Gydotron schreef:Ik ken Ed nu toch al wel een tijdje en weet ondertussen ook wat hij belangrijk vind in zijn muziekbeleving. Door zijn "basgitaarbouwer-verleden" (wat een woord) is hij gefixeerd op de laagweergave. Hij heeft een bepaalde "sound" in zijn hoofd die hij wil horen.
Daar geef ik je volkomen gelijk in Guido. Ik ben niet zo polyvalent als jij wanneer het op geluid aankomt. Voor mij maakt bvb alleen een Duc een mooi motorgeluid
Vele jaren geleden, toen ik voor de eerste keer bij de highend zaak 'Alpha' in Antwerpen ging luisteren, merktte Sammy dit onmiddelijk op. Ik uitte kritiek op een zeer duur systeem en hij zei daarop verontwaardigd dat het altijd misérie is met die muzikanten en instrumentenbouwers.
Eerst schrok ik van die opmerking om vervolgens, op mijn dikke teen getrapt, terug te reageren met de vraag wie nu het best weet hoe muziek en instrumenten in het algemeen, in het echt klinken!
Menig muziekbeluisteraars liggen systemen te beoordelen zonder ooit de weergegeven instrumenten live gehoord te hebben.
Wat mezelf betreft tref je de spijker op de kop. Ik hoor eerst de bas, pas daarna dat andere wat erboven komt. Als die bas niet goed zit kan ik mij niet meer op de rest concentreren. Ik weet ondertussen ongeveer hoe een bas moet klinken en dat is veelal anders als de meesten denken dat het zou moeten.
Hoedanook, ik leer elke dag bij, dankzij jou en andere ervaren vrienden en doe mijn uiterste best om ook dat andere gedeelte, boven het laag, te leren kennen
Groeten,
Ed.