Zo, al ruim een jaar bezig met mijn hifi hobby, eerst een set van Cambridge audio(640A,T,C) icm Dali Ikon6 speakers. Toen na 3 maanden de set ingeruild voor chinese buizen versterkers. De Dali's gevoeligheid van 91 dB is soms wat te weinig voor de 300B buizenversterker. Via de lampizator site was ik zeer benieuwd naar de P17 OB speaker: http://www.lampizator.eu/SPEAKERS/PROJE ... tchen.html
Hij zegt dat deze speaker beter klinkt dan speakers van 20k, dus dat wil ik wel proberen. Ik heb een maand geleden dus de stoute schoenen aangetrokken en heb voor het eerst van mijn leven een speaker gemaakt. Ik had totdan toe nooit gesoldeerd, gezaagd, etc, maar het is redelijk gelukt.
Specs:
* Saba GreenCone 10 cm(alnico)
* Saba GreenCone Oval(DEW)
* Visaton BGS 40, ouder type, zeer zwaar met gegoten korf, heel anders dan de huidige BGS40.
Het klinkt boven verwachting goed, zeker voor mijn eerste speaker. Toch denk ik dat er veel te verbeteren is. Alleen heb ik helemaal geen verstand van luidsprekers. Ik hoop dat jullie mij de komende tijd willen helpen met het perfectioneren van de speakers, want ik begin het een erg leuke hobby te vinden en wil graag alles erover leren.
Ik heb dus afgeweken van het 'recept'. Ik heb geen altec lansing 18 inch woofers, maar 15 inch Vistionwoofers. Ook heb ik geen ronde Midrange Saba's, maar ze zijn ovaalvormig. Het filter heb ik zo overgenomen van de Lampizator site.
Mijn eerste vraag: Iemand gaf aan dat ik de ovaaltjes beter verticaal kan monteren. Klopt dat?

.
.