MOB3W - mijn open baffle drieweg
Moderator: Beheerdersteam
Inderdaad, die lijm uit een lijmpistool kun je ook vrij gemakkelijk (ook in koude toestand) van de componenten afkrijgen (beetje peuter werkje) zonder dat deze beschadigen. Wel zo gemakkelijk dus.
Wat ik wel eens heb meegemaakt is dat de lijm uit zo'n lijmpistool niet zo goed tegen schokken kan. Zo ging ik eens een kastje verplaatsen en zette hem wat hard neer. Hoor ik 'tok', was er een zeer zware luchtspoel los komen zetten. De lijm had het hier niet gehouden. Maar ja, er had natuurlijk ook een schroef doorheen moeten zitten vanwege het gewicht van de spoel.
Groetjes Walter
Wat ik wel eens heb meegemaakt is dat de lijm uit zo'n lijmpistool niet zo goed tegen schokken kan. Zo ging ik eens een kastje verplaatsen en zette hem wat hard neer. Hoor ik 'tok', was er een zeer zware luchtspoel los komen zetten. De lijm had het hier niet gehouden. Maar ja, er had natuurlijk ook een schroef doorheen moeten zitten vanwege het gewicht van de spoel.
Groetjes Walter
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33827
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
niet altijd... weerstanden kunnen dan kapot gaanWalt schreef:Inderdaad, die lijm uit een lijmpistool kun je ook vrij gemakkelijk (ook in koude toestand) van de componenten afkrijgen (beetje peuter werkje) zonder dat deze beschadigen.
jajaja, daar worden de 1e mods al aangekondigdjeroen_d schreef:kan ik heel gemakkelijk eventueel nog wat veranderen aan het filter.
O, ik begrijp nu dat het om de kit voor de filtercomponenten ging. Ik doelde ook op de standaard montagekit, die gele. Die kan je inderdaad met wat warmte weer gemakkelijk loskrijgen.
@Henkjan, ik ga nog wat spelen met de tilt-functie. Die dacht ik eerst actief te gaan doen met behulp van een extra opamp circuit, maar dan moet ik weer gaan rommelen aan de filterprint. Het past nu allemaal precies in mijn UcD-versterkerkast. Daarom heb ik besloten om de tilt-functie in het filter 'in te bakken', hiervoor moet ik waarschijnlijk zowel componentwaarden in het actiefve als in het passieve filter veranderen. Zal nog wel wat gepuzzel opleveren. Maar als MOB3W straks mooi gespoten is, kan ik niet wachten om hem weer aan te sluiten met de laatste filterversie. Het is best wel behelpen nu zonder open baffle in de huiskamer, je mist gewoon een extra dimensie.
@Henkjan, ik ga nog wat spelen met de tilt-functie. Die dacht ik eerst actief te gaan doen met behulp van een extra opamp circuit, maar dan moet ik weer gaan rommelen aan de filterprint. Het past nu allemaal precies in mijn UcD-versterkerkast. Daarom heb ik besloten om de tilt-functie in het filter 'in te bakken', hiervoor moet ik waarschijnlijk zowel componentwaarden in het actiefve als in het passieve filter veranderen. Zal nog wel wat gepuzzel opleveren. Maar als MOB3W straks mooi gespoten is, kan ik niet wachten om hem weer aan te sluiten met de laatste filterversie. Het is best wel behelpen nu zonder open baffle in de huiskamer, je mist gewoon een extra dimensie.
Je mag best langskomen om naar mijn planken te luisteren als je het niet meer vol kan houden!jeroen_d schreef:Maar als MOB3W straks mooi gespoten is, kan ik niet wachten om hem weer aan te sluiten met de laatste filterversie. Het is best wel behelpen nu zonder open baffle in de huiskamer, je mist gewoon een extra dimensie.
Tie-wraps and plakvilt...
Heb ik ook zeer goede herinneringen aan over gehouden
.
download.php?id=4210
Heb ik ook zeer goede herinneringen aan over gehouden
download.php?id=4210
Jeroen! Ziet er lekker stevig, zwaar en degelijk uit.
Lekkere dikke baffle !
Is ook wel nodig, gezien de mooie grote woofers.
Die moet je goed in de klem hebben
.
Waanzinnig project!
Ben zeer benieuwd hoe zo'n systeem klinkt.
Tot nu toe enkel maar dichte kasten beluistert.
Wellicht zijn ze nog eens te beluisteren en ben ik van de party
.
Lekkere dikke baffle !
Is ook wel nodig, gezien de mooie grote woofers.
Die moet je goed in de klem hebben
Waanzinnig project!
Ben zeer benieuwd hoe zo'n systeem klinkt.
Tot nu toe enkel maar dichte kasten beluistert.
Wellicht zijn ze nog eens te beluisteren en ben ik van de party
Ik heb wel eens gedacht, misschien moeten we een keer een goed gecontroleerde open baffle instuif houden. Genoeg projecten inmiddels hier op het forum om zoiets te organiseren.
Goed gecontroleerd, daarmee bedoel ik dat er zo min mogelijk geklooi is met zo weinig mogelijk risico op beschadiging van de zorgvuldig afgewerkte bouwsels.
Goed gecontroleerd, daarmee bedoel ik dat er zo min mogelijk geklooi is met zo weinig mogelijk risico op beschadiging van de zorgvuldig afgewerkte bouwsels.
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12449
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
vervoeren blijft altijd lastig.
Beste is om dan alle drivers echt uit de kast te halen en de kasten goed in te pakken.
Liefst vervoeren in auto die daar groot genoeg voor is.
Al met al een flinke klus dus
Maar ik kan je wel vertellen dat ik van de partij ben, en ik hoop tegen die tijd een OBtje te hebben met de XG18 ipv de AL130. Kunnen we die ook eens 1 op 1 vergelijken
Beste is om dan alle drivers echt uit de kast te halen en de kasten goed in te pakken.
Liefst vervoeren in auto die daar groot genoeg voor is.
Al met al een flinke klus dus
Maar ik kan je wel vertellen dat ik van de partij ben, en ik hoop tegen die tijd een OBtje te hebben met de XG18 ipv de AL130. Kunnen we die ook eens 1 op 1 vergelijken
Ondertussen heb ik deze week elke avond enkele uurtjes gewerkt. Het kost veel tijd om geen fouten te maken en alles precies op maat te zagen en te frezen. Ik ben best wel tevreden over het resultaat nu! 
Laatst gewijzigd door jeroen_d op vr 18 apr 2008, 18:38, 1 keer totaal gewijzigd.
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Aansluiting op de versterkers zal gaan via een 8-polige Neutrik Speakon connector. Het afdekplaatje is via klittenband bevestigd straks en afneembaar terwijl de connector blijft zitten. De kabel gaat straks met een boog de bovenkant van een plint in, wel zo gemakkelijk als we met de stofzuiger aan de gang gaan. De plek is bepaald door Marieke, die wilde de connector niet aan de andere kant van het plaatje, zodat de speaker een staart zou krijgen. 
