MOB3W - mijn open baffle drieweg

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door CarloPJB »

dre schreef:
uhm.. Een ware kunstenaar zal zich niet laten beïnvloeden!
dan ben jij daar nog niet geweest :twisted:

:shock: :lol: :wink:

Mooi werk Jeroen =D>
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

dre is voor mij bezig met afwerken, ik geloof dat het a.s. dinsdag naar de spuiter gaat. Hierbij een fotoserie van het resultaat van plamuren, schuren en in de grondlak zetten. Het gaat er erg goed uitzien dre!!! :D
Bijlagen
fotoserie1.jpg
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

Ziet er puik uit Jeroen + Dre !!! =D> =D> =D>
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door CarloPJB »

Mooi werk Dre!

Heb je nu de achterkant helemaal vol gezet met plamuu/filler om de woofergaten zo mooi schuin te krijgen?

Groet,Carlo
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Dat heeft ie ja. Het hoefde niet van Marieke en mij, maar hij kon het niet laten...Ik ben er natuurlijk wel blij mee, maar als ik het van tevoren had geweten had ik meer aandacht aan het zaagwerk gegeven. Dit heeft hem veel tijd gekost. :shock:
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door CarloPJB »

jeroen_d schreef:
Dat heeft ie ja. Het hoefde niet van Marieke en mij, maar hij kon het niet laten...Ik ben er natuurlijk wel blij mee, maar als ik het van tevoren had geweten had ik meer aandacht aan het zaagwerk gegeven. Dit heeft hem veel tijd gekost. :shock:
Maar waarschijnlijk nog steeds niet zoveel tijd als ik aan al m`n mallen en freeswerk heb gehad :oops:

Ben benieuwd naar het eindresultaat :)
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1577
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 22:27
Locatie: Rotterdam

Bericht door Paul »

Erg fraai zeg!

Ik ben erg benieuwd hoe Dre de binnenkant van de woofergaten heeft geschuurd?
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

bandschuurmachine
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Bericht door dre »

met een smalle bandschuurmachine het hout afgeslepen,en de rest alles met de hand geschuurd :shock:
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

jeroen_d schreef:
voodooless schreef:
Zie je wel, ik wist dat er nog wel wat ging komen :P
Dat was niet moeilijk te voorspellen. Ik had dit laatste stukje fijnafstemming al aangekondigd op de vorige bladzijde, als reactie op een opmerking van jou over 'de volgende tweak'. :wink:
En jawel hoor, in afwachting van het volledig afwerken van de baffle door dre, heb ik alweer aan het filter zitten sleutelen. Niet zozeer vanwege dat ik denk de klank beter te kunnen maken, meer omdat ik het oorspronkelijke passieve filter met 4!!! notches niet elegant genoeg vond.

Verder ben ik afgestapt van mijn principe van slechts 1 condensator in de signaalweg, waardoor mijn elektrische filterorde nooit hoger werd dan 2. Dit vanwege de resultaten van de condensatortest die ik heb gedaan. De hoorbare verschillen spelen zich, althans voor mijn gehoor, op een dusdanig microniveau af dat ik overstap op 4de orde elektrische filters. Ik heb dan nog slechts een notch voor de AMT2340 tweeter nodig, als correctie op het oplopen in het hoog.

Hieronder het oude (rood) en het nieuwe laagdoorlaatfilter (groen). Als je ziet hoeveel simpeler het nieuwe filter is, begrijp je vast dat ik de laatste fine-tuning op basis van deze topologie wil gaan doen. Deze fine-tuning zal betreffen hooguit nog wat aanpassen van de actief gefilterde dipool-EQ van de middentoner. Ook zal het niveau van de tweeter op gehoor worden worden afgesteld. Zodra dat klaar is over een aantal weken zal ik dit draadje besluiten met de complete laatste filterversie. Tussendoor natuurlijk nog foto's van de afgewerkte baffle!
Bijlagen
filter_linear_phase.jpg
filter_linear_phase.jpg (116.61 KiB) 2084 keer bekeken
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Hij speelt nog niet, de hele bedrading + filter wil ik op een nette manier aansluiten en dat gaat nog wel even tijd kosten. Maar ik kon het niet laten hem even naast het monitortje te zetten en een plaatje te schieten. Ik ben heel erg blij met het spuitwerk!
Bijlagen
spuitwerk.jpg
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

Wat issie klein! Beeldschoon durf ik 'm nog steeds niet te noemen, maar ik zou 'm graag eens komen beluisteren!
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Martijn M schreef:
Wat issie klein! Beeldschoon durf ik 'm nog steeds niet te noemen, maar ik zou 'm graag eens komen beluisteren!
Stiekem was dat mijn eerste reactie ook, maar dat is denk ik het idee :lol: :wink:

Om je zo op het verkeerde been te zetten en je te laten overdonderen door de kwaliteit :D
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Nee, beeldschoon is hij zeker niet, het is wel heel erg 'form follows function'. Gelukkig is hij niet voor de verkoop gemaakt, als ik en marieke hem maar niet lelijk vinden. Hij past heel goed bij ons audiomeubel. Zoals al eerder gezegd, ik verwacht hier vele jaren van te genieten. :D
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

En daar gaat het natuurlijk allemaal, bij wie hij thuis komt :D


Hij past idd goed in je interieur.

Nu nog hopen dat het bevalt, heb mijn twijfels bij de tweeter 8) :lol: :lol: :lol: :lol: :wink: :wink:

(just kidding)
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Martijn M schreef:
Wat issie klein! Beeldschoon durf ik 'm nog steeds niet te noemen, maar ik zou 'm graag eens komen beluisteren!
Mijn mening helemaal!!

Jan

PS: wat een vakkundig spuitwerk zeg.......
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Martijn H »

Ik vind hem wel erg mooi geworden! Een sterk eigen karakter..

Mooi afgewerkt zeg! :P Dat gaat bij mij niet lukken..
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Marp »

Ik vind OB bijna nooit mooi, maar netjes is hij wel en vooral ook beschaafd van afmeting. Met zo'n formaat zou ik al iets minder problemen met het model hebben. O:)
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1577
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 22:27
Locatie: Rotterdam

Bericht door Paul »

Erg strak, netjes!

Dat extra randje boven de tweeter is optisch denk ik wel een vooruitgang, hoe subtiel ook...
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Bericht door dre »

met de drivers erin zien ze er super uit 8)
Tommy
Berichten: 296
Lid geworden op: do 15 feb 2007, 10:45
Locatie: Noordwijk

Bericht door Tommy »

Ziet er bijzonder netjes uit!
Gebruikersavatar
GerardJ
Berichten: 301
Lid geworden op: do 30 mar 2006, 15:51

Bericht door GerardJ »

Ziet er fraai uit. Zeker een luidspreker met een hoog WAAUW-gehalte. =D>
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Bedankt voor de aanmoedigingen!

Pfff, behoorlijk wat werk om de bekabeling netjes te maken.
Bijlagen
gespoten2.jpg
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Martijn H »

belachelijk netjes! :wink:

Waar heb je die snakeskin gekocht? (als ik het goed zie)
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Bij HEC in Delft. Als je het niet kan krijgen kan ik wel wat voor je aanschaffen. Ze hebben het in verschillende diameters, 3, 5 en 8 mm bv. Het schijnt ook vaak door motorrijders te worden gebruikt om bekabeling netjes te bekleden.
Gesloten