stevieB schreef:Nee, maar jij blijkbaar wel
Dus kom maar op met je wijsheid; ik sta overal voor open
Gr Stefan
Geen wijsheid

, wel praktijkervaring
Het zal vast al een keer gezegd zijn hier, maar er zijn verschillende diy-sites met hoorn-ontwerpen. Zelf heb ik gekozen voor een aantal ontwerpen van
http://www.billfitzmaurice.com. Ik heb de TT, de T48, de DR200 en de DR250 gebouwd. De T48 heeft ook al een keer in de Musicmaker gestaan (08-07), maar die is niet voor HT.
De TT is erg WAF-friendly (staat bij ons midden in de kamer

, wat overigens niet de beste plaats is, maar ja, je kunt niet alles hebben, he

), gemakkelijk te bouwen en erg muzikaal. Als het groter en nog lager moet (TT gaat gemakkelijk tot 27Hz), moet je eens kijken naar de THT.
Anyway, het is zeer zeker een ander geluid dan wat uit direct radiators komt, en voor mij is dat een goeie verandering. Erg clean en strak! Ik heb ergens een omschrijving gelezen van een andere bouwer die zei dat de bas als een trein uit de speakers denderde en ik begrijp precies wat hij bedoelt

.
Veel kost het niet om het eens te proberen. BTW, als je eraan begint, laat me even weten, ik heb nog wel wat tips die niet in de plannen staan
