plaatjes uploaden een crime
Moderator: Beheerdersteam
plaatjes uploaden een crime
Ik merk dat ik het paatjes uploaden een crime vind.
Allereerst kun je niet tussen de foto's wat tekst neerzetten, alle foto's komen achter elkaar in een thumbnail die ik te klein vind
ook is het lastig de foto's te corrigeren, niet intuitief
De volgorde waarin je de foto's upload is niet de volgorde waarin je de foto's op het forum ziet. Dan weer staat de eerst geuploade foto onderaan alle foto's in de reply, dan weer staat de 3 helemaal bovenaan ga zo maar door.
Daar zijn toch beter proggie's voor?
Jan
Allereerst kun je niet tussen de foto's wat tekst neerzetten, alle foto's komen achter elkaar in een thumbnail die ik te klein vind
ook is het lastig de foto's te corrigeren, niet intuitief
De volgorde waarin je de foto's upload is niet de volgorde waarin je de foto's op het forum ziet. Dan weer staat de eerst geuploade foto onderaan alle foto's in de reply, dan weer staat de 3 helemaal bovenaan ga zo maar door.
Daar zijn toch beter proggie's voor?
Jan
Volgorde van upload 3, 2, 1.
[edit1]Tekst wijziging[/edit1]
Geen effect.
[edit2]Plaatje 2 verwijderen[/edit2]
Geen effect
[edit3]Opnieuw plaatje 2 toevoegen, ik verwacht 'm nu als laatste plaatje[/edit3]
En dat klopt
[edit4]Een nieuwe versie van plaatje 1 uploaden[/edit4]
En die verschijnt dan tegen verwachting in als laatste plaatje
Jammer dat de volgorde nu weer klopt met de eerder genoemde volgorde van upload maar ik hoop dat jullie het begrijpen.
[edit1]Tekst wijziging[/edit1]
Geen effect.
[edit2]Plaatje 2 verwijderen[/edit2]
Geen effect
[edit3]Opnieuw plaatje 2 toevoegen, ik verwacht 'm nu als laatste plaatje[/edit3]
En dat klopt
[edit4]Een nieuwe versie van plaatje 1 uploaden[/edit4]
En die verschijnt dan tegen verwachting in als laatste plaatje
Jammer dat de volgorde nu weer klopt met de eerder genoemde volgorde van upload maar ik hoop dat jullie het begrijpen.
Laatst gewijzigd door SARK op za 01 dec 2007, 16:13, 8 keer totaal gewijzigd.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Vreemd dat ze in de dezelfde volgorde staan waarin je ze upload. Ik voeg altijd de afbeeldingen in tegenovergestelde volgorde toe nadat mijn bericht gereed is, want het bekijken van een voorbeeld kan alweer de volgorde veranderen (evenals een wijziging van de post achteraf).SARK schreef:Even voor de goede orde, ik heb eerder ook wat moeite gehad met de volgorde waarin de plaatjes worden gepost .... vreemd genoeg werkt het bij deze test wel zoals ik verwacht
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Daarmee raadt je nu net iets aan waar ZBA juist graag van af wilt. Voordeel van uploaden:mikekiwi schreef:ik zou gewoon een gratis account bij Photobucket aanmaken; ......
Scheelt ook weer in gebruikte bandbreedt van de ZBA-site
- posts/topics blijven kompleet, en zijn dus ook in de toekomst nog bruikbaar
- altijd een snelle load van afbeeldingen
- geen vervelende pop-ups, reclame of tracking van ons surfgedrag (bedenk dat geen enkele website zijn diensten eeuwig gratis blijft aanbieden, en zich dus vroeg of laat van een van deze middelen bedient)
- mikekiwi
- Berichten: 1150
- Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
- Locatie: Alphen aan den Rijn
- Contacteer:
Yep, daar heb je gelijk in; maar aan de andere kant is het ook weer onhandig als postings niet duidelijk zijn omdat de uploadprocedure onhandig blijkt te zijn.Marp schreef:Daarmee raadt je nu net iets aan waar ZBA juist graag van af wilt. Voordeel van uploaden:mikekiwi schreef:ik zou gewoon een gratis account bij Photobucket aanmaken; ......
Scheelt ook weer in gebruikte bandbreedt van de ZBA-site
- posts/topics blijven kompleet, en zijn dus ook in de toekomst nog bruikbaar
- altijd een snelle load van afbeeldingen
- geen vervelende pop-ups, reclame of tracking van ons surfgedrag (bedenk dat geen enkele website zijn diensten eeuwig gratis blijft aanbieden, en zich dus vroeg of laat van een van deze middelen bedient)
Lastig...
Die upload procedure vind ik wel meevallen. Wijst zich vanzelf en je kunt tekst bij de plaatjes zetten om ze uit elkaar te houden. Volgens mij komen de plaatjes gewoon in volgorde van uploaden.
Neemt niet weg dat het wel overzichtelijker zou zijn als er tekst tussen de plaatjes gevoegd zou kunnen worden.
Vind het iig wel een geweldige service van ZBA. En idd zo blijft het forum compleet in de toekomst.
Neemt niet weg dat het wel overzichtelijker zou zijn als er tekst tussen de plaatjes gevoegd zou kunnen worden.
Vind het iig wel een geweldige service van ZBA. En idd zo blijft het forum compleet in de toekomst.
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
omgesmolten.... hebben jullie die nog niet in nederland??Pjotr schreef:Weg plaatjes![]()
Laatst gewijzigd door audiomanics op zo 02 dec 2007, 13:01, 2 keer totaal gewijzigd.
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
ff proberen ontopic te blijven,
Al met al vind ik de fotofunctie niet handig, ik heb het dan over in omgekeerde volgorde uploaden, soms worden ze nog gehusseld, mogen grotere thumbnails zijn.
Wat zeker moet blijven (!) is dat de foto´s moeten worden ge/upload. Dus niet op je ]eigen server zetten, op je eigen webspace zetten en al helemaal niet op een externe server als photobucket oid. dan krijgen we met de tijd een groot aantal topics met verloren beelden. Dat kan zwaar frustrerend zijn vind ik.
Het is simpelweg de interface die denk ik beter kan. ik denk in ieder geval dat ik heel wat meer foto neerzet als het een stuk handiger ging en het wat makkelijker in een reply te plaatsen (met tekst ertussen)
jan
Al met al vind ik de fotofunctie niet handig, ik heb het dan over in omgekeerde volgorde uploaden, soms worden ze nog gehusseld, mogen grotere thumbnails zijn.
Wat zeker moet blijven (!) is dat de foto´s moeten worden ge/upload. Dus niet op je ]eigen server zetten, op je eigen webspace zetten en al helemaal niet op een externe server als photobucket oid. dan krijgen we met de tijd een groot aantal topics met verloren beelden. Dat kan zwaar frustrerend zijn vind ik.
Het is simpelweg de interface die denk ik beter kan. ik denk in ieder geval dat ik heel wat meer foto neerzet als het een stuk handiger ging en het wat makkelijker in een reply te plaatsen (met tekst ertussen)
jan
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33822
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
hartelijk dank Marp. dus ondanks de minder dan optimale interface: please, ajb, svp, blijf de foto's uploaden en niet fotoemmeren, afbeeldingshekken, oid. maak je over de bandbreedte etc maar geen zorgen, zolang we geen filmpjes plaatsen is er niets aan de hand.Marp schreef:Daarmee raadt je nu net iets aan waar ZBA juist graag van af wilt. Voordeel van uploaden:mikekiwi schreef:ik zou gewoon een gratis account bij Photobucket aanmaken; ......
Scheelt ook weer in gebruikte bandbreedt van de ZBA-site
- posts/topics blijven kompleet, en zijn dus ook in de toekomst nog bruikbaar
- altijd een snelle load van afbeeldingen
- geen vervelende pop-ups, reclame of tracking van ons surfgedrag (bedenk dat geen enkele website zijn diensten eeuwig gratis blijft aanbieden, en zich dus vroeg of laat van een van deze middelen bedient)
tekst er tussen: als dat belangrijk is, dan gewoon 1 post per foto... of je gebruikt gewoon de mogelijkheid om bij een afbeelding text te voegen (zie onder)
ik zal eens wat onderzoeken over een update van de attachment mod software, maar besef dat ik geen risico's ga nemen qua implementatie...
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Nu snap ik er helemaal niets meer van... er zit gewoon iemand mij te gekken, volgens mij..
- eerst staat mijn post er dubbel in
- dan is de dubbele weer weg, maar ook het plaatje.
- wijzig ik het bericht door die (hernoemde, onvindbare) attachment te verwijderen en het plaatje er op nieuw bij te zetten
- staat er een keer in en bericht is een keer gewijzigd...
- nu staat het plaatje er weer twee keer in en is het aantal wijzigingen verhoogd naar 2..
wordt ik nu langzamerhand debiel of zit er een admin aan mijn posts te sleutelen
Kees
- eerst staat mijn post er dubbel in
- dan is de dubbele weer weg, maar ook het plaatje.
- wijzig ik het bericht door die (hernoemde, onvindbare) attachment te verwijderen en het plaatje er op nieuw bij te zetten
- staat er een keer in en bericht is een keer gewijzigd...
- nu staat het plaatje er weer twee keer in en is het aantal wijzigingen verhoogd naar 2..
wordt ik nu langzamerhand debiel of zit er een admin aan mijn posts te sleutelen
Kees
hahaha kees, ik dacht dat je al gek was!
Nee geintje, er is toevallig nog een topic wat gaat over het dubbelposten. dat gebeurt snel als je 2 keer op de postknop drukt enzo.
Overigens, als ik een dubbelpost zie verwijder ik de dubbelganger (nummer2), maar dan heb ik eerst heel erg goed gekeken of er wel 2 identieke posts zijn. Ik heb in ieder geval van jou geen dubbelpost verijwder zojuist, om je gerust te stellen.
Jan
Nee geintje, er is toevallig nog een topic wat gaat over het dubbelposten. dat gebeurt snel als je 2 keer op de postknop drukt enzo.
Overigens, als ik een dubbelpost zie verwijder ik de dubbelganger (nummer2), maar dan heb ik eerst heel erg goed gekeken of er wel 2 identieke posts zijn. Ik heb in ieder geval van jou geen dubbelpost verijwder zojuist, om je gerust te stellen.
Jan
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Kunnen we hier voor leden niet een eigen fotobucket maken?
Gewoon een stuk website waar je gewoon plaatjes kan uploaden los van je post, of van mijn part een stukje ftp voor leden waar ze hun spul kunnen droppen.
Dan kun je gewoon op de ouderwetse manier plaatjes toevoegen en ermee doen wat je wil.
Dat werkt 100% makkelijker dan dat ge-emmer van nu...
Edit: bijvoorbeeld deze:
http://www.phpbb.com/mods/db/index.php? ... ib_id=1633
Gewoon een stuk website waar je gewoon plaatjes kan uploaden los van je post, of van mijn part een stukje ftp voor leden waar ze hun spul kunnen droppen.
Dan kun je gewoon op de ouderwetse manier plaatjes toevoegen en ermee doen wat je wil.
Dat werkt 100% makkelijker dan dat ge-emmer van nu...
Edit: bijvoorbeeld deze:
http://www.phpbb.com/mods/db/index.php? ... ib_id=1633
- sterremuur
- Berichten: 174
- Lid geworden op: di 15 mei 2007, 15:36
- Locatie: Haren Gn.
- Contacteer:
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
- sterremuur
- Berichten: 174
- Lid geworden op: di 15 mei 2007, 15:36
- Locatie: Haren Gn.
- Contacteer:
Hoe bedoel je dat? Dat is toch gewoon als dit
Edo schreef:uploaden naar je homepage en die link plaatsen werkt ook best makkelijk.
Iedereen met een internetaansluiting heeft een aantal Mb's "webspace". Daar kun je best wat foto's kwijt.
Bij zonnet (tele2) heb je 20Mb tot je beschikking.
Laatst gewijzigd door sterremuur op vr 18 apr 2008, 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.

