Wat is de te kloppen CD speler in de 500.- klasse?
Moderator: Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33825
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
als ik een CD speler ga tweaken dan hoor je het verschil echt wel hoorknuisje schreef:Elektronica Zelfbouw en tweaks
Dit staat boven onder andere het Bronnen subforum.
In het kader van de kennelijke onhoorbaarheid van zo'n beetje alle tweaks stel ik voor dit subforum te laten vervallen of het woordje 'tweaks' te verwijderen.
Hoi,
We weten in ieder geval waar bij elkaar de knoppen zitten
Maak je geen zorgen ik vermaak me prima. Een grapje moet kunnen toch.
Nu lijkt het net of ik het er om doe...Maareh, ik heb er nu NOS General electric buisjes in gedaan, net weer een tikkie beter. Mooi werk.
Groet Roland
We weten in ieder geval waar bij elkaar de knoppen zitten
Nu lijkt het net of ik het er om doe...Maareh, ik heb er nu NOS General electric buisjes in gedaan, net weer een tikkie beter. Mooi werk.
Groet Roland
Laatst gewijzigd door Roland op vr 25 jan 2008, 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.
AH... er zitten ook nog buisjes in......Roland schreef:Hoi,
We weten in ieder geval waar bij elkaar de knoppen zittenMaak je geen zorgen ik vermaak me prima. Een grapje moet kunnen toch.
Nu lijkt het net of ik het er om doe...Maareh, ik heb er nu NOS General electric buisjes in gedaan, net weer een tikkie beter. Mooi werk.
Groet Roland
ben benieuwd ......
Die heb ik. En, voor what it's worth, ik ben er gek op. Klinkt echt prima!Geenius schreef:Cambridge Azur 640C-V2
Overigens heb ik recent de opams vervangen door LM4562's, en alhoewel ik soms denk dat het helemaal niks scheelt, lijkt het algemene gevoel bij de muziek wel beter geworden.
Edit: ik zou even op-en-neer naar Londen vliegen, want daar is 'ie een stuk goedkoper. Ik heb er anderhalf jaar geleden (ruim) 185 pond voor betaald bij 'Richer Sounds' op de London-bridge... echt een koopje!
en eh lukt het met de buisjes in de chinees cd speler ??Roland schreef:Hoi,
We weten in ieder geval waar bij elkaar de knoppen zittenMaak je geen zorgen ik vermaak me prima. Een grapje moet kunnen toch.
Nu lijkt het net of ik het er om doe...Maareh, ik heb er nu NOS General electric buisjes in gedaan, net weer een tikkie beter. Mooi werk.
Groet Roland
Hoi,
De cd speler klinkt prima, ik heb alleen niks meer van de Chinezen gehoord nadat ik om een CE papier vroeg. Het is daar nu vakantie, ik hoop over een week of twee weer wat te horen. Dan kan ik er nog wat dingen aan veranderen.
De buisjes switchen help veel. Maar hij blijft net wat te veel hoog geven naar mijn smaak wel ontzettend veel detail maar het overstemt wat. Er zitten ook nog wat condensatoren in die me niet bevallen (lees: non clarity) Die ga ik vervangen. Zolang er geen CE uitslag is fijn aan sleutelen dus
Groet Roland
De cd speler klinkt prima, ik heb alleen niks meer van de Chinezen gehoord nadat ik om een CE papier vroeg. Het is daar nu vakantie, ik hoop over een week of twee weer wat te horen. Dan kan ik er nog wat dingen aan veranderen.
De buisjes switchen help veel. Maar hij blijft net wat te veel hoog geven naar mijn smaak wel ontzettend veel detail maar het overstemt wat. Er zitten ook nog wat condensatoren in die me niet bevallen (lees: non clarity) Die ga ik vervangen. Zolang er geen CE uitslag is fijn aan sleutelen dus
Groet Roland
Ik ga even een gokje wagen hier. Ik heb ook een chinees gekocht (voor aanzienlijk minder dan 500 euro) met een setje buisjes erin. Nu heb ik die speler ook nog eens gemodificeerd en hij klonk al niet erg slecht
. Laat het alles bij elkaar 350 euro gekost hebben (het was zeker minder).
Ik durf de vergelijking met spelers tot € 1000,- echt wel aan. Dit wonderschone spelertje luistert naar de naam MHZS CD33E en heeft dezelfde DAC aan boord waar Roland het over had. Deze speler is via ebay makkelijk te verkrijgen en op het net is er inmiddels vannalles over te vinden. Maar de technische praat interesseert mij totaal niet. Hij klinkt gewoon heel erg goed. Zeker met andere buisjes, het bypassen van de opamp en het monteren van andere caps. Binnen een half uur heb je een nog betere speler. Maar zo uit de doos is hij ook verre van slecht.
Ik durf de vergelijking met spelers tot € 1000,- echt wel aan. Dit wonderschone spelertje luistert naar de naam MHZS CD33E en heeft dezelfde DAC aan boord waar Roland het over had. Deze speler is via ebay makkelijk te verkrijgen en op het net is er inmiddels vannalles over te vinden. Maar de technische praat interesseert mij totaal niet. Hij klinkt gewoon heel erg goed. Zeker met andere buisjes, het bypassen van de opamp en het monteren van andere caps. Binnen een half uur heb je een nog betere speler. Maar zo uit de doos is hij ook verre van slecht.
Hoi,
Die MHZS ken ik ook natuurlijk. Daar zit helaas geen CE papiertje bij. Been there done that. Ik wil s'nachts rustig slapen.
Als je producten zonder CE approval verkoopt heb je eerst een waarschuwing, de tweede keer een boete van een ton. Als e-bay Chinees kan je daar waarschijnlijk de hele weg naar het postkantoor hartelijk om lachen. Ik zie het niet zo zitten...Ik ben daar als importeur namelijk persoonlijk aansprakelijk voor, mocht er een keer een Chinees baksel afbranden des nachts...
Groet Roland
PS: waarmee ik niks zeg over de kwaliteit van Mhzs, Jungson, Bada, etc, etc.
Die MHZS ken ik ook natuurlijk. Daar zit helaas geen CE papiertje bij. Been there done that. Ik wil s'nachts rustig slapen.
Als je producten zonder CE approval verkoopt heb je eerst een waarschuwing, de tweede keer een boete van een ton. Als e-bay Chinees kan je daar waarschijnlijk de hele weg naar het postkantoor hartelijk om lachen. Ik zie het niet zo zitten...Ik ben daar als importeur namelijk persoonlijk aansprakelijk voor, mocht er een keer een Chinees baksel afbranden des nachts...
Groet Roland
PS: waarmee ik niks zeg over de kwaliteit van Mhzs, Jungson, Bada, etc, etc.
- asterduc
- Berichten: 4165
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
héé, da's toeval, ben deze middag bij toeval bij één van hun winkels langsgekomen en snel binnengelopen. Had hun naam ooit eens op het internet opgemerkt. Het verwonderde mij dat ze zo'n kleine winkel hebben. Ik had hier een keten à la Mediamarkt verwacht, maar nee hoor. Een ordinaire winkel met 'slechts' een 30-tal toestellen en 4 onwetende doch vriendelijke bedienden.dday_one schreef:Edit: ik zou even op-en-neer naar Londen vliegen, want daar is 'ie een stuk goedkoper. Ik heb er anderhalf jaar geleden (ruim) 185 pond voor betaald bij 'Richer Sounds' op de London-bridge... echt een koopje!
De CD 740C stond er voor 499 GBP, dat is 670 Euro. Met de Analog device upsampler toch wel een enorm lage prijs. Afwerking zag er goed, stevig en robuust uit maar het toestel had blijkbaar net de Paris Dakar overleeft (verkeerd voorbeeld, want die is afgelast dacht ik).
Mijn vraag of ze dat exemplaar niet sterk verlaagd in prijs wegdeden zodat ik hem als 'onderdelen' kon kopen, vonden ze niet gepast! Rare jongens die engelsen, hebben geen gevoel meer voor humor!
Ik ga er toch eens over nadenken en bij een volgende gelegenheid misschien kopen. De 840C kostte 750 GBP.
Ed.
- Jan-Willem
- Berichten: 650
- Lid geworden op: vr 06 jan 2006, 20:40
- Locatie: Nijeveen (bij Meppel)
- Contacteer:
nog nieuws... RolandRoland schreef:Hoi,
De cd speler klinkt prima, ik heb alleen niks meer van de Chinezen gehoord nadat ik om een CE papier vroeg. Het is daar nu vakantie, ik hoop over een week of twee weer wat te horen. Dan kan ik er nog wat dingen aan veranderen.
De buisjes switchen help veel. Maar hij blijft net wat te veel hoog geven naar mijn smaak wel ontzettend veel detail maar het overstemt wat. Er zitten ook nog wat condensatoren in die me niet bevallen (lees: non clarity) Die ga ik vervangen. Zolang er geen CE uitslag is fijn aan sleutelen dus![]()
Groet Roland
-
bunky
Re: Wat is de te kloppen CD speler in de 500.- klasse?
Goeie cdeetjes dat is een veel groter probleem.Roland schreef:Hoi,
Ik heb hier een Chinese cd speler staan. Waar ik mischien wat mee wil gaan doen. Wat is volgens jullie de te kloppen cd speler in de 500.- euro klasse? Dan kan ik hem daar eens mee gaan vergelijken.
Groet Roland
Geen CE nieuws, na wat aandringen over de CE nooit meer mail terug gehad. Erg vervelend! Het is/was een erg mooie speler. Heb hem maar verkocht...weidok schreef:nog nieuws... Roland
Het ging om deze:
http://www.affordableaudio.org/BADA-HD22.pdf
Groet Roland
Hallo,
Misschien is de nieuwe HK HD 990 wel wat. Deze speler maakt gebruik van dezelfde technnologie als Cambridge (Anagram upsapmling).
http://harman-kardon.cz/data/harman-kardon-hd990.pdf
Lijkt mij een heel mooie speler. Er zijn ook extrene spdif bronnen op aan te sluiten. 1 keer optisch en 1 keer coax.
Nou ja lees de PDF maar. De prijs wordt rond de € 400 (schatting).
Ik heb het idee dat deze speler wel eens erg dicht bij de cambridge 840 in de buurt kan komen.
Gr GJ
Misschien is de nieuwe HK HD 990 wel wat. Deze speler maakt gebruik van dezelfde technnologie als Cambridge (Anagram upsapmling).
http://harman-kardon.cz/data/harman-kardon-hd990.pdf
Lijkt mij een heel mooie speler. Er zijn ook extrene spdif bronnen op aan te sluiten. 1 keer optisch en 1 keer coax.
Nou ja lees de PDF maar. De prijs wordt rond de € 400 (schatting).
Ik heb het idee dat deze speler wel eens erg dicht bij de cambridge 840 in de buurt kan komen.
Gr GJ

