Wat is de te kloppen CD speler in de 500.- klasse?
Moderator: Beheerdersteam
Wat is de te kloppen CD speler in de 500.- klasse?
Hoi,
Ik heb hier een Chinese cd speler staan. Waar ik mischien wat mee wil gaan doen. Wat is volgens jullie de te kloppen cd speler in de 500.- euro klasse? Dan kan ik hem daar eens mee gaan vergelijken.
Groet Roland
Ik heb hier een Chinese cd speler staan. Waar ik mischien wat mee wil gaan doen. Wat is volgens jullie de te kloppen cd speler in de 500.- euro klasse? Dan kan ik hem daar eens mee gaan vergelijken.
Groet Roland
grappig, die tip kreeg ik ook eens van iemand. Hij heeft wel het loopwerk van een dvd speler en laadt daarom wat langer, maar voor 300 euro niet te verslaan denk ik.KT88 schreef:Harman Kardon 970 (in de laatste versie, er zijn er 2).
Ben benieuwd!
Onkyo dvd spelers vind ik ook erg neutraal klinken..
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
- Soundexcel
- Berichten: 1079
- Lid geworden op: do 28 dec 2006, 19:29
- Locatie: Zeist
Haha,
Ja, ik ken de verhalen over de 0.1 dB vergelijken, abx en nul verschil tussen super cd spelers en blokker dingen.
Gek dan toch ja, dat ik mijn CEC voor een mijn inziens spuuglelijke AstinTrew 3000 omgeruild heb die de helft goedkoper is. Dat was niet uit liefde voor het bedieningsgemak van de AT, ik druk nog dagelijks de verkeerde knoppen in
Groet Roland
PS: ik wilde eigenlijk niet in een ABX discussie belanden met dit topic. Maar als het moet: ja ik meen een duidelijk verschil te kunnen horen tussen de Chinees en de AT3000.
Ja, ik ken de verhalen over de 0.1 dB vergelijken, abx en nul verschil tussen super cd spelers en blokker dingen.
Gek dan toch ja, dat ik mijn CEC voor een mijn inziens spuuglelijke AstinTrew 3000 omgeruild heb die de helft goedkoper is. Dat was niet uit liefde voor het bedieningsgemak van de AT, ik druk nog dagelijks de verkeerde knoppen in
Groet Roland
PS: ik wilde eigenlijk niet in een ABX discussie belanden met dit topic. Maar als het moet: ja ik meen een duidelijk verschil te kunnen horen tussen de Chinees en de AT3000.
Laatst gewijzigd door Roland op wo 23 jan 2008, 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
Soundexcel schreef:Maranz SA7001.
Blijf het een zeer goede speler vinden.
ik gebruik mijn sa7001 (ki) eigenlijk nooit als sacd slikker, gewoon omdat er in het muziekgenre dat ik interessant vind er eigenlijk nauwelijks iets uitkomt op sacd.Roland schreef:Haha,
Ja, ik ken de verhalen over de 0.1 dB vergelijken, abx en nul verschil tussen super cd spelers en blokker dingen.
Gek dan toch ja, dat ik mijn CEC voor een mijn inziens spuuglelijke AstinTrew 3000 omgeruild heb die de helft goedkoper is. Dat was niet uit liefde voor het bedieningsgemak van de AT, ik druk nog dagelijks de verkeerde knoppen in![]()
Groet Roland
PS: ik wilde eigenlijk niet in een ABX discussie belanden met dit topic.
ik heb deze suggestie puur gedaan omdat ik het een hele goede cd speler vind.
er zijn inmiddels diverse tests gehouden die eigenlijk allemaal uitwezen dat het hoorbare verschil tussen redbook cd en sacd eigenlijk helemaal niet bestaat... het is meetbaar, maar meer ook niet.
Laatst gewijzigd door anonamemouse op wo 23 jan 2008, 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Daarom heb ik op mijn tong gebeten en mijn reactie al weer weggehaald. Ik heb het alleen helemaal gehad met dat audiofiele gedoe over spelers die gewoon beter zijn dan wat ons gehoor kan onderscheiden. Laat verder maar, is mijn probleem.Roland schreef:Haha,
Ja, ik ken de verhalen over de 0.1 dB vergelijken, abx en nul verschil tussen super cd spelers en blokker dingen.
Gek dan toch ja, dat ik mijn CEC voor een mijn inziens spuuglelijke AstinTrew 3000 omgeruild heb die de helft goedkoper is. Dat was niet uit liefde voor het bedieningsgemak van de AT, ik druk nog dagelijks de verkeerde knoppen in![]()
Groet Roland
PS: ik wilde eigenlijk niet in een ABX discussie belanden met dit topic.
Als of onze oren ( en wat er allemaal bij hoort ) ook wetenschappelijk zijn gemaakt..........Roland schreef:
Als mensen op een wetenschappelijk manier hun set samen willen stellen, vindt ik dat prima.
Ik hou het nog steeds op gevoel en luister plezier.
Je mag hem probleem loos vergelijken met mijn Marantz cd speler cd63MKII KI.
Hier draait ook een sa7001. (standaard versie)
Opvallend was dat zowel Sietse, Weidok als ondergetekende het sacd minder vonden als de cd laag op een hybride schijfje. Ik vermoed dat de omzetting naar 2.0 bij sacd roet in het eten gooit.
Weidok voorspelde reeds dat de draaitafel met buizen pré-pré wel eens meer 'muziek kon maken' .... hij heeft gelijk gehad. Dat is dus wat Roland hierboven bedoeld en KT88 als "myfi"omschrijft. Het is voor mij nu ook het uitgangspunt.
Verder prima ding die Marantz, voor dat geld stel je niet een draaitafel, element en losse phonotrap samen. Dus echt eerlijk is het vergelijk ook niet.
Ben dus nogal benieuwd naar Rolands cd-speler. Een andere dac met buisjes aan het eind voor de sa7001 wil ik ook wel eens proberen.
Opvallend was dat zowel Sietse, Weidok als ondergetekende het sacd minder vonden als de cd laag op een hybride schijfje. Ik vermoed dat de omzetting naar 2.0 bij sacd roet in het eten gooit.
Weidok voorspelde reeds dat de draaitafel met buizen pré-pré wel eens meer 'muziek kon maken' .... hij heeft gelijk gehad. Dat is dus wat Roland hierboven bedoeld en KT88 als "myfi"omschrijft. Het is voor mij nu ook het uitgangspunt.
Verder prima ding die Marantz, voor dat geld stel je niet een draaitafel, element en losse phonotrap samen. Dus echt eerlijk is het vergelijk ook niet.
Ben dus nogal benieuwd naar Rolands cd-speler. Een andere dac met buisjes aan het eind voor de sa7001 wil ik ook wel eens proberen.
- Soundexcel
- Berichten: 1079
- Lid geworden op: do 28 dec 2006, 19:29
- Locatie: Zeist
- dekkersj
- Berichten: 1210
- Lid geworden op: wo 11 jan 2006, 0:41
- Locatie: Steenbergen (NB)
- Contacteer:
En omdat je het spoor volledig bijster bent, open je een topic met de vraag welke speler er te kloppen is.Roland schreef:[...]
Dus ik ben al erg ver van het rechte pad der waarheidsweergave afgeweken.[...]
De oplossing is heel simpel: pak een sloophamer en ram een willekeurige cd-speler aan gort. Die moet te kloppen zijn
Groet,
Jacco
Haha,
Ja zal ik zeker doen! Vlak nadat de eerste formule op papier staat om ruimtelijke weergave in een getal uit te drukken. Ieder het zijne he, ik was toch vrij duidelijk over geen discussie over abx...Laat mij mezelf maar lekker belachelijk maken. Wat met buisjes rollen enzo. Gekkigheid.
Groet Roland
Er is trouwens nog een cult die zijn tegenstanders altijd aanvalt. Iets met science en dan logisch. Maar die dreigen altijd met advocaten....Weer eens wat anders als een abx.
Zo nu zijn we weer aanbeland op het punt waar internet het meest geschikt voor lijkt te zijn. Het duurde nog vrij lang.
Ja zal ik zeker doen! Vlak nadat de eerste formule op papier staat om ruimtelijke weergave in een getal uit te drukken. Ieder het zijne he, ik was toch vrij duidelijk over geen discussie over abx...Laat mij mezelf maar lekker belachelijk maken. Wat met buisjes rollen enzo. Gekkigheid.
Groet Roland
Er is trouwens nog een cult die zijn tegenstanders altijd aanvalt. Iets met science en dan logisch. Maar die dreigen altijd met advocaten....Weer eens wat anders als een abx.
Zo nu zijn we weer aanbeland op het punt waar internet het meest geschikt voor lijkt te zijn. Het duurde nog vrij lang.
Re: Wat is de te kloppen CD speler in de 500.- klasse?
Roland weet je toevallig wat voor DCA er in die speler zit ?Roland schreef:Hoi,
Ik heb hier een Chinese cd speler staan. Waar ik mischien wat mee wil gaan doen. Wat is volgens jullie de te kloppen cd speler in de 500.- euro klasse? Dan kan ik hem daar eens mee gaan vergelijken.
Groet Roland
toch niet een "Cirrus Logic chip " ?
lees dit maar eens
http://www.lampizator.eu/LAMPIZATOR/REF ... 20dac.html
HK 970 met ad1955 dac ?Montana schreef:grappig, die tip kreeg ik ook eens van iemand. Hij heeft wel het loopwerk van een dvd speler en laadt daarom wat langer, maar voor 300 euro niet te verslaan denk ik.KT88 schreef:Harman Kardon 970 (in de laatste versie, er zijn er 2).
Ben benieuwd!
Onkyo dvd spelers vind ik ook erg neutraal klinken..
Ja dat is hem. Ik heb de tip gekregen van iemand die er wel een en ander vanaf weet. Hij heeft een gescheiden voeding voor de dac en het loopwerk. Ik ben hem gaan beluisteren en hij klonk net zoals een Arcam cd23. De arcam klinkt wat mij betreft gelijk aan mijn oudere Onkyo.weidok schreef:HK 970 met ad1955 dac ?Montana schreef:grappig, die tip kreeg ik ook eens van iemand. Hij heeft wel het loopwerk van een dvd speler en laadt daarom wat langer, maar voor 300 euro niet te verslaan denk ik.KT88 schreef:Harman Kardon 970 (in de laatste versie, er zijn er 2).
Ben benieuwd!
Onkyo dvd spelers vind ik ook erg neutraal klinken..
Voor mezelf maakt het niet uit watvoor cd speler ik heb, als hij maar degelijk gebouwd is en een beetje net oogt. Ik had altijd het idee dat een "goede" cd speler een set kan verbeteren, maar zolang de vervorming onder de 0,01% ligt hoor ik geen verschillen.
mvg,
Martijn
Misschien dat een buisje helpt..

