Ik nietcve schreef:Ach, dat antwoord weet je toch eigenlijk al.....Even nieuwsgierig.....![]()
![]()
Co
Versterkervergelijk, UcD180 vs. UcD180HG
Moderator: Beheerdersteam
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Jan-Peter,
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
De insteek was om dit rond kerst allemaal een beetje op de rails te hebben, dat lijkt allemaal te gaan lukken.Hoe staat het met de vergelijking tussen de UcD180ST en de UcD180HG?
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
-
Jan-Peter
- In memoriam †
- Berichten: 286
- Lid geworden op: za 12 nov 2005, 20:19
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Prima!SSassen schreef:Jan-Peter,
De insteek was om dit rond kerst allemaal een beetje op de rails te hebben, dat lijkt allemaal te gaan lukken.Hoe staat het met de vergelijking tussen de UcD180ST en de UcD180HG?
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Mooi project voor tussen kerst en nieuw jaar...
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Precies, je snapt 'm, even geen werk gerelateerde zaken die er steeds tussendoor komenMooi project voor tussen kerst en nieuw jaar...
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Hi Co,
Ja, ik heb wat vooruitgang geboekt, ik hoop daar op korte termijn op terug te komen. Vooralsnog ben ik aan 't stoeien om de geluidskaart in 't gareel te krijgen, de 400kHz carrier gooit nogal wat roet in 't eten bij het maken van .wav bestanden van het signaal aan de uitgang van de UcD modules.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Ja, ik heb wat vooruitgang geboekt, ik hoop daar op korte termijn op terug te komen. Vooralsnog ben ik aan 't stoeien om de geluidskaart in 't gareel te krijgen, de 400kHz carrier gooit nogal wat roet in 't eten bij het maken van .wav bestanden van het signaal aan de uitgang van de UcD modules.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Sjonge jonge wat ben jij traag zegSSassen schreef:Hi Co,
Ja, ik heb wat vooruitgang geboekt, ik hoop daar op korte termijn op terug te komen. Vooralsnog ben ik aan 't stoeien om de geluidskaart in 't gareel te krijgen, de 400kHz carrier gooit nogal wat roet in 't eten bij het maken van .wav bestanden van het signaal aan de uitgang van de UcD modules.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
(vind het erg fijn dat je zo vaak op onderzoek uitgaat waar ik en anderen dan weer een heleboel aan hebben!)
Ik heb een 180ST, 180AD, 180HG en 180ST met LM4562 hier en ik heb inmiddels puur op gehoor het volgende kunnen ervaren.
de ST met LM laat meer detail horen en klinkt "precieser".
De AD vind ik zelf erg prettig omdat deze een wat "vollere" klank lijkt te hebben.
De HG lijkt een veel strakker laag neer te zetten dan de anderen en klinkt er gedetaileerd, in het begin vind ik het wel heel erg wennen omdat het geluid wel erg "helder" overkomt.
Natuurlijk erg subjectief, maar heb nu zelf alle modules kunnen horen hier dus vond het toch wel fijn om iets neer te zetten.
-
Jan-Peter
- In memoriam †
- Berichten: 286
- Lid geworden op: za 12 nov 2005, 20:19
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Het is naar buiten toe inderdaad stil, maar er wordt intern erg hard aan gewerkt!Pjotr schreef:Ach ja die geschakelde voeding van Hypex.... Die zou toch vorig jaar zomer al komen?
Hoe staat het daar nu mee J-P?
Ik kan al wel melden dat de kleine van 180W met PFC al erg goed werkt en we gaan binnen een week of twee een kleine 0-serie maken. Als dan alles goed gaat komt er de productie serie. De 360W versie is veel makkelijker aangezien het ontwerp hetzelfde blijft met waarschijnlijk twee trafo's parallel.
Het is niet zo moeilijk om een SMPS te maken, maar het is wel heel erg moeilijk om een hele goede te maken. Vandaar dat het nog even op zich laat wachten, al met al zit er al wel meer als 6 maanden ontwikkelingstijd in.... Rolling Eyes
Jan-Peter
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Co,
Ik heb weinig vorderingen gemaakt, maar de insteek is om in Mei bij de luisterdag in ieder geval de AB vergelijking te gaan doen tussen beide UcD180's.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Ik heb weinig vorderingen gemaakt, maar de insteek is om in Mei bij de luisterdag in ieder geval de AB vergelijking te gaan doen tussen beide UcD180's.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Toch alsjeblieft wel blind he, want ik heb het onderhand wel gehad met niet blind A/B vergelijk. Dan klinkt de HG per definitie beter in het hoog en minder in het laag, want dat heeft iedereen hier al beweerd.SSassen schreef:Co,
Ik heb weinig vorderingen gemaakt, maar de insteek is om in Mei bij de luisterdag in ieder geval de AB vergelijking te gaan doen tussen beide UcD180's.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
-
hutsefluts
- Berichten: 5
- Lid geworden op: di 30 mei 2006, 14:45
- Locatie: Belfeld
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Geen tijd gehad nog, schreeuwend druk met allerlei andere zaken en dan krijgt de hobby vanzelfsprekend geen voorrang.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Re: Versterkervergelijk, UcD180 vs. UcD180HG
Nou? Ik ben wel benieuwd!
Ik dacht dat een 6-tal ucd180hg wel prima zou zijn voor mijn orions die nu worden aangestuurd door 8 stuks lm4780. Wel prijzig.
Ik dacht dat een 6-tal ucd180hg wel prima zou zijn voor mijn orions die nu worden aangestuurd door 8 stuks lm4780. Wel prijzig.
Re: Versterkervergelijk, UcD180 vs. UcD180HG
Een evt vergelijk zou nog steeds actueel zijn denk ik 
Re: Versterkervergelijk, UcD180 vs. UcD180HG
Ik ben ook wel benieuwd geworden naar de uitkomst van de luistertest.
Heeft er ondertussen al iemand een poging gedaan om de verschillende UcD's (HG/ST) op gehoor te evalueren?
Als er verschillen hoorbaar zijn zou dat het prijsverschil rechtvaardigen, echter kun je dat wel uitleggen mbt de kwaliteit van de ST? Ik ben een trotse bezitter van een UcD180ST en zou wel teleurgesteld zijn als deze op basis van een ABX test te onderscheiden is van een HG... Is dan de kwaliteit van de ST niet onder de maat?
Ik heb zelf wat blinde luistertests gedaan met de LM3875 en TDA7294 en hoor dan echt geen verschil...
Heeft er ondertussen al iemand een poging gedaan om de verschillende UcD's (HG/ST) op gehoor te evalueren?
Als er verschillen hoorbaar zijn zou dat het prijsverschil rechtvaardigen, echter kun je dat wel uitleggen mbt de kwaliteit van de ST? Ik ben een trotse bezitter van een UcD180ST en zou wel teleurgesteld zijn als deze op basis van een ABX test te onderscheiden is van een HG... Is dan de kwaliteit van de ST niet onder de maat?
Ik heb zelf wat blinde luistertests gedaan met de LM3875 en TDA7294 en hoor dan echt geen verschil...
