DD8 MkII

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 650
Lid geworden op: vr 06 jan 2006, 20:40
Locatie: Nijeveen (bij Meppel)
Contacteer:

Bericht door Jan-Willem »

En en? Is het goed gegaan?
Gebruikersavatar
Boerenterprise
Berichten: 522
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
Locatie: Epe

Bericht door Boerenterprise »

\:D/ \:D/ \:D/ \:D/ \:D/ \:D/

Yep :D

Geen scheurtje of iets.

Chris
Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 650
Lid geworden op: vr 06 jan 2006, 20:40
Locatie: Nijeveen (bij Meppel)
Contacteer:

Bericht door Jan-Willem »

Gelukkig! :D
Gebruikersavatar
Boerenterprise
Berichten: 522
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
Locatie: Epe

Bericht door Boerenterprise »

Even een voorproefje gedaan door het front er voor te zetten. 8) 8)

Chris
Bijlagen
CIMG1075[1].JPG
CIMG1073[1].JPG
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

heujjjjj!! Da's weer es ff mooi geworden zeg!!!

Wowly
Gebruikersavatar
Christian
Berichten: 337
Lid geworden op: wo 05 okt 2005, 10:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Christian »

Ziet er top uit. Heel mooi.
Gebruikersavatar
Boerenterprise
Berichten: 522
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
Locatie: Epe

Bericht door Boerenterprise »

uh, ik ben dus druk aan het schuren en lakken, tenminste wanneer de tijd het toe laat. Filters en eerste kast zitten nu in een aantal lagen. 2e kast moet nog gefineerd worden. Dat fineer moest eerst goed vlak. Gelukkig had ik extra fineer meegenomen, want een vel was na het drogen gescheurd. Even wachten tot het weekeinde en dan fineren, lakken en schuren, en lakken en schuren en lakken en schuren.......

Ben ondertussen ook met de auto installatie aan de gang. (Nieuwe head-unit gekocht, ClarityCap SA condensator voor Tweeter :roll: ) Compo set wordt gesplitst. Tweet en mid-woof, gaan appart aangestuurd worden en sub voor laagste laag uiteraard ook appart. Tweeters worden verplaatst en de geluidsisolatie (rijgeluid) ga ik extra dempen. Uh,.... ben dus nog we even druk. \:D/ Lekker hobbyen

Chris
Gebruikersavatar
StukjeNostalgie
Berichten: 47
Lid geworden op: di 06 feb 2007, 0:43

Bericht door StukjeNostalgie »

Dat ziet er goed uit, je brengt me zwaar in twijfel om ook sky over m'n baffle te spannen.

Ben heel erg benieuwd naar het geluid dat eruit komt :!:
Gebruikersavatar
Forza
Berichten: 616
Lid geworden op: di 24 jul 2007, 22:31
Locatie: Eindhoven

Bericht door Forza »

Hoe staat het er inmiddels mee?

Ben zeer benieuwd :D
Gebruikersavatar
Boerenterprise
Berichten: 522
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
Locatie: Epe

Bericht door Boerenterprise »

De eerste kast heb ik net geschuurd om te voorzien van zijn laatste lak laag. De 2e kast heb ik vorige week voorzien van fineer. Nu alleen nog wachten op mooi weer en vrijetijd, zodat ik de kast kan schuren en voorzien van zijn eerste lak laag.
De filterkasten zijn inmiddels klaar.

Chris
Gebruikersavatar
Boerenterprise
Berichten: 522
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
Locatie: Epe

Bericht door Boerenterprise »

Even een vraagje tussendoor..

Kun je bij zijdeglans lak eigenlijk ook de stofjes er uit polijsten, of gaat dat niet goed vanwege de zijdeglans oid?

Ik heb namelijk een paar kleine stofjes in de lak zitten en die moeten er natuurlijk uit :roll:

Chris
Gebruikersavatar
Boerenterprise
Berichten: 522
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
Locatie: Epe

Bericht door Boerenterprise »

Uh, niemand ervaring mee??

Chris
Gebruikersavatar
Hififiel
Berichten: 391
Lid geworden op: di 11 jan 2005, 12:02
Locatie: Hoogeveen

Bericht door Hififiel »

Boerenterprise schreef:
Even een vraagje tussendoor..

Kun je bij zijdeglans lak eigenlijk ook de stofjes er uit polijsten, of gaat dat niet goed vanwege de zijdeglans oid?

Ik heb namelijk een paar kleine stofjes in de lak zitten en die moeten er natuurlijk uit :roll:

Chris
Nee dat kan niet, als je na het schuren gaat poetsen wordt de lak glad.
Wat je met het ergste stof kan doen is het er met het puntje van een scheermesje of scalpel uit wippen en dan inzetten met een tandenstoker, maar als het vanaf een meter afstand niet opvalt zou ik het laten zitten. Vooral hele kleine stofjes vallen meestal niet echt op, hoe meer je daar aan wil doen hoe erger het wordt.
Anders zal je het opnieuw moeten spuiten/lakken.
Gebruikersavatar
Boerenterprise
Berichten: 522
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
Locatie: Epe

Bericht door Boerenterprise »

Ik heb toch maar de keuze gemaakt om de kasten te gaan poetsen. Dan maar geen zijdeglans, maar wel een super strak oppervlak. Ik ben net begonnen met de bovenkant van de eerste kast... het resultaat mag er wezen. Nu langzaam de rest ook maar doen.
Ik was in eerste instantie bang dat de kast te kitsch zou worden, maar ik denk dat dat wel mee gaat vallen. Ze glimmen gewoon heel erg :roll:

Chris
Bijlagen
CIMG1161.JPG
CIMG1162.JPG
CIMG1160.JPG
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

OMGTFB (Oh My God That's Fuckin' Beautiful)
ProXius
Ook commercieel actief
Berichten: 151
Lid geworden op: za 18 mar 2006, 11:27
Locatie: Heelsum

Bericht door ProXius »

Wauw! :shock:
Hoe heb je het zo mooi glad en glimmend gekregen?
Ik vind het zéker zéér goed gelukt!
audioot
In memoriam †
Berichten: 1242
Lid geworden op: za 21 mei 2005, 21:26
Locatie: eke belgie

Bericht door audioot »

crimineel mooi
om jaloers te worden
mvg
audioot
Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 650
Lid geworden op: vr 06 jan 2006, 20:40
Locatie: Nijeveen (bij Meppel)
Contacteer:

Bericht door Jan-Willem »

Heeel netjes! =D>
Gebruikersavatar
Boerenterprise
Berichten: 522
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
Locatie: Epe

Bericht door Boerenterprise »

Zoals je hoort te doen bij zelfbouw.... Net niet helemaal tevreden, dan maar overnieuw. :roll: Ik had de kasten eigenlijk zo goed als klaar, maar hier en daar stond me de lak niet aan. Net niet vlak, kleine putjes hier en daar. Niet 100% bevredigend voor een perfectionist als mij. :wink: Ik heb dus besloten om de kasten weer in zijn geheel te schuren en opnieuw te gaan lakken, maar dan met jachtlak. Ik heb een paar probeersels gedaan en dat lijkt goed. Alleen jammer dat ik dus nog wat langer moet wachten om van ze te kunnen genieten. Ik had gehoopt zo volgende week klaar te hebben :evil: Maar ach, het duurt toch al lang, dus een beetje langer is niet meer zo erg....

Wordt vervolgd,

Chris
Gebruikersavatar
fgroen
Berichten: 336
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 9:43

Bericht door fgroen »

Boerenterprise schreef:
Zoals je hoort te doen bij zelfbouw.... Net niet helemaal tevreden, dan maar overnieuw. :roll: Ik had de kasten eigenlijk zo goed als klaar, maar hier en daar stond me de lak niet aan. Net niet vlak, kleine putjes hier en daar. Niet 100% bevredigend voor een perfectionist als mij. :wink: Ik heb dus besloten om de kasten weer in zijn geheel te schuren en opnieuw te gaan lakken, maar dan met jachtlak. Ik heb een paar probeersels gedaan en dat lijkt goed. Alleen jammer dat ik dus nog wat langer moet wachten om van ze te kunnen genieten. Ik had gehoopt zo volgende week klaar te hebben :evil: Maar ach, het duurt toch al lang, dus een beetje langer is niet meer zo erg....

Wordt vervolgd,

Chris
Volgens mij lijd je een beetje aan het "oh-my-god-als-deze-klaar-zijn-wat-dan-syndroom". :D :twisted:
Gebruikersavatar
Boerenterprise
Berichten: 522
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
Locatie: Epe

Bericht door Boerenterprise »

Pssst, Niet te hard zeggen :wink:
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Bericht door Geenius »

Erg fraai! Maar hoe krijg je de jachtlak zonder stofjes? Door de relatief lange droogtijd blijft stof er normaal altijd zo lekker in plakken. :evil:
Gebruikersavatar
Boerenterprise
Berichten: 522
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
Locatie: Epe

Bericht door Boerenterprise »

Uhmm. Poetsen, poetsen, poetsen,... en uh.... poetsen. Je moet er iets voor over hebben. Maar je hebt inderdaad gelijk. Het is stof gevoeliger, maar de lak die ik voorheen gebruikte was ook niet zalig makend. Overal is wel iets mee aan de hand.

Chris
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Bericht door Geenius »

Dus, eerst goed in de jachtlak zetten, laten uitharden en dan met zo een poetsmachine aan de gang? Gebruik je nog een poetsmiddel?

Afbeelding
Gebruikersavatar
Boerenterprise
Berichten: 522
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
Locatie: Epe

Bericht door Boerenterprise »

Inderdaad eerst laten uitharden, vervolgens met Commandant 3 voorpoetsen, daarna met Commandant 5 laten glimmen om af te sluiten met Gewone autopoets. Ik heb met deze combi goede ervaringen. Wel doe ik alles met de hand. Ik ben bang dat zo een machine te snel gaat. Liever iets langer, maar gecontroleerder bezig.

Chris
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”