een mooie kleur (vind ik) maar wordt het nu zwart met groen of enkel groen?
Gebruikersavatar
danielv
Berichten: 613
Lid geworden op: za 19 jan 2008, 16:31
Locatie: zuidhorn

Bericht door danielv »

Martijn v schreef:
Is een mooie kleur (vind ik) maar wordt het nu zwart met groen of enkel groen?
[help]
ik kan gewoon geen juiste kleur indicatie krijgen, heel donker groen (net zwart)[/help]
Martijn v
Berichten: 258
Lid geworden op: do 09 sep 2004, 20:24
Locatie: Omgeving Tilburg

Bericht door Martijn v »

Rusig aan ik weet wel hoe die kleur er ongeveer uitziet.
Ik doelde er meer op of het puur dat groen word of meer zwart met een donkergroene zweem in de blanke lak.(lijkt mij wel mooi)
Gebruikersavatar
danielv
Berichten: 613
Lid geworden op: za 19 jan 2008, 16:31
Locatie: zuidhorn

Bericht door danielv »

update: kleur is bekend en gekocht:)

nog even in de dekkende grondlak gezet en morgen laten spuiten:)

en dan een dezer dagen naar ovni en dan zijn ze klaar:)
Bijlagen
DSC02567.JPG
DSC02566.JPG
DSC02563.JPG
DSC02562.JPG
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Kijk, se komme d'r an.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”