UcD400HG "Black Edition"
Moderator: Beheerdersteam
UcD400HG "Black Edition"
Op verzoek van iemand maak een opnieuw een versterker met de Ucd400HG modules. Nu heb ik geen zin om een exacte copie te gaan maken.
Daarom heb ik besloten om de versterker gebalanceerd te gaan opbouwen. Hiervoor ga ik de "relaixed" gebruiken uit de audiospecial. Verder pas ik dit keer niet de HG supply's van Hypex toe maar wil ik T-nets gaan toepassen.
Daartoe maar weer eens aan het knutselen geslagen op de computer. Het ontwerp is al vaker langsgeweest en ziet er zo uit:
Co
Daarom heb ik besloten om de versterker gebalanceerd te gaan opbouwen. Hiervoor ga ik de "relaixed" gebruiken uit de audiospecial. Verder pas ik dit keer niet de HG supply's van Hypex toe maar wil ik T-nets gaan toepassen.
Daartoe maar weer eens aan het knutselen geslagen op de computer. Het ontwerp is al vaker langsgeweest en ziet er zo uit:
Co
De printjes zijn binnen gekomen uit de USA. Duurde inderdaad maar 3 werkdagen. Ik had er 4 besteld en dat kostte in totaal nog geen 80 euro. De douanekosten steken daar wel bij af met 30,33 euro
Gelukkig kwam er ook nog een pakje van Conrad. Dat is ook een leuk aspect van zelfbouwen; je krijgt lekker veel post. De prints van de Relaixed heb ik inmiddels ook binnen. De onderdelen daarvoor en de T-nets moet ik nog bestellen.
Maar eerst maar eens lekker solderen.
Co
Maar eerst maar eens lekker solderen.
Co
- SSassen
- Contacteer:
Co,
Had mij even ge-PB-ed, ik had voor een fractie van die kosten dergelijke printen voor je kunnen laten maken. Niettemin veel plezier met opbouwen en uiteraard luisteren.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Had mij even ge-PB-ed, ik had voor een fractie van die kosten dergelijke printen voor je kunnen laten maken. Niettemin veel plezier met opbouwen en uiteraard luisteren.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
Whaaaa, arme ik. Had ik dat maar eerder geweten. Maar toch bedankt Sander. Voorlopig blijf ik wel knutselen, dus wie weet. Ik hoop dat ik deze versterker voor de luisterdag in mei af heb. Dan kan ik zowel een versie met pre-amp en T-nets laten horen tegenover een vrijwel standaard passieve uitvoering.ik had voor een fractie van die kosten dergelijke printen voor je kunnen laten maken
Co
Voor de volledigheid ook maar het schema van de voeding. De bestelde HFA15TB60's zijn ineens niet leverbaar bij Conrad. Wordt pas eind maart
Toen ik ze bestelde waren ze keurig op voorraad. Gebeurt me wel vaker bij Conrad. Zo schiet het natuurlijk niet op. Ga ik me maar op de Relaixed storten.
@knuisje. Heb je al ervaring met Olimex? Ziet er wel goed uit op papier.
Co
@knuisje. Heb je al ervaring met Olimex? Ziet er wel goed uit op papier.
Co
- Bijlagen
-
- Voor de juiste werking van de amp-on is het belangrijk dat de beide diode aan ac1 en ac2 liggen en niet zoals in het eerdere schema aan ac3 en ac4
- supplyrev02.png (10.49 KiB) 3477 keer bekeken
Laatst gewijzigd door cve op za 07 jun 2008, 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Sander, jij was toch ook bezig met die freesmachine? Kun je ook al printen frezen?SSassen schreef:Co,
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
jan
- voodooless
- Contacteer:
Inmiddels zijn de T-Nets ook binnen. Toen ik ze in handen had dacht ik meteen dat ik de print eigenlijk moest corrigeren. De bevestigingen van de pinnen staan meer naar binnen toe dan ik dacht. De koperbanen van de amp-on en van de dc-beveiliging zitten er nu iets te dicht op. Het aansluitblokje van de amp-on en dc-beveiliging zit trouwens ook krap tegen de zekeringhouder aan. Zit geen mm ruimte tussen. Kortom koperbanen iets verleggen en print iets langer maken voortaan. De caps zitten er intussen op. Het ging net maar voor de zekerheid maar een stukje isolatiemateriaal tussen de print en de T-Nets gedaan.
Co
Co
Geen ideeDoen ze het goed?
Co