Vermoedelijk langlopend project E1148 pre

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

PN schreef:
Een vraagje: waarom heb je het deksel niet uit hetzelfde materiaal gefreesd als het frame?
Tja... dat had ik ook liever gedaan... maar hout is hier echt niet te krijgen. Van een paar balkjes restmateriaal (oranje lotus) kon ik net alleen de frames maken. Dat spul wordt niet in plaatmateriaal geleverd hier.. Van de planken teak die in heb liggen kan ik weer geen frame maken maar wel een deksel..
De tekening op de voorzijde komt omdat het hout in een ronding uitgefreesd is.. zelf is oranje lotus een vrij saaie houtsoort zonder een fraaie tekening.
Het is dus een beetje behelpen al met al...
Ik heb verder geen werkplaats waar ik knap hout kan bewerken anders kon ik nog een paar balkjes verlijmen en de afvlakken tot een plank..
Dus ja. helaas ...dan maar proberen om iets moois te maken van afval met een figuurzaagje en een scherpe schroevendraaier..
En dit is allemaal gemaakt van restjes en afval.. kosten: een hoop moeite en tijd slechts..(misschien ooit een tientje betaald voor een stukje kunssteen bij de lokale keukenbouwer)

@SoCoM: "Le Precedent by TechGraphix"

Kees
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Vandaag de venstertjes voor het display gemaakt uit hetzelfde "steen" als de bovenkant. Ik ben nog op zoek naar een "vensterglaasje". Bij voorkeur donkerrood en maximaal 0,5mm dik. Maar daar heb ik een ander topic voor gestart.

Kees
Bijlagen
E1148_6.JPG
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

De plugjes van Farnell zijn binnen. Op een proefstukje gezet voor de indeling op de achterzijde:
De voedingplug oogt wel erg lomp in verhouding met de XLR-connectoren.. Nog even over nadenken of daar niet een eleganter type voor te gebruiken is...
De achterzijde zit in ieder geval wel lekker vol.
In het uiteindelijke ontwerp wordt de achterzijde van het zelfde materiaal als de bovenkant en met gouden lettertjes, net als het displayvenstertje.

Kees
Bijlagen
E1148_8.JPG
E1148_7.JPG
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Dat lijkt net het voetpedaal van een orgel zo :P 8)
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Oh? dan zal orgelmuziek wel erg mooi gaan klinken uit dit bakje.. 8)
Ach misschien houd ik die dikke plug wel... Het heeft WAF kennelijk.. Gezien de opmerking van mijn vrouw.... :roll:

Kees
Nils_vn
Berichten: 868
Lid geworden op: do 23 nov 2006, 20:11
Locatie: Molenstede

Bericht door Nils_vn »

audiomanics schreef:
Ach misschien houd ik die dikke plug wel... Het heeft WAF kennelijk.. Gezien de opmerking van mijn vrouw.... :roll:

Kees
:lol: :lol: :lol:

Zijn dat full-size XLR pluggen? Waarom geen mini ?
Zit wel lekker vol zo....
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Waarom zo veel ingangen eigenlijk?
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

sietse schreef:
Waarom zo veel ingangen eigenlijk?
Slechts 4 ingangen en een uitgang.. Da's toch niet zoveel?
Zowel links en rechts gebalanceerd dus twee pluggen per ingang.

Kees
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Nieuw pluggenpaneeltje uit 10 mm aluminium.. Past weer als "pik in Greet" Moet nog gezandstraald en zwart geanodiseerd worden... ben ik zo gewend..

Kees
Bijlagen
pluggenplaat.JPG
Nils_vn
Berichten: 868
Lid geworden op: do 23 nov 2006, 20:11
Locatie: Molenstede

Bericht door Nils_vn »

Mooi :)
Wat is er gebeurt met dat zelfde glittermateriaal en gouden letters? Of komt dat er nog over?

De anodizeur gaat z'n werk hebben ;)

De power-plug is nu ook van kleiner formaat zie ik.

Erg netjes.
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Moet nog gezandstraald en zwart geanodiseerd worden... ben ik zo gewend..
waar...waar....waar....?
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

sietse schreef:
Moet nog gezandstraald en zwart geanodiseerd worden... ben ik zo gewend..
waar...waar....waar....?
Zandstralen doe ik zelf en anodiseren laat ik aan Aldor Plating uit Weert over. Die lui zijn gespecialiseerd in ligubere legeringen. Ze hebben alleen een minimum order bedrag, waar ik samen met de spulletjes van Nils misschien net aan kom... (effe googlen voor alle gegevens, als je geinteresseerd bent..Wat mij betreft een goed bedrijf..)

De onderdelen voor de Audion en Howard zijn daar ook geanodiseerd. en als ik er niet tevreden over was ging ik wel naar een ander bedrijfje..

Andere onderdelen zoals de brackets voor hoorndrivers laat ik over het algemeen poedercoaten bij een goede kennis van me.. Dat gaat ook heel goed samen met dit type aluminium.
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Nils_vn schreef:
Wat is er gebeurt met dat zelfde glittermateriaal en gouden letters? Of komt dat er nog over?
Bedoel je de blauwe bovenplaat onder de buizen en het displayvenster? Die zitten al keurig op hun plaats, tijdelijk.. totdat de electronica er achter geplaatst gaat worden... Het is nu nog alleen een lege kast dus, en ik moet er nog bij kunnen.

Kees
Nils_vn
Berichten: 868
Lid geworden op: do 23 nov 2006, 20:11
Locatie: Molenstede

Bericht door Nils_vn »

audiomanics schreef:
Bedoel je de blauwe bovenplaat onder de buizen en het displayvenster? Die zitten al keurig op hun plaats, tijdelijk.. totdat de electronica er achter geplaatst gaat worden... Het is nu nog alleen een lege kast dus, en ik moet er nog bij kunnen.

Kees
Je was toch van plan de achterkant in het zelfde materiaal te maken?
In het uiteindelijke ontwerp wordt de achterzijde van het zelfde materiaal als de bovenkant en met gouden lettertjes, net als het displayvenstertje
Vanwaar de verandering dus ?
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Omdat het anodiseren nu ineens weer in beeld komt... En ik de smaak van het aluminium frezen weer te pakken had .... en ik dat materiaal nu nog niet heb kunnen bemachtigen... en .... euh ... weet niet meer..
Zo wordt het toch nog een dynamisch project.. ;-)
BTW: het aluminium is vanmorgen opgestuurd naar Aldor Plating.. gezandstraald en al..

Kees
Nils_vn
Berichten: 868
Lid geworden op: do 23 nov 2006, 20:11
Locatie: Molenstede

Bericht door Nils_vn »

Hoe het ene project het andere toch kan beïnvloeden hé :D

Ik zit op hete kolen 8)
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Nils_vn schreef:
Ik zit op hete kolen 8)
Is wel nodig met die sneeuw buiten.. :twisted:
Maar ga gerust ergens anders zitten hoor want het duurt zeker een maand voor je de spulletjes hebt.. als je mazzel hebt..

Kees
Nils_vn
Berichten: 868
Lid geworden op: do 23 nov 2006, 20:11
Locatie: Molenstede

Bericht door Nils_vn »

audiomanics schreef:
Nils_vn schreef:
Ik zit op hete kolen 8)
Is wel nodig met die sneeuw buiten.. :twisted:
Maar ga gerust ergens anders zitten hoor want het duurt zeker een maand voor je de spulletjes hebt.. als je mazzel hebt..

Kees
Sneeuw? Weet jij nog wel hoe sneeuw er uitziet Keesje? ;) De zon schijnt hier nu joh! (en deze morgen 5cm sneeuw)

Maar geen ramp hoor :) het duurt nog 2 weken voor ik aan het hout kan beginnen.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

audiomanics schreef:
Zandstralen doe ik zelf ....
gewoon ff mee naar t strand op een windere dag zeker :lol: 8)
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

De nieuwe voedingplug en kabel.
Ter vergelijk een XLR-plug erbij gelegd...

Kees
Bijlagen
Voedingplug.JPG
Laatst gewijzigd door audiomanics op wo 09 apr 2008, 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

euh... dikke vinger??
Laatst gewijzigd door audiomanics op wo 09 apr 2008, 18:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

dubbele voeding?
Nils_vn
Berichten: 868
Lid geworden op: do 23 nov 2006, 20:11
Locatie: Molenstede

Bericht door Nils_vn »

Henkjan schreef:
dubbele voeding?
Neen, dubbele post :D



Volgens mij meerdere aders omwille van de gloei spanning en voeding....
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Henkjan schreef:
dubbele voeding?
Bijna:
pen1 : Control +8V
pen2 : Remote on/off
pen3 : Control GND
pen4 : Filament GND
pen5 : Filament +6,3V
pen6 : Audio Shield
pen7: Audio GND
pen8: Audio +225V

Kees
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

audiomanics schreef:
De nieuwe voedingplug en kabel.
Ter vergelijk een XLR-plug erbij gelegd...

Kees
Eeeuuuhhhhhh, zie niks, sal ut ook wel nie feel wese.... :twisted:
Plaats reactie