plaatjes uploaden een crime

Wat vinden we van t forum....

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Volgens mij staat dat toch duidelijk in het topic...
Gebruikersavatar
Implo
Berichten: 258
Lid geworden op: ma 04 feb 2008, 16:17

Bericht door Implo »

Ik vind het juist wel handig, hoef je niet eerst je foto's op een andere site te zetten, gewoon direct uploaden vanaf je pc. En in de tekst kun je makkelijk verwijzen naar foto's.

Goede service in ieder geval! Wel zou het mooi zijn om de plaatjes tussen de tekst te krijgen, maarja alles kan altijd beter he ;)
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

't is verre van handig, alleen al omdat de browser gewoon 5 minuten hangt als ik een plaatje wil uploaden, en 9 van de 10 keer gaat het helemaal mis. Verder is het waanzinnig onoverzichtelijk en onlogisch.
Gebruikersavatar
sterremuur
Berichten: 174
Lid geworden op: di 15 mei 2007, 15:36
Locatie: Haren Gn.
Contacteer:

Bericht door sterremuur »

voodooless schreef:
Volgens mij staat dat toch duidelijk in het topic...
Ach, ik zie het. ZBA stelt zelf serverrruimte ter beschikking. Ik ben zelf rijk met 600 GB webspace...

Maar de andere fora waar ik zit doen dit dus expres NIET om de kosten van hun hosting binnen de perken te houden.

En verder post ik dezelfde plaatjes vaak vaker en op meerdere fora. Een vaste plek is dan wel handig.

Maar ik zal het bij ZBA in de gaten houden.

;)
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Tja, ik denk zelf ook zo.. En zolang de upload functie niet goed werkt zal ik ook gewoon mijn plaatjes vanaf mijn eigen site blijven linken. Daar staan ze veilig en gaan ook niet weg :)
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

voodooless schreef:
Kunnen we hier voor leden niet een eigen fotobucket maken?

Gewoon een stuk website waar je gewoon plaatjes kan uploaden los van je post, of van mijn part een stukje ftp voor leden waar ze hun spul kunnen droppen.

Dan kun je gewoon op de ouderwetse manier plaatjes toevoegen en ermee doen wat je wil.

Dat werkt 100% makkelijker dan dat ge-emmer van nu...

Edit: bijvoorbeeld deze:
http://www.phpbb.com/mods/db/index.php? ... ib_id=1633
dat zou idd best of both worlds zijn... ik ga dit eens onderzoeken (lees: aan Sander vragen)
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

voodooless schreef:
.... alleen al omdat de browser gewoon 5 minuten hangt als ik een plaatje wil uploaden
:?: heb ik absoluut geen last van (en ik heb een budget adsl met niet echt snelle upload)... vreemd
Vuurkat
Berichten: 2008
Lid geworden op: di 11 dec 2007, 16:36

Bericht door Vuurkat »

Mijn idee: er is een (plakkerig) topic waarin je plaatjes kan uploaden.

In het topic waarin je een plaatje wilt posten, gebruik je dan gewoon de img tags.

Zo dus:

CODE: Selecteer alles

[url=http://www.zelfbouwaudio.nl/url_van_het_grote_plaatje.jpg]
[img]
http:www.zelfbouwaudio.nl/url_van_de_thumbnail.jpg
[/img]
[/url]
wordt:

Afbeelding
En je kan er nog iets onder typen.

Of er moet gewoon nog een uploadarschief komen van ZBA.nl, maar dat is er nog niet dus daarom deze (omslachtige) manier.



voodooless schreef:
't is verre van handig, alleen al omdat de browser gewoon 5 minuten hangt als ik een plaatje wil uploaden, en 9 van de 10 keer gaat het helemaal mis. Verder is het waanzinnig onoverzichtelijk en onlogisch.
Geduld is een schone zaak :wink: .
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

ik ook niet, zelfs mijn erg grote bestanden zijn in maximaal 20 seconden geupload..... Wat dat betreft functioneert de server ERG snel....

En je weet het, ik ben niet te flauw om kritisch te zijn tov de servers (die overiegns de laatste tijd erg goed bezig zijn!!)

Jan
Gebruikersavatar
mikekiwi
Berichten: 1150
Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Bericht door mikekiwi »

Uploaden zelf is qua prestatie acceptabel; de volgorde van de bestanden is wat mij betreft nu ook duidelijk:
bestanden uploaden in de volgorde van waarin je ze getoond wilt hebben, dan daarna géén preview doen, want die gooit roet in het eten, maar dus gelijk definitief plaatsen. En dat werkt prima...
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Tja, het zal wel een probleem met de browser zijn... Ik krijg ook geen melding dat het ueberhaupt gelukt is... is dus gewoon wat aankloten imho.

Als er een beter alternatief zou zijn (zoals ik eerder al linkte) zou dat heel erg mooi zijn. Ze kunnen vast ook wel naast elkaar werken.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Ook als je een foto bijwerkt oid, dan wordt de rest ook door elkaar gegooid.
Verschrikkelijk vervelend :roll:
Sander
Voormalige hoster
Berichten: 203
Lid geworden op: za 12 mar 2005, 0:23
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Sander »

Helaas is het built-in feature zeg maar wat je beschrijft. Op dit forum heb ik de laatste versie van de attachment mod geïnstalleerd indertijd, op m'n eigen forum gaat het niet anders (dacht ik).
Plaats reactie

Terug naar “Forumaangelegenheden, Algemeen”