Wat is de te kloppen CD speler in de 500.- klasse?

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
indoubt
Berichten: 1352
Lid geworden op: vr 29 apr 2005, 0:17
Locatie: Sweet lake city

Bericht door indoubt »

De rega apollo is al stevig in prijs gezakt, is wel nog flink boven de 500 (iets van 700 dacht ik) maar is wel een hele nette goed klinkende speler
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

knuisje schreef:
Elektronica Zelfbouw en tweaks

Dit staat boven onder andere het Bronnen subforum.

In het kader van de kennelijke onhoorbaarheid van zo'n beetje alle tweaks stel ik voor dit subforum te laten vervallen of het woordje 'tweaks' te verwijderen. :wink:
als ik een CD speler ga tweaken dan hoor je het verschil echt wel hoor :lol:
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Bericht door Geenius »

Cambridge Azur 640C-V2

Afbeelding
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Hoi Tony,

Is die versie twee een stuk beter als de oude? Ik had de oude versie 1 hier thuis. Die heb ik vermarktplaatst. Die was erg goed voor zijn geld.

To add insult to injury: die cambridge versie 1 kan de chinees aan, zo uit mijn geheugen. (lol at the objectieven)

Groet Roland
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Roland schreef:
(lol at the objectieven)
Als je geen ABX commentaar wilt, moet je niet gaan uitdagen he :twisted: .
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Hoi,

We weten in ieder geval waar bij elkaar de knoppen zitten :) Maak je geen zorgen ik vermaak me prima. Een grapje moet kunnen toch.

Nu lijkt het net of ik het er om doe...Maareh, ik heb er nu NOS General electric buisjes in gedaan, net weer een tikkie beter. Mooi werk.

Groet Roland
Laatst gewijzigd door Roland op vr 25 jan 2008, 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Tuurlijk, vandaar het duiveltje.
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Maar alle lol terzijde,

Eerst maar eens CE papieren zien, voor ik deze Chinees bij naam en toenaam noem. Die heb ik na herhaalde verzoeken nog steeds niet onder ogen gekregen :-k

Groet Roland
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

Roland schreef:
Hoi,

We weten in ieder geval waar bij elkaar de knoppen zitten :) Maak je geen zorgen ik vermaak me prima. Een grapje moet kunnen toch.

Nu lijkt het net of ik het er om doe...Maareh, ik heb er nu NOS General electric buisjes in gedaan, net weer een tikkie beter. Mooi werk.

Groet Roland
AH... er zitten ook nog buisjes in...... :shock: :shock:

ben benieuwd ......
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

Geenius schreef:
Cambridge Azur 640C-V2

Afbeelding
ha daar zit een dubbele wolfson dac in
dat zou wel een een toppertje kunnen zijn :)
dday_one
Berichten: 93
Lid geworden op: di 14 nov 2006, 10:56
Locatie: Amstelveen

Bericht door dday_one »

Geenius schreef:
Cambridge Azur 640C-V2

Afbeelding
Die heb ik. En, voor what it's worth, ik ben er gek op. Klinkt echt prima!

Overigens heb ik recent de opams vervangen door LM4562's, en alhoewel ik soms denk dat het helemaal niks scheelt, lijkt het algemene gevoel bij de muziek wel beter geworden.

Edit: ik zou even op-en-neer naar Londen vliegen, want daar is 'ie een stuk goedkoper. Ik heb er anderhalf jaar geleden (ruim) 185 pond voor betaald bij 'Richer Sounds' op de London-bridge... echt een koopje!
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

Roland schreef:
Hoi,

We weten in ieder geval waar bij elkaar de knoppen zitten :) Maak je geen zorgen ik vermaak me prima. Een grapje moet kunnen toch.

Nu lijkt het net of ik het er om doe...Maareh, ik heb er nu NOS General electric buisjes in gedaan, net weer een tikkie beter. Mooi werk.

Groet Roland
en eh lukt het met de buisjes in de chinees cd speler ?? :)
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Hoi,

De cd speler klinkt prima, ik heb alleen niks meer van de Chinezen gehoord nadat ik om een CE papier vroeg. Het is daar nu vakantie, ik hoop over een week of twee weer wat te horen. Dan kan ik er nog wat dingen aan veranderen.

De buisjes switchen help veel. Maar hij blijft net wat te veel hoog geven naar mijn smaak wel ontzettend veel detail maar het overstemt wat. Er zitten ook nog wat condensatoren in die me niet bevallen (lees: non clarity) Die ga ik vervangen. Zolang er geen CE uitslag is fijn aan sleutelen dus :D

Groet Roland
JTB
Berichten: 107
Lid geworden op: za 30 dec 2006, 11:16
Locatie: Hoensbroek (Zuid-Limburg)

Bericht door JTB »

Ik ga even een gokje wagen hier. Ik heb ook een chinees gekocht (voor aanzienlijk minder dan 500 euro) met een setje buisjes erin. Nu heb ik die speler ook nog eens gemodificeerd en hij klonk al niet erg slecht :D . Laat het alles bij elkaar 350 euro gekost hebben (het was zeker minder).

Ik durf de vergelijking met spelers tot € 1000,- echt wel aan. Dit wonderschone spelertje luistert naar de naam MHZS CD33E en heeft dezelfde DAC aan boord waar Roland het over had. Deze speler is via ebay makkelijk te verkrijgen en op het net is er inmiddels vannalles over te vinden. Maar de technische praat interesseert mij totaal niet. Hij klinkt gewoon heel erg goed. Zeker met andere buisjes, het bypassen van de opamp en het monteren van andere caps. Binnen een half uur heb je een nog betere speler. Maar zo uit de doos is hij ook verre van slecht.
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Hoi,

Die MHZS ken ik ook natuurlijk. Daar zit helaas geen CE papiertje bij. Been there done that. Ik wil s'nachts rustig slapen.

Als je producten zonder CE approval verkoopt heb je eerst een waarschuwing, de tweede keer een boete van een ton. Als e-bay Chinees kan je daar waarschijnlijk de hele weg naar het postkantoor hartelijk om lachen. Ik zie het niet zo zitten...Ik ben daar als importeur namelijk persoonlijk aansprakelijk voor, mocht er een keer een Chinees baksel afbranden des nachts... =;

Groet Roland

PS: waarmee ik niks zeg over de kwaliteit van Mhzs, Jungson, Bada, etc, etc.
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

dday_one schreef:
Edit: ik zou even op-en-neer naar Londen vliegen, want daar is 'ie een stuk goedkoper. Ik heb er anderhalf jaar geleden (ruim) 185 pond voor betaald bij 'Richer Sounds' op de London-bridge... echt een koopje!
héé, da's toeval, ben deze middag bij toeval bij één van hun winkels langsgekomen en snel binnengelopen. Had hun naam ooit eens op het internet opgemerkt. Het verwonderde mij dat ze zo'n kleine winkel hebben. Ik had hier een keten à la Mediamarkt verwacht, maar nee hoor. Een ordinaire winkel met 'slechts' een 30-tal toestellen en 4 onwetende doch vriendelijke bedienden.

De CD 740C stond er voor 499 GBP, dat is 670 Euro. Met de Analog device upsampler toch wel een enorm lage prijs. Afwerking zag er goed, stevig en robuust uit maar het toestel had blijkbaar net de Paris Dakar overleeft (verkeerd voorbeeld, want die is afgelast dacht ik).

Mijn vraag of ze dat exemplaar niet sterk verlaagd in prijs wegdeden zodat ik hem als 'onderdelen' kon kopen, vonden ze niet gepast! Rare jongens die engelsen, hebben geen gevoel meer voor humor!

Ik ga er toch eens over nadenken en bij een volgende gelegenheid misschien kopen. De 840C kostte 750 GBP.

Ed.
Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 650
Lid geworden op: vr 06 jan 2006, 20:40
Locatie: Nijeveen (bij Meppel)
Contacteer:

Bericht door Jan-Willem »

weidok schreef:
Geenius schreef:
Cambridge Azur 640C-V2

Afbeelding
ha daar zit een dubbele wolfson dac in
dat zou wel een een toppertje kunnen zijn :)
Ik heb hem ook gehoord, maar mij viel ie tegen (in een blinde test)
Ik kwam uit bij een veel te dure cd speler :(
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

Roland schreef:
Hoi,

De cd speler klinkt prima, ik heb alleen niks meer van de Chinezen gehoord nadat ik om een CE papier vroeg. Het is daar nu vakantie, ik hoop over een week of twee weer wat te horen. Dan kan ik er nog wat dingen aan veranderen.

De buisjes switchen help veel. Maar hij blijft net wat te veel hoog geven naar mijn smaak wel ontzettend veel detail maar het overstemt wat. Er zitten ook nog wat condensatoren in die me niet bevallen (lees: non clarity) Die ga ik vervangen. Zolang er geen CE uitslag is fijn aan sleutelen dus :D

Groet Roland
nog nieuws... Roland :?:
bunky

Re: Wat is de te kloppen CD speler in de 500.- klasse?

Bericht door bunky »

Roland schreef:
Hoi,

Ik heb hier een Chinese cd speler staan. Waar ik mischien wat mee wil gaan doen. Wat is volgens jullie de te kloppen cd speler in de 500.- euro klasse? Dan kan ik hem daar eens mee gaan vergelijken.

Groet Roland
Goeie cdeetjes dat is een veel groter probleem. :cry:
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

weidok schreef:
nog nieuws... Roland :?:
Geen CE nieuws, na wat aandringen over de CE nooit meer mail terug gehad. Erg vervelend! Het is/was een erg mooie speler. Heb hem maar verkocht...

Het ging om deze:
http://www.affordableaudio.org/BADA-HD22.pdf

Groet Roland
gugi100
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 13 nov 2005, 13:18
Locatie: IJsselstein

Bericht door gugi100 »

Hallo,

Misschien is de nieuwe HK HD 990 wel wat. Deze speler maakt gebruik van dezelfde technnologie als Cambridge (Anagram upsapmling).
http://harman-kardon.cz/data/harman-kardon-hd990.pdf

Lijkt mij een heel mooie speler. Er zijn ook extrene spdif bronnen op aan te sluiten. 1 keer optisch en 1 keer coax.
Nou ja lees de PDF maar. De prijs wordt rond de € 400 (schatting).
Ik heb het idee dat deze speler wel eens erg dicht bij de cambridge 840 in de buurt kan komen.

Gr GJ
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Bericht door Walt »

Is dit de opvolger van de HK HD 970 cd-speler?

Als deze 990 nog beter is dan belooft dat wat!

Groeten Walter
Plaats reactie