Versterkervergelijk, UcD180 vs. UcD180HG

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

tbusquet
Berichten: 140
Lid geworden op: di 06 nov 2007, 20:47
Locatie: Hilversum

Bericht door tbusquet »

cve schreef:
Even nieuwsgierig.....
Ach, dat antwoord weet je toch eigenlijk al..... :roll: :lol:

Co
Ik niet ;)
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Jan-Peter,
Hoe staat het met de vergelijking tussen de UcD180ST en de UcD180HG?
De insteek was om dit rond kerst allemaal een beetje op de rails te hebben, dat lijkt allemaal te gaan lukken.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Jan-Peter
In memoriam †
Berichten: 286
Lid geworden op: za 12 nov 2005, 20:19
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Jan-Peter »

SSassen schreef:
Jan-Peter,
Hoe staat het met de vergelijking tussen de UcD180ST en de UcD180HG?
De insteek was om dit rond kerst allemaal een beetje op de rails te hebben, dat lijkt allemaal te gaan lukken.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Prima!

Mooi project voor tussen kerst en nieuw jaar... :lol:
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Mooi project voor tussen kerst en nieuw jaar...
Precies, je snapt 'm, even geen werk gerelateerde zaken die er steeds tussendoor komen :lol:

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Bericht door cve »

Quote:
Mooi project voor tussen kerst en nieuw jaar...


Precies, je snapt 'm, even geen werk gerelateerde zaken die er steeds tussendoor komen
Sander

Tussen de oliebollen nog tijd gezien om wat aan het project te knutselen? Ik ben benieuwd wat je ervaringen zijn.

Groet, Co
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Hi Co,

Ja, ik heb wat vooruitgang geboekt, ik hoop daar op korte termijn op terug te komen. Vooralsnog ben ik aan 't stoeien om de geluidskaart in 't gareel te krijgen, de 400kHz carrier gooit nogal wat roet in 't eten bij het maken van .wav bestanden van het signaal aan de uitgang van de UcD modules.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
tbusquet
Berichten: 140
Lid geworden op: di 06 nov 2007, 20:47
Locatie: Hilversum

Bericht door tbusquet »

SSassen schreef:
Hi Co,

Ja, ik heb wat vooruitgang geboekt, ik hoop daar op korte termijn op terug te komen. Vooralsnog ben ik aan 't stoeien om de geluidskaart in 't gareel te krijgen, de 400kHz carrier gooit nogal wat roet in 't eten bij het maken van .wav bestanden van het signaal aan de uitgang van de UcD modules.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Sjonge jonge wat ben jij traag zeg :P grapje ;)

(vind het erg fijn dat je zo vaak op onderzoek uitgaat waar ik en anderen dan weer een heleboel aan hebben!)




Ik heb een 180ST, 180AD, 180HG en 180ST met LM4562 hier en ik heb inmiddels puur op gehoor het volgende kunnen ervaren.

de ST met LM laat meer detail horen en klinkt "precieser".
De AD vind ik zelf erg prettig omdat deze een wat "vollere" klank lijkt te hebben.
De HG lijkt een veel strakker laag neer te zetten dan de anderen en klinkt er gedetaileerd, in het begin vind ik het wel heel erg wennen omdat het geluid wel erg "helder" overkomt.

Natuurlijk erg subjectief, maar heb nu zelf alle modules kunnen horen hier dus vond het toch wel fijn om iets neer te zetten.
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Bericht door cve »

Sander,

Als je een beetje rustig aan doet met die geluidskaart dan heb je hem precies op tijd in het gareel als Jan-Peter klaar is met de geschakelde voeding. :wink: Ik schat zo in dat jij daar ook wel erg nieuwsgierig naar bent.

Groet, Co
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

Ach ja die geschakelde voeding van Hypex.... Die zou toch vorig jaar zomer al komen?

Hoe staat het daar nu mee J-P?
Jan-Peter
In memoriam †
Berichten: 286
Lid geworden op: za 12 nov 2005, 20:19
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Jan-Peter »

Pjotr schreef:
Ach ja die geschakelde voeding van Hypex.... Die zou toch vorig jaar zomer al komen?

Hoe staat het daar nu mee J-P?
Het is naar buiten toe inderdaad stil, maar er wordt intern erg hard aan gewerkt!

Ik kan al wel melden dat de kleine van 180W met PFC al erg goed werkt en we gaan binnen een week of twee een kleine 0-serie maken. Als dan alles goed gaat komt er de productie serie. De 360W versie is veel makkelijker aangezien het ontwerp hetzelfde blijft met waarschijnlijk twee trafo's parallel.

Het is niet zo moeilijk om een SMPS te maken, maar het is wel heel erg moeilijk om een hele goede te maken. Vandaar dat het nog even op zich laat wachten, al met al zit er al wel meer als 6 maanden ontwikkelingstijd in.... Rolling Eyes

Jan-Peter
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Bericht door cve »

Benieuwd of Sander zijn kaart eerder in het gareel heeft dan Jan-Peter de SMPS. Hoe staat het er mee Sander, valt er al iets te melden?

Groet, Co
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Co,

Ik heb weinig vorderingen gemaakt, maar de insteek is om in Mei bij de luisterdag in ieder geval de AB vergelijking te gaan doen tussen beide UcD180's.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Bericht door dre »

Ik heb weinig vorderingen gemaakt, maar de insteek is om in Mei bij de luisterdag in ieder geval de AB vergelijking te gaan doen tussen beide UcD180's.
dat zal nog wat meer bezoekers op gaan leveren,ik ben zeer benieuwd.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

SSassen schreef:
Co,

Ik heb weinig vorderingen gemaakt, maar de insteek is om in Mei bij de luisterdag in ieder geval de AB vergelijking te gaan doen tussen beide UcD180's.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Toch alsjeblieft wel blind he, want ik heb het onderhand wel gehad met niet blind A/B vergelijk. Dan klinkt de HG per definitie beter in het hoog en minder in het laag, want dat heeft iedereen hier al beweerd.
hutsefluts
Berichten: 5
Lid geworden op: di 30 mei 2006, 14:45
Locatie: Belfeld

Bericht door hutsefluts »

Hallo Sander,

Zijn er nog vorderingen aan het UCD front???
Ik hoor zo weinig???

Heb je het wellicht te druk met de SMPS meteen in de tests mee te nemen?

Misschien kun je je eens melden met wat info, ook als je ermee gestopt bent.

Groet,
Leon
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Ik vind dit ook vreemd, ook rondom de luisterdag in Breda afgelopen mei geen nieuws vernomen over de voortgang. Wat is er aan de hand Sander?
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Geen tijd gehad nog, schreeuwend druk met allerlei andere zaken en dan krijgt de hobby vanzelfsprekend geen voorrang.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Ik hoop dat het in ieder geval wel lukt met de Elektuur #3. [-o< [-o<

Hierbij wat aanmoediging: =D> =D> =D>
Gebruikersavatar
fluppie
Berichten: 871
Lid geworden op: di 27 nov 2007, 21:48

Bericht door fluppie »

jeroen_d schreef:
Ik hoop dat het in ieder geval wel lukt met de Elektuur #3. [-o< [-o<

Hierbij wat aanmoediging: =D> =D> =D>
Inderdaad, ben ook benieuwd wat we in de audiospecial mogen verwachten !
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

cve schreef:
Benieuwd of Sander zijn kaart eerder in het gareel heeft dan Jan-Peter de SMPS. Hoe staat het er mee Sander, valt er al iets te melden?

Groet, Co
Ik heb van JP begrepen dat de SMPS nog een weekje of 6 gaat aanlopen. Sander heeft nog een kans .... :D

Zet 'm op Sander \:D/ \:D/ \:D/
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Sander ik weet niet of je die modules (nog ) hebt.

Maar waar ik ook benieuwd naar ben, of jij goede degelijke metingen kunt doen.

Het is nl. ook interessant om eventuele verschillen in metingen (als die er überhaupt zijn) te correleren met wat we horen toch ?
Tommy
Berichten: 296
Lid geworden op: do 15 feb 2007, 10:45
Locatie: Noordwijk

Bericht door Tommy »

Is deze test ooit nog gedaan?
Gebruikersavatar
architect
Berichten: 1546
Lid geworden op: zo 14 mar 2010, 17:36
Locatie: Friesland

Re: Versterkervergelijk, UcD180 vs. UcD180HG

Bericht door architect »

Nou? Ik ben wel benieuwd!

Ik dacht dat een 6-tal ucd180hg wel prima zou zijn voor mijn orions die nu worden aangestuurd door 8 stuks lm4780. Wel prijzig.
Spekkie99
Berichten: 42
Lid geworden op: za 29 dec 2007, 13:33

Re: Versterkervergelijk, UcD180 vs. UcD180HG

Bericht door Spekkie99 »

Een evt vergelijk zou nog steeds actueel zijn denk ik O:)
Gebruikersavatar
Erwin
Berichten: 209
Lid geworden op: di 23 mei 2006, 12:41
Locatie: Huizen

Re: Versterkervergelijk, UcD180 vs. UcD180HG

Bericht door Erwin »

Ik ben ook wel benieuwd geworden naar de uitkomst van de luistertest.

Heeft er ondertussen al iemand een poging gedaan om de verschillende UcD's (HG/ST) op gehoor te evalueren?

Als er verschillen hoorbaar zijn zou dat het prijsverschil rechtvaardigen, echter kun je dat wel uitleggen mbt de kwaliteit van de ST? Ik ben een trotse bezitter van een UcD180ST en zou wel teleurgesteld zijn als deze op basis van een ABX test te onderscheiden is van een HG... Is dan de kwaliteit van de ST niet onder de maat?

Ik heb zelf wat blinde luistertests gedaan met de LM3875 en TDA7294 en hoor dan echt geen verschil...
Plaats reactie