Dankje! Nu wordt het tijd om er een filter voor te brouwen hè.sietse schreef:Zien er prima uit.![]()
Voor mensen die het nog willen weten: die voetjes waren 80 cent per stuk.
Moderator: Beheerdersteam
Bij de parketwinkel waar ik het parket heb gekocht voor op mijn boxen. Ze zijn er dus gewoon voor dat je parket niet bekrast, maar ik vond ze wel netjes. Spikes doen we niet meer, dat maakt zo'n krasbende op je tafel... Als je je box hebt weggehaald weer helemaal moeilijk al die schoteltjes weer er recht onderzetten enzo. Dit is makkelijker en geeft het een nette afwerking mijns inziens.hovingtim schreef:waar heb je die voetjes dan vandaan en wat zijn het precies voor voetjes?

Kom maar luisteren hoe het klinkt, dan vergeet je de filterwaardes wel.b_force schreef:op de foto bedoel je ?
Dat is toch niet af te lezen.
Ik bedoelde ook de andere componenten
Hoe stel je je dat voor? Het openmaken van de speaker is minder makkelijk dan je denkt. En het dichtmaken helemaal. Ook moeten die soldeerbindingen allemaal los, moet ik het halve plankje overhoop halen en gemekker. Daar heb ik geen zin in eigenlijk. (Ik wist dat ik dat plaatje beter niet had kunnen posten).voodooless schreef:- je hoeft er geen moeite voor te doenInterficior schreef:Dan ga ik ook geen fratsen uithalen.
Daarvoor moet ik er ook een DTAC inzetten, zilverdraad op het hoog, dikke trafokernspoelen en dergelijke.- beter voor je gemoedsrust
SSSssstt.voodooless schreef:Ik neem toch aan dat je ook vooral voor jezelf een nieuw filter hebt gemaakt, en bovenal ook voor je versterker![]()
Ziet er netjes uit verder
Mja, ik heb het zelf vrij intensief vergeleken en ik kon geen verschil ontdekken tussen zo'n mooie groene en MKP'tjes van IT parallel aan de woofer.b_force schreef:Ha, fijn Camiel, dat je de componentjes binnen hebt
HEt is idd lekker compact geworden
Persoonlijk had ik APWtjes genomen als parallel caps, maargoed dit werkt ook.
Dit was niet voor niets het definitieve filter hehe. De reden dat ik ze er wel omheen twist is dat het een stuk meer contactoppervlak heeft dan er kruislings op gooien en er parallel opsolderen wil nog wel eens het begeven bij sterke belasting. (Het filter in de kast rossen heeft wat geweld nodig.)Ik kan trouwens niet tegen getwiste pootjes gesoldeerd, maargoed dat zal ik je nog weleens afleren![]()
![]()
(De reden dat dit niet helemaal de manier van werken is, is dat je echt een hels karwei is om het weer los te halen, mocht er iets fout of kapot gaan oid.)
Ja kom maar hoor.Moet ik binnenkort toch maar een keertje langs om ze te beluisteren
Nee! :+Heb je ze nog een keer nagemeten ? (PICS!!)
Dan moet je de soldeerlas beter maken. Goed laten vloeien enzoInterficior schreef:Dit was niet voor niets het definitieve filter hehe. De reden dat ik ze er wel omheen twist is dat het een stuk meer contactoppervlak heeft dan er kruislings op gooien en er parallel opsolderen wil nog wel eens het begeven bij sterke belasting. (Het filter in de kast rossen heeft wat geweld nodig.)