DD8 MkII
Moderator: Beheerdersteam
- Jan-Willem
- Berichten: 650
- Lid geworden op: vr 06 jan 2006, 20:40
- Locatie: Nijeveen (bij Meppel)
- Contacteer:
- Boerenterprise
- Berichten: 522
- Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
- Locatie: Epe
- Jan-Willem
- Berichten: 650
- Lid geworden op: vr 06 jan 2006, 20:40
- Locatie: Nijeveen (bij Meppel)
- Contacteer:
- Boerenterprise
- Berichten: 522
- Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
- Locatie: Epe
- Boerenterprise
- Berichten: 522
- Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
- Locatie: Epe
uh, ik ben dus druk aan het schuren en lakken, tenminste wanneer de tijd het toe laat. Filters en eerste kast zitten nu in een aantal lagen. 2e kast moet nog gefineerd worden. Dat fineer moest eerst goed vlak. Gelukkig had ik extra fineer meegenomen, want een vel was na het drogen gescheurd. Even wachten tot het weekeinde en dan fineren, lakken en schuren, en lakken en schuren en lakken en schuren.......
Ben ondertussen ook met de auto installatie aan de gang. (Nieuwe head-unit gekocht, ClarityCap SA condensator voor Tweeter
) Compo set wordt gesplitst. Tweet en mid-woof, gaan appart aangestuurd worden en sub voor laagste laag uiteraard ook appart. Tweeters worden verplaatst en de geluidsisolatie (rijgeluid) ga ik extra dempen. Uh,.... ben dus nog we even druk.
Lekker hobbyen
Chris
Ben ondertussen ook met de auto installatie aan de gang. (Nieuwe head-unit gekocht, ClarityCap SA condensator voor Tweeter
Chris
- StukjeNostalgie
- Berichten: 47
- Lid geworden op: di 06 feb 2007, 0:43
- Boerenterprise
- Berichten: 522
- Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
- Locatie: Epe
- Boerenterprise
- Berichten: 522
- Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
- Locatie: Epe
- Boerenterprise
- Berichten: 522
- Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
- Locatie: Epe
Nee dat kan niet, als je na het schuren gaat poetsen wordt de lak glad.Boerenterprise schreef:Even een vraagje tussendoor..
Kun je bij zijdeglans lak eigenlijk ook de stofjes er uit polijsten, of gaat dat niet goed vanwege de zijdeglans oid?
Ik heb namelijk een paar kleine stofjes in de lak zitten en die moeten er natuurlijk uit![]()
Chris
Wat je met het ergste stof kan doen is het er met het puntje van een scheermesje of scalpel uit wippen en dan inzetten met een tandenstoker, maar als het vanaf een meter afstand niet opvalt zou ik het laten zitten. Vooral hele kleine stofjes vallen meestal niet echt op, hoe meer je daar aan wil doen hoe erger het wordt.
Anders zal je het opnieuw moeten spuiten/lakken.
- Boerenterprise
- Berichten: 522
- Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
- Locatie: Epe
Ik heb toch maar de keuze gemaakt om de kasten te gaan poetsen. Dan maar geen zijdeglans, maar wel een super strak oppervlak. Ik ben net begonnen met de bovenkant van de eerste kast... het resultaat mag er wezen. Nu langzaam de rest ook maar doen.
Ik was in eerste instantie bang dat de kast te kitsch zou worden, maar ik denk dat dat wel mee gaat vallen. Ze glimmen gewoon heel erg
Chris
Ik was in eerste instantie bang dat de kast te kitsch zou worden, maar ik denk dat dat wel mee gaat vallen. Ze glimmen gewoon heel erg
Chris
- Jan-Willem
- Berichten: 650
- Lid geworden op: vr 06 jan 2006, 20:40
- Locatie: Nijeveen (bij Meppel)
- Contacteer:
- Boerenterprise
- Berichten: 522
- Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
- Locatie: Epe
Zoals je hoort te doen bij zelfbouw.... Net niet helemaal tevreden, dan maar overnieuw.
Ik had de kasten eigenlijk zo goed als klaar, maar hier en daar stond me de lak niet aan. Net niet vlak, kleine putjes hier en daar. Niet 100% bevredigend voor een perfectionist als mij.
Ik heb dus besloten om de kasten weer in zijn geheel te schuren en opnieuw te gaan lakken, maar dan met jachtlak. Ik heb een paar probeersels gedaan en dat lijkt goed. Alleen jammer dat ik dus nog wat langer moet wachten om van ze te kunnen genieten. Ik had gehoopt zo volgende week klaar te hebben
Maar ach, het duurt toch al lang, dus een beetje langer is niet meer zo erg....
Wordt vervolgd,
Chris
Wordt vervolgd,
Chris
Volgens mij lijd je een beetje aan het "oh-my-god-als-deze-klaar-zijn-wat-dan-syndroom".Boerenterprise schreef:Zoals je hoort te doen bij zelfbouw.... Net niet helemaal tevreden, dan maar overnieuw.Ik had de kasten eigenlijk zo goed als klaar, maar hier en daar stond me de lak niet aan. Net niet vlak, kleine putjes hier en daar. Niet 100% bevredigend voor een perfectionist als mij.
Ik heb dus besloten om de kasten weer in zijn geheel te schuren en opnieuw te gaan lakken, maar dan met jachtlak. Ik heb een paar probeersels gedaan en dat lijkt goed. Alleen jammer dat ik dus nog wat langer moet wachten om van ze te kunnen genieten. Ik had gehoopt zo volgende week klaar te hebben
Maar ach, het duurt toch al lang, dus een beetje langer is niet meer zo erg....
Wordt vervolgd,
Chris
- Boerenterprise
- Berichten: 522
- Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
- Locatie: Epe
- Boerenterprise
- Berichten: 522
- Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
- Locatie: Epe
- Boerenterprise
- Berichten: 522
- Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
- Locatie: Epe
Inderdaad eerst laten uitharden, vervolgens met Commandant 3 voorpoetsen, daarna met Commandant 5 laten glimmen om af te sluiten met Gewone autopoets. Ik heb met deze combi goede ervaringen. Wel doe ik alles met de hand. Ik ben bang dat zo een machine te snel gaat. Liever iets langer, maar gecontroleerder bezig.
Chris
Chris

