maar zonder dollen: ziet r mooi uit, maar de kleur is niet voor elk interieur geschikt....
Nautilus kasten
Moderator: Beheerdersteam
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Hey man, ik kom net uit mijn bed rollen, weet je...asterduc schreef:Nu had ik hier wel wat reaktie op verwacht eigenlijk![]()
![]()
Eerst staan jullie te springen en als er dan wat komt ...
Inderdaad even twee opmerkingen/vragen:
- werden de conische(?) pijpen in de mid en high los uitgevoerd, net als de orginele Nautilus kasten, of geintegreerd in dat geheel?
- worden de drie units nog met elkaar "versmolten" middels een brug?
Ik ken Rhino-3D niet maar welke formaten kan dat exporteren ?
(ja sorry... ik zal even google gebruiken...)
Kees
- asterduc
- Berichten: 4165
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
hoe zei Jeroen dat nu ook alweer?Henkjan schreef:zwevende mid en tweet
dat is pas goed ontkoppeld
hoe doe je dat? hemelbouten of luchthaken?
"als je niets ernstig te zeggen hebt kun je maar beter niets zeggen!"
De stukken zouden tegen elkaar kunnen geplaatst worden ofwel in elkaar worden aaneengewerkt.
Okapito HenkJan?
- asterduc
- Berichten: 4165
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
jaja zeg, wrijf het er nog maar in. Ik heb in de laatste 3 dagen zowat alles gezien, behalve de zon en me bed!audiomanics schreef:Hey man, ik kom net uit mijn bed rollen, weet je...
Geïntegreerd.audiomanics schreef:- werden de conische(?) pijpen in de mid en high los uitgevoerd, net als de orginele Nautilus kasten, of geintegreerd in dat geheel?
Kom wat later uit je bed dan had je dit niet hoeven vragen!audiomanics schreef:- worden de drie units nog met elkaar "versmolten" middels een brug?
Zo zie je maar: Niets onvoorspelbaarder dan de mensch.asterduc schreef:Nu had ik hier wel wat reaktie op verwacht eigenlijk![]()
![]()
Eerst staan jullie te springen en als er dan wat komt ...
Tekeningen zien er in elk geval geweldig uit (geen gezeur over luchthaken ed)
Groeten,
Mischa
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Ed, wil je aan Frank eens vragen of hij het model in 3DS wil exporteren en het naar me toe mailen..
Dan wil ik eens kijken of ik daar iets mee kan..
Het mag het premature model zijn want het gaat om de techniek.. Als het helemaal uitgecrystaliseerd is kan ik, als dit gelukt is, de freesbestanden zo aanleveren voor je High-Z..
Kees
Dan wil ik eens kijken of ik daar iets mee kan..
Het mag het premature model zijn want het gaat om de techniek.. Als het helemaal uitgecrystaliseerd is kan ik, als dit gelukt is, de freesbestanden zo aanleveren voor je High-Z..
Kees
- asterduc
- Berichten: 4165
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
die Kees toch, gewoon niet te houden.audiomanics schreef:Ed, wil je aan Frank eens vragen of hij het model in 3DS wil exporteren en het naar me toe mailen..
Dan wil ik eens kijken of ik daar iets mee kan..
Het mag het premature model zijn want het gaat om de techniek.. Als het helemaal uitgecrystaliseerd is kan ik, als dit gelukt is, de freesbestanden zo aanleveren voor je High-Z..
Kees
Samen met Frank zou jij wel een goed team vormen.
Hij is precies jouw leeftijd, binnen 2 jaar gaat hij rentenieren (doe jij ook een beetje eigenlijk) en watersport is zijn leven, of toch een groot deel ervan.
Misschien kan ik Frank dan beter naar Mambobeach sturen ipv zijn bestanden!
Hoedanook, ik geef hem de boodschap.
Groeten,
Ed.
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
- asterduc
- Berichten: 4165
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
het ineen vloeien is mooi gelukt vind ik.
Mijn bemerkingen aan Frank zijn de volgende:
Ik zou hem niet hellend zetten maar recht. Ten bate van de time alignment zou ik dan de tweeter en mid unit achteruit laten springen
Persoonlijk vind ik het mooier om de mid en hoog hoorns als één vloeiende niet-lineaire lijn te laten lopen. Frank vond het strak-rechte dubbel hoorn, zoals het nu is, wel leuk. Temeer omdat dit moeilijker foutloos recht is te krijgen
De achterzijde van de slak zou voor mij iets slanker, minder plomp, mogen.
Al eerder genoemd, en ik ben het daar volledig mee eens, die kleur is NIET de juiste.
Ed.
Mijn bemerkingen aan Frank zijn de volgende:
Ik zou hem niet hellend zetten maar recht. Ten bate van de time alignment zou ik dan de tweeter en mid unit achteruit laten springen
Persoonlijk vind ik het mooier om de mid en hoog hoorns als één vloeiende niet-lineaire lijn te laten lopen. Frank vond het strak-rechte dubbel hoorn, zoals het nu is, wel leuk. Temeer omdat dit moeilijker foutloos recht is te krijgen
De achterzijde van de slak zou voor mij iets slanker, minder plomp, mogen.
Al eerder genoemd, en ik ben het daar volledig mee eens, die kleur is NIET de juiste.
Ed.
- asterduc
- Berichten: 4165
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
Speakers:
Voor de bas en mid dacht ik aan de 18W en de 12M, beide uit de revelator serie.
Voor de tweeter gaat mijn voorkeur naar de nieuwe Illuminator 3/4" dome die deze zomer beschikbaar wordt.
Mar of Frank daarop wil gaan wachten?
Voor de bas en mid dacht ik aan de 18W en de 12M, beide uit de revelator serie.
Voor de tweeter gaat mijn voorkeur naar de nieuwe Illuminator 3/4" dome die deze zomer beschikbaar wordt.
Mar of Frank daarop wil gaan wachten?
Laatst gewijzigd door asterduc op wo 16 jan 2008, 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
- asterduc
- Berichten: 4165
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
we gaan voorlopig voor de 1" tweeter, op de Illuminator kan Frank niet wachten.
Hierbij de laatste tekening.
Zonder noemenswaardige opmerking zal dit het model worden en gaat Frank volgende week beginnen aan de kern.
Die zal waarschijnlijk op een grote CNC frees worden uitgefreesd.
De reden dat we niet op mijn frees gaan werken is:
- de maximale hoogte. Wzouden dan in verschillende lagen moeten werken, wat op zich wel mogelijk is.
- de net iets te smalle breedte van mijn freestafel. Scheelt 2 cm en Frank wil zijn tekening in die dimensie liever niet meer aanpassen omdat dit nogal wat tijd vraagt.
- De frezing zou op mijn machine in verschillende stappen moeten gebeuren met tevens verschillende frezen. Als er iets fout gaat in het wisselen van de frees moet het hele process opnieuw worden gedaan.
- hij wil niet te lang wachten en ik kan niet garanderen dat we dat vlug onder de knie gaan krijgen
Ed.
Hierbij de laatste tekening.
Zonder noemenswaardige opmerking zal dit het model worden en gaat Frank volgende week beginnen aan de kern.
Die zal waarschijnlijk op een grote CNC frees worden uitgefreesd.
De reden dat we niet op mijn frees gaan werken is:
- de maximale hoogte. Wzouden dan in verschillende lagen moeten werken, wat op zich wel mogelijk is.
- de net iets te smalle breedte van mijn freestafel. Scheelt 2 cm en Frank wil zijn tekening in die dimensie liever niet meer aanpassen omdat dit nogal wat tijd vraagt.
- De frezing zou op mijn machine in verschillende stappen moeten gebeuren met tevens verschillende frezen. Als er iets fout gaat in het wisselen van de frees moet het hele process opnieuw worden gedaan.
- hij wil niet te lang wachten en ik kan niet garanderen dat we dat vlug onder de knie gaan krijgen
Ed.
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
- asterduc
- Berichten: 4165
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
Ik had Frank de optie gegeven, Reflex of TL.Henkjan schreef:![]()
ben je er al uit of je de woof als TL of als gesloten gaat uitvoeren? of heb ik daar overheen gelezen?
Als hij Reflex gaat is het resultaat perfect simuleerbaar voorspelbaar en en gegarandeerd.
Met TL heb je een ander klankkarakter, maar alhoewel simuleerbaar in AJhorn, moet je toch het uiteindelijke resultaat afwachten.
Aangezien het een ontwerp is waar aardig wat geld, tijd en energie in kruipt heb ik hem de reflex uitvoering geadviseerd.
Daar heeft hij deze week dan ook voor gekozen.
Het reflex gat gaan we onderaan an de achterzijde maken zodat het niet de esthetiek kan verstoren.
Dat wordt dan een 75mm buis die op ongeveer een 20cm van de grond uit de schelp komt.
In de sokkel komt het filter te zitten.
Ed.

