Meer iets als dit:
Dit is dan wel een kopie uit een reactie uit een topic van mezelf, maar ik vond het hier ook wel passen. Ik heb de kleine variant hiervan bij GeertM42 mogen beluisteren en vond die heel indrukwekkend, ook in het laag !
Mischa
Moderator: Beheerdersteam
Hoe bedoel je?Pjotr schreef:Mee eens rho. Maar dat hoeft dan niet per sé een coax te zijn hoor.
Misschien is dit watrho schreef:Ondertussen zijn de plannen weer wat gewijzigd.
De wens om een coax te gebruiken blijft, maar de aanvulling met een sub is denk ik toch noodzakelijk om het gewenste resultaat te bekomen.
Het idee is dus om de coax redelijk breedbandig te laten werken en het laag aan te vullen met een 8" aktieve woofer die mee in de zuil zit ingewerkt.
Een Visaton TIW 200 SX per kant moet het voor wat filmpjes wel doen.
Het uiterlijk gaat evenzeer heel klassiek zijn zoals de Tannoys. De drivers beiden aan de voorkant.
Volgens de beschrijving van de LadyLike Sub in HH2/2007 zou die TIW 200 XS toch zeer degelijk moeten presteren in een volume dat best wel in een nog betrekkelijk slanke vloerstaander te gieten valt.
Probleem is dat de grbuikte Hypex module te breed is voor hetgeen ik voor ogen heb. (en kwijt kan)
Minstens 10". Dan wordt ie te breed.weidok schreef:Misschien is dit watrho schreef:Ondertussen zijn de plannen weer wat gewijzigd.
De wens om een coax te gebruiken blijft, maar de aanvulling met een sub is denk ik toch noodzakelijk om het gewenste resultaat te bekomen.
Het idee is dus om de coax redelijk breedbandig te laten werken en het laag aan te vullen met een 8" aktieve woofer die mee in de zuil zit ingewerkt.
Een Visaton TIW 200 SX per kant moet het voor wat filmpjes wel doen.
Het uiterlijk gaat evenzeer heel klassiek zijn zoals de Tannoys. De drivers beiden aan de voorkant.
Volgens de beschrijving van de LadyLike Sub in HH2/2007 zou die TIW 200 XS toch zeer degelijk moeten presteren in een volume dat best wel in een nog betrekkelijk slanke vloerstaander te gieten valt.
Probleem is dat de grbuikte Hypex module te breed is voor hetgeen ik voor ogen heb. (en kwijt kan)
Hawthorne Audio Silver Iris drivers
test
http://www.tnt-audio.com/casse/ha_si_part1_e.html
leverancier
http://www.hawthorneaudio.com/index.html
Ik had graag 1 amp per woofer zodat ik volledig stereo blijf spelen.Henkjan schreef:dan doe je die toch gewoon in een eigen kistje, makkelijk uit t zich te plaatsen en tijdens het inregelen ff draaien en je kan makkleijk bij alle knoppenrho schreef:Probleem is dat de grbuikte Hypex module te breed is voor hetgeen ik voor ogen heb. (en kwijt kan)
Oh, maar het is een interessante link hoor. Ik heb even een vraagje achter gelaten op hun forum. Redelijk wat kans dat daar wat nuttige info van komt.Ik had verder niet gekeken wist alleen dat er veel tannoy info te vinden was, helaas.
Als versterker misschien deze?rho schreef:Ondertussen zijn de Visaton TIW200XS woofertjes in mijn bezit. Die gaan dus voor het laag gebruikt worden. Ze worden aktief aangestuurd.
Ik zoek daar dus de juiste versterker voor. Bedoeling is om ze stereo aan te sturen. Elke woofer dus zijn eigen versterker(-kanaal).
Dat wil dus zeggen dat ik ofwel een 2-weg versterker ofwel 2 plate amps ga gebruiken.
Voorlopig oriënteer ik me op de plate-amps omdat die al voorzien zijn van een x-over en boost. Prijs kwaliteit zijn die in veel gevallen ook beter dan een 2-kanaals versterker + actief filter.
De opties die ik tot nu toe overweeg:
- Hypex DS 2.0
- Monacor SAM-2
- Conrad 150W Toch vrees ik dat deze wat weinig vermogen heeft. De woofers hebben geen al te hoog rendement.
Heeft er nog iemand een goede optie?
De zoektocht naar de meest geschikte coax is ook al even bezig. Het is geen gemakkelijke taak om een 17cm coax te vinden met een zwarte conus, die in een gesloten kistje past dat maximum 15L (echt wel het aller uiterste!!!! dus liefst een stuk kleiner) groot is en die dan tot zo'n 100Hz mee speelt.
Tot nu toe ben ik de volgende exemplaren tegen gekomen:
- TangBand W6-1530SA
- PHL X17-1240 TWX Die heeft een hoog rendement. Misschien niet optimaal om met die Visaton woofer te combineren?
- ASE 17 CN 225/8-XT Vifa laag-mid, met Vifa XT ringradiator
Ook voor de coax zoek ik nog alternatieven.