Tri-Nextel

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

b_force schreef:
Een BMW rijdt niet beter maar ANDERS dan een Panda...
jij fietst geloof ik hè :wink: :lol:
b_force schreef:
Zeker voor het frezen van MDF kan je prima uit te voeten met wat goedkopers.
wel eens geprobeerd om een Ferm of B&D op 0.1mm precies op diepte in te stellen? en heb je wel eens de copieerhuls van een B&D vergeleken met die van een Metabo? en zo kan ik nog wel ff doorgaan waarom ik zo blij ben met m'n Metabo... remember hoe netjes ik die Vifa had ingefreesd (mbv de Keessjabloon)? maar goed, ik hou al op voor t vervelend wordt :roll:
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Ik vind de kast wel een uitdaging om te maken. Enig probleempje is het chronische tijdgebrek :(

Overigens ben ik het met HJ eens, beter gereedsschap is van grote noodzaak voor amateurs. Alleen een prof kan met matig gereedschap iets fatsoenlijks maken (beetje gechargeerd). Nou hoeft goed gereedschap overigens niet de wereld te kosten, da's doorgaans echter wel het geval helaas.

Festool is tegenwoordig blijkbaar je van het, alleen heb ik er nog nooit mee gewerkt :?

Ik denk dat de kast te moeilijk is voor een beginner overigens. Dat gaat je veel frustratie bezorgen. Echter, Jasper Joppe is ook geeindigd met de Speaker van het jaar 2007.....dus......

Jan
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Henkjan schreef:
b_force schreef:
Een BMW rijdt niet beter maar ANDERS dan een Panda...
jij fietst geloof ik hè :wink: :lol:
b_force schreef:
Zeker voor het frezen van MDF kan je prima uit te voeten met wat goedkopers.
wel eens geprobeerd om een Ferm of B&D op 0.1mm precies op diepte in te stellen? en heb je wel eens de copieerhuls van een B&D vergeleken met die van een Metabo? en zo kan ik nog wel ff doorgaan waarom ik zo blij ben met m'n Metabo... remember hoe netjes ik die Vifa had ingefreesd (mbv de Keessjabloon)? maar goed, ik hou al op voor t vervelend wordt :roll:
Nee ik rij mee als passagier, achterin dus, dan ben je echt niet blij in een BMW :wink:

Het is echt niet dat ik vies ben van goed degelijk gereedschap, integendeel, liever niks beters, maar je kan ook overdrijven.

Het is gewoon een kwestie van slim te werk gaan.
Een Bosch, Dewalt of Metabo is daar goed genoeg voor.

Ik heb als frees een Einhell, en daar kan ik prima die dikte mee afstellen :)
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

Na genoeg te hebben gebakkeleid over tools die we allemaal erg graag willen hebben neem ik het initiatief er verder maar niet op in te gaan.
Gewoon kopen en gebruiken wat je maar wilt en waar je tevreden en met plezier mee werkt.

Laten we on-topic blijven.

Op verzoek een kleine verandering in de maattekening.
Qua vormgeving verandert er niets.

Sorry voor de slechte kwaliteit afdruk, mijn PDF-Printer is verlopen en schreewt om een activatie-code (die ik niet heb :( ).
Ik zal maandag een deftige afdruk uploaden.
Bijlagen
Clipboard01.jpg
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Bericht door Walt »

In het aanzicht zonder baffle dienen de gaten in de horizontale bracing van 84mm ook gearceerd te zijn lijkt me.

Groeten Walter
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

Hondasnl schreef:
Na genoeg te hebben gebakkeleid over tools die we allemaal erg graag willen hebben neem ik het initiatief er verder maar niet op in te gaan.
Gewoon kopen en gebruiken wat je maar wilt en waar je tevreden en met plezier mee werkt.
helemaal mee eens. iedereen weet dat duur gereedschap zijn centen meestal meer dan waard is, maar daar staat tegenover dat dat prijskaartje ook weer opgedeeld moet worden in de hoeveelheid gebruik en plezier dat je ervan terug krijgt. en bij een festool ligt die verhouding compleet ondersteboven als het om een "klusser" gaat.
Hondasnl schreef:
Op verzoek een kleine verandering in de maattekening.
Qua vormgeving verandert er niets.

Sorry voor de slechte kwaliteit afdruk, mijn PDF-Printer is verlopen en schreewt om een activatie-code (die ik niet heb :( ).
Ik zal maandag een deftige afdruk uploaden.
hardstikke mooi! dank je wel!
ik heb dit weekend geen tijd (back street boys in ahoy rotterdam, joepie... :roll: ), maar maandag middag ga ik op speurtocht naar plaatmateriaal, gereedschap in de aanbieding, andere zooi... en een hoop lekker weer, omdat ik geen mogeljkheid hier heb om een en ander binnen te doen.
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

Walt schreef:
In het aanzicht zonder baffle dienen de gaten in de horizontale bracing van 84mm ook gearceerd te zijn lijkt me.

Groeten Walter
Klopt helemaal Walt, goed gezien.
Ik wilde enkel die gaten ook laten zien en bematen.
Een soort van verdiepte doorsnede zonder de baffle.
Aangezien ik later de bracing linksonder geheel heb uitgetekend zou ik dit nu weg kunnen halen.
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

Hierbij aangepast... :oops:
Bijlagen
Clipboard01.jpg
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

ik als "leek" vind het er nu niet duidelijker van worden.
het "gevoel" van gaten daar is nu weg...
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

Toch heeft Walt gelijk, of ik moet een doorsnede B-B gaan maken en de tekst ZONDER BAFFLE gaan hernoemen naar DOORSNEDE B-B.
Het is immers een lijmvlak die volledig in verbinding zit met de baffle.

De gaten in A-A zijn wel goed aangegeven, immers volg de denkbeeldige lijn van A naar A.

Eigenlijk is die ook niet helemaal inorde, want de basspoort die heb ik ook doorgesneden, maarja.
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

hij kan vanuit een technisch oogpunt best gelijk hebben, maar ik vind het er niet duidelijker op worden.

zoals de oorspronkelijke versie was was alles helder; gaten, uitsparingen, afrondingen, enz..
nu creeer je twijfel, omdat de eerste indruk die je wekt er een van solide hout/mdf is.
bij deze dus het verzoek om wat dat betreft de eerdere versie aan te houden (en dan maar niet technisch correct te zijn).
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

Ok Menno, ik zal hem aanpassen, maar eerst boodschappen doen :x .
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

Hondasnl schreef:
...maar eerst boodschappen doen...
dat ben ik al een poosje aan het uitstellen, het komt hier met bakken naar beneden... :(
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

Hondasnl schreef:
Sorry voor de slechte kwaliteit afdruk, mijn PDF-Printer is verlopen en schreewt om een activatie-code (die ik niet heb :( ).
http://www.pdf995.com/

Gratis :wink:
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Ik gebruik cute-pdf. Ook gratis.
Gebruikersavatar
Soundexcel
Berichten: 1079
Lid geworden op: do 28 dec 2006, 19:29
Locatie: Zeist

Bericht door Soundexcel »

Jep.
Cute PDF.

Werkt perfect en gratis.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

best is nog steeds PDF-creator :P (ook gratis)
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

en natuurlijk win2pdf. niet helemaal gratis. maar een sleuteltje kan bij mij afgehaald worden.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Bericht door Walt »

Hallo,

Tijdens mijn dagelijks werk controleer ik ook wel eens ACAD tekeningen (Kalmar container kranen) en dan moeten dit soort dingen gewoon correct zijn. De tekening vormt immers de basis van waaruit de productie het product zal gaan maken. Een fout op de tekening kan betekenen een fout in eindproduct en daar zit niemand op te wachten.

Omdat het hier om een relatief simpel ding gaat ben ik het er wel mee eens dat het niet echt veel uitmaakt.

Groetjes Walter
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

anonamemouse schreef:
en natuurlijk win2pdf. niet helemaal gratis. maar een sleuteltje kan bij mij afgehaald worden.
Een pdf maken doe ik met Primo pdf.
Enkel die omzetting naar jpg mis ik nu effe.
Dus saveas JPG.

Ik had toen Acrobat geinstalleerd, daar zat alles in.
Echter 30 dagen geldig.
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

Walt schreef:
Hallo,

Tijdens mijn dagelijks werk controleer ik ook wel eens ACAD tekeningen (Kalmar container kranen) en dan moeten dit soort dingen gewoon correct zijn. De tekening vormt immers de basis van waaruit de productie het product zal gaan maken. Een fout op de tekening kan betekenen een fout in eindproduct en daar zit niemand op te wachten.

Omdat het hier om een relatief simpel ding gaat ben ik het er wel mee eens dat het niet echt veel uitmaakt.

Groetjes Walter
Das heel mooi, eigenlijk dienen tekeningen altijd gecontroleerd te worden door een tweede persoon op fouten (checked by).
Hierbij wordt je oplettendheid erg gewaardeerd!
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Bericht door Walt »

Klopt, checken is nooit overbodig. Bij ons op het werk is het gebruikelijk dat op het ingenieursbureau de tekening al door een tweede persoon wordt gecheckt, als deze dan bij ons aankomt wordt hij nogmaals gecheckt.

Helaas sluipen er toch wel eens fouten door,

Groetjes Walter
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

Op verzoek de laatste tekentechnische aanpassing teruggedraaid.

Sorry dat het zo lang duurde, ik was het eigenlijk een beetje vergeten.

Ik mag aannemen dat er zo zoetjes aan een keer gebouwd gaat worden.
Er wordt namelijk in mijn beleving veel te veel geluld.
Daar bedoel ik jouw in iedergeval niet mee Menno :wink: .

Als je nog vragen en/of opmerkingen hebt, dan hoor ik het wel.

Succes!
Bijlagen
Tri-Nextel Model (2).pdf
(70.16 KiB) 182 keer gedownload
Tri-Nextel Model (1).pdf
(70.25 KiB) 182 keer gedownload
Tri-Nextel Model (1).jpg
Tri-Nextel Model (2).jpg
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

Hondasnl schreef:
Ik mag aannemen dat er zo zoetjes aan een keer gebouwd gaat worden.
Er wordt namelijk in mijn beleving veel te veel geluld.
Menno, sorry :oops: .

Wellicht loop ik een beetje te hard van stapel en ben ik wellicht een beetje te enthousiast :oops: .

Bij deze mijn excuses.

Ik ben erg benieuwd hoe ze gaan klinken!
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

marcus!

geen probleem, zoals al eerder besproken heeft het project nogal wat voeten in aarde gehad. het ontwerp traject heeft "even" geduurd 8) en de ellende met top hout kostte ook nogal wat tijd.

ik heb echter een oplossing gevonden voor het zagen, kost me alleen maar het materiaal, en het geheel wordt op een computergestuurde zaagtafel tot 1/100 mm nauwkeurig in plakjes verdeeld voor me. dit gaat in de tweede week van mei gebeuren. het oorspronkelijke plan was vorige week, maar toen lag ik met 39,4 graadjes koorts in mijn bed half dood te gaan. ik heb het toen maar effies uitgesteld. helaas... :roll:

het grote voordeel: als de planken eenmaal gezaagd zijn is het redelijk eenvoudig om ze in elkaar te zetten, alleen het freeswerk moet dan nog gebeuren.

super audiofiel zilverzand (sterling kwaliteit) heb ik inmiddels aangeschaft en staat te drogen in mijn verwarmingskast (ik heb geen oven en mijn moeder gaf geen toestemming...), ik moet nog op pad voor zelfklevend vilt en pritex en kabel met isolatie gevlochten van eenhoornstaartenhaar.
en natuurlijk nog een gezinsverpakking lijmklemmen, iets dreuvel-achtigs (wil eigenlijk lamellos gebruiken, maar zo'n ding is onzinnig duur), spanbandjes, schuurmateriaal, olie, enz., enz...
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”