Aeon

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
jantje-secuur
Berichten: 943
Lid geworden op: wo 20 jul 2005, 14:26
Locatie: Haarlem

Bericht door jantje-secuur »

Alles zit ook met hotglue vast. En ik heb zeker geen koude lassen, maar het moet allemaal over een balk schuren en dergelijke. En als het toch al niet meer los hoeft waarom dan niet hè.

Wat dus vervelend is als je het recht op elkaar hebt en je moet meerdere dingen op elkaar zetten dan komt het dus weer los (tenzij je weer een koude las hebt). Bij componenten met een draad eraan kun je dit weer oplossen door 1 lus te maken. Dit is dan wer weer makkelijk eraf te halen.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Interficior schreef:
Wat dus vervelend is als je het recht op elkaar hebt en je moet meerdere dingen op elkaar zetten dan komt het dus weer los (tenzij je weer een koude las hebt). Bij componenten met een draad eraan kun je dit weer oplossen door 1 lus te maken. Dit is dan wer weer makkelijk eraf te halen.
Je bedoeld dat het los/ terug schiet ?

Kwestie van de pootjes de goede kant op buigen. :)

(ik snap in deze context "koude las" niet helemaal, want dat zegt enkel iets over de "kwaliteit" van de verbinding, of de tin dus wel helemaal goed door en door gevloeid is (te lage temperatuur of beweging kan dit veroorzaken).)
Gebruikersavatar
jantje-secuur
Berichten: 943
Lid geworden op: wo 20 jul 2005, 14:26
Locatie: Haarlem

Bericht door jantje-secuur »

b_force schreef:
Interficior schreef:
Wat dus vervelend is als je het recht op elkaar hebt en je moet meerdere dingen op elkaar zetten dan komt het dus weer los (tenzij je weer een koude las hebt). Bij componenten met een draad eraan kun je dit weer oplossen door 1 lus te maken. Dit is dan wer weer makkelijk eraf te halen.
Je bedoeld dat het los/ terug schiet ?

Kwestie van de pootjes de goede kant op buigen. :)

(ik snap in deze context "koude las" niet helemaal, want dat zegt enkel iets over de "kwaliteit" van de verbinding, of de tin dus wel helemaal goed door en door gevloeid is (te lage temperatuur of beweging kan dit veroorzaken).)
Als je een koude las hebt dan is de rest van je verbinding dus nog hard en blijft het zitten. Als je dat niet doet dan wil de rest dus terugspringen.

Maargoed. Het zit nu ingebouwd en goed.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Volgens mij geef jij een iets andere betekenis aan warme en koude lassen :P

Overigens heb je dat terug springen niet als je de pootjes goed buigt.
Gebruikersavatar
Yannick
Berichten: 505
Lid geworden op: do 01 mar 2007, 19:30
Locatie: Schiedam

Bericht door Yannick »

Fijn! Zo'n topic waarin je nog eens een fototje terug wilt zoeken waar inmiddels niets meer werkt! Olé!
Gebruikersavatar
jantje-secuur
Berichten: 943
Lid geworden op: wo 20 jul 2005, 14:26
Locatie: Haarlem

Bericht door jantje-secuur »

Wel leuk dat mensen er blijkbaar wat in willen terugzoeken desondanks. :D
Gebruikersavatar
Boerenterprise
Berichten: 522
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
Locatie: Epe

Bericht door Boerenterprise »

Wazig, bij mij doen ze het allemaal wel :shock:
Gebruikersavatar
jantje-secuur
Berichten: 943
Lid geworden op: wo 20 jul 2005, 14:26
Locatie: Haarlem

Bericht door jantje-secuur »

Uiteraard. Mensen die klagen krijgen hun behagen. ofzo
Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 650
Lid geworden op: vr 06 jan 2006, 20:40
Locatie: Nijeveen (bij Meppel)
Contacteer:

Bericht door Jan-Willem »

Boerenterprise schreef:
Wazig, bij mij doen ze het allemaal wel :shock:
Ja klopt... nu wel weer, eerst niet ;)
Gebruikersavatar
Yannick
Berichten: 505
Lid geworden op: do 01 mar 2007, 19:30
Locatie: Schiedam

Bericht door Yannick »

Nou het was geen klagen hoor, wat ik deed! Vond het gewoon erg jammer dat ik het allemaal niet meer kon zien! Vond het juist een erg inspirerend en motiverend project!

Bedankt dat je de meeste foto's weer werkend hebt gemaakt!

Mooi Mooi Mooi!
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Zo zie je maar, er is een reden dat we aan iedereen vragen of ze de foto's willen uploaden naar de serve van de site :D

Wowly
Gebruikersavatar
jantje-secuur
Berichten: 943
Lid geworden op: wo 20 jul 2005, 14:26
Locatie: Haarlem

Bericht door jantje-secuur »

Ik weet niet of die uploadfunctie toen al bestond hoor Wowly. Bovendien zijn de foto's nooit weg geweest, alleen de server hier is wel eens van naam veranderd.

De uploadfunctie heeft een groot nadeel, namelijk dat je layout er niet meer uitziet. Zoals te zien is in de fipo wordt er een zwierig samenspel gecreëerd tussen beeld- en tekstmateriaal.
Laatst gewijzigd door jantje-secuur op vr 18 apr 2008, 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Voor zo ver ik weet bestaat die upload functie al heel lang.

Maar ik vind hem ook zo af en toe de wensen over laten.
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Die upload functie is gewoon bagger. Je kunt niet beslissen waar de plaatjes komen te staan, en de meeste tijd werkt het niet eens of duurt het 5 minuten voordat een plaatje geupload is... Nee dankje...

Zelfs Wowly is het daar mee eens: http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... highlight= :P
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

voodooless schreef:
Die upload functie is gewoon bagger. Je kunt niet beslissen waar de plaatjes komen te staan, en de meeste tijd werkt het niet eens of duurt het 5 minuten voordat een plaatje geupload is... Nee dankje...

Zelfs Wowly is het daar mee eens: http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... highlight= :P
Geen problemen met uploaden. Enkel de volgorde is soms niet wat je zou willen.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Ik nu ook niet meer qua snelheid, maar het is idd F%$^&ing irritant dat je er niet zo'n mooie layout van kunt maken, met tekst ertussenin enzo.

Maargoed, wat niet is kan misschien nog komen. Wel graappig hé, een mod die zo kritisch is over zijn eigen forum hahaha

Wowly
Gebruikersavatar
mikekiwi
Berichten: 1150
Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Bericht door mikekiwi »

Even terug naar het eigenlijke onderwerp, de speakers: heb je nu nog steeds "last" van (volgens mij) het impedantieprobleem dat menig versterker in de beveiliging deed schieten?

(Was die UCD die je 'n paar weken terug had geleend echt naar z'n grootje of viel dat mee?)
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

volgens mij kan dat in de nieuwe versie van het phpbb wel...

de versie van phpbb die we hier gebruiken is ook nog door de soldaten van napoleon gebruikt tijdens hun tocht door de rocky mountains met die olifanten.

wellicht toch maar eens denken over een kleine upgrade?
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

Kijk dan maar uit wat er gebeurt met de huidige topics. Op een ander forum waar ik aktief ben (was) is bijna de hele historie verloren gegaan bij een update. Forum was wel lekker snel (in het begin).

Maar goed, weer On Topic?

Mischa
Gebruikersavatar
jantje-secuur
Berichten: 943
Lid geworden op: wo 20 jul 2005, 14:26
Locatie: Haarlem

Bericht door jantje-secuur »

mikekiwi schreef:
Even terug naar het eigenlijke onderwerp, de speakers: heb je nu nog steeds "last" van (volgens mij) het impedantieprobleem dat menig versterker in de beveiliging deed schieten?
Nop. :)
(Was die UCD die je 'n paar weken terug had geleend echt naar z'n grootje of viel dat mee?)
Naja, hij moest wel naar de reparatieafdeling of iets dergelijks maar hij doet het nu weer in ieder geval. Tenminste, daar is 'ie van uit gegaan.
Gebruikersavatar
jantje-secuur
Berichten: 943
Lid geworden op: wo 20 jul 2005, 14:26
Locatie: Haarlem

Bericht door jantje-secuur »

Aggossie. Schier twee jaar later en twee versies verder is de speaker toch echt naderend naar "klaar".

Aeon Mk III dus, met een échte Morel ET338 tweet erin.

Afbeelding

En de filtercomponentjes hiervoor zijn ook binnen:

Afbeelding

Ik begin een beetje te twijfelen of dat wel gaat passen. :-X
ProXius
Ook commercieel actief
Berichten: 151
Lid geworden op: za 18 mar 2006, 11:27
Locatie: Heelsum

Bericht door ProXius »

Wel snel bouwen! Moet vrijdag af! :D
Misschien een extern filter doosje?

Zou je misschien willen delen hoeveel &&& je grofweg kwijt bent aan het filter? ;) (Mag ook via PB, mag ook helemaal niet als je dat liever hebt. :D )
Gebruikersavatar
jantje-secuur
Berichten: 943
Lid geworden op: wo 20 jul 2005, 14:26
Locatie: Haarlem

Bericht door jantje-secuur »

Ik ga eens tellen, ben er zelf ook wel benieuwd naar.

47,11 euro uit het hoofdje. Dat is wel zonder weerstanden en een correctiespoel van 2,7 Ohm (maar die zijn niet zo heel duur).

Edit: Da's per speaker.
ProXius
Ook commercieel actief
Berichten: 151
Lid geworden op: za 18 mar 2006, 11:27
Locatie: Heelsum

Bericht door ProXius »

Zo, dat valt echt dubbel en dwars mee gezien de nette stapel kwaliteits onderdelen!

Jeetje zech, ik ben echt zo benieuwd wat ik te horen krijg straks. :D
Gebruikersavatar
jantje-secuur
Berichten: 943
Lid geworden op: wo 20 jul 2005, 14:26
Locatie: Haarlem

Bericht door jantje-secuur »

Afbeelding

Wat gratis Caps 'n' Coils reclame. Overigens hoef ik geen opbouwend bedoelde kritiek wat betreft de spoelen. Ik weet het.

Afbeelding

En met de billen bloot. :P
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”