plaatjes uploaden een crime
Moderator: Beheerdersteam
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Ik vind het juist wel handig, hoef je niet eerst je foto's op een andere site te zetten, gewoon direct uploaden vanaf je pc. En in de tekst kun je makkelijk verwijzen naar foto's.
Goede service in ieder geval! Wel zou het mooi zijn om de plaatjes tussen de tekst te krijgen, maarja alles kan altijd beter he
Goede service in ieder geval! Wel zou het mooi zijn om de plaatjes tussen de tekst te krijgen, maarja alles kan altijd beter he
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
- sterremuur
- Berichten: 174
- Lid geworden op: di 15 mei 2007, 15:36
- Locatie: Haren Gn.
- Contacteer:
Ach, ik zie het. ZBA stelt zelf serverrruimte ter beschikking. Ik ben zelf rijk met 600 GB webspace...voodooless schreef:Volgens mij staat dat toch duidelijk in het topic...
Maar de andere fora waar ik zit doen dit dus expres NIET om de kosten van hun hosting binnen de perken te houden.
En verder post ik dezelfde plaatjes vaak vaker en op meerdere fora. Een vaste plek is dan wel handig.
Maar ik zal het bij ZBA in de gaten houden.
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
dat zou idd best of both worlds zijn... ik ga dit eens onderzoeken (lees: aan Sander vragen)voodooless schreef:Kunnen we hier voor leden niet een eigen fotobucket maken?
Gewoon een stuk website waar je gewoon plaatjes kan uploaden los van je post, of van mijn part een stukje ftp voor leden waar ze hun spul kunnen droppen.
Dan kun je gewoon op de ouderwetse manier plaatjes toevoegen en ermee doen wat je wil.
Dat werkt 100% makkelijker dan dat ge-emmer van nu...
Edit: bijvoorbeeld deze:
http://www.phpbb.com/mods/db/index.php? ... ib_id=1633
Mijn idee: er is een (plakkerig) topic waarin je plaatjes kan uploaden.
In het topic waarin je een plaatje wilt posten, gebruik je dan gewoon de img tags.
Zo dus:
wordt:

En je kan er nog iets onder typen.
Of er moet gewoon nog een uploadarschief komen van ZBA.nl, maar dat is er nog niet dus daarom deze (omslachtige) manier.
.
In het topic waarin je een plaatje wilt posten, gebruik je dan gewoon de img tags.
Zo dus:
CODE: Selecteer alles
[url=http://www.zelfbouwaudio.nl/url_van_het_grote_plaatje.jpg]
[img]
http:www.zelfbouwaudio.nl/url_van_de_thumbnail.jpg
[/img]
[/url]
En je kan er nog iets onder typen.
Of er moet gewoon nog een uploadarschief komen van ZBA.nl, maar dat is er nog niet dus daarom deze (omslachtige) manier.
Geduld is een schone zaakvoodooless schreef:'t is verre van handig, alleen al omdat de browser gewoon 5 minuten hangt als ik een plaatje wil uploaden, en 9 van de 10 keer gaat het helemaal mis. Verder is het waanzinnig onoverzichtelijk en onlogisch.
- mikekiwi
- Berichten: 1150
- Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
- Locatie: Alphen aan den Rijn
- Contacteer:
Uploaden zelf is qua prestatie acceptabel; de volgorde van de bestanden is wat mij betreft nu ook duidelijk:
bestanden uploaden in de volgorde van waarin je ze getoond wilt hebben, dan daarna géén preview doen, want die gooit roet in het eten, maar dus gelijk definitief plaatsen. En dat werkt prima...
bestanden uploaden in de volgorde van waarin je ze getoond wilt hebben, dan daarna géén preview doen, want die gooit roet in het eten, maar dus gelijk definitief plaatsen. En dat werkt prima...
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
