Nautilus kasten
Moderator: Beheerdersteam
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
$900 is een lief prijsje voor een paar PVC pijpen... ok, er zit een laag vioollak in.. dat zal de prijs zijn denk ik..(met C37-20 was het waarschijnlijk $4000 geworden). Maar verder ziet 't er niet verkeerd uit..
Nog maar even de vraag: is er van die blauwe rendering ook een 3DS-formaat beschikbaar? Dan zijn er weer heel wat mogelijkheden namelijk..
Kees
Nog maar even de vraag: is er van die blauwe rendering ook een 3DS-formaat beschikbaar? Dan zijn er weer heel wat mogelijkheden namelijk..
Kees
- asterduc
- Berichten: 4165
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
Slecht nieuws.asterduc schreef:we wachten even af of de plannen werkelijk in de praktijk gaan omgezet worden. Tot die tijd vermeld ik hier de laatste denkpistes.
De bouwer heeft vandaag beslist om er niet mee verder te gaan. Hij heeft daar verschillende gegronde redenen voor.
Ik vind het ontzettend jammer, maar soms moet je "nee" kunnen zeggen.
Jammer destemeer omdat mijn vrouw en nog een paar kenissen er hun zinnen al op hadden gezet, ze waren eigenlijk de kleur al aan het kiezen
Benieuwd wie het nu gaat aanpakken.
Ed.
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
- asterduc
- Berichten: 4165
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
met mijn huidig gemiddelde van 6 uur / nacht ga ik dat niet doen!audioot schreef:mss toch nog eens over slapen ed?
mvg
audioot
Hoedanook, het is vooral de beslissing van die kennis van mij. Hij zou de layout en het polyesterwerk doen, ik de rest.
We gaan nu de Vertigo voor hem bouwen, die heeft met uitzondering van de tweeter, dezelfde componenten die ik in gedachte had voor het Nautilus idee.
Aangezien dan toch de eerste stap is gezet is de kans groot dat hij in navolging van de Vertigo toch nog die schelp gaat bouwen.
Wordt met grote waarschijnlijkheid nog vervolgd ...
Weet je, als die nautilusvorm niet word gebruikt voor een bepaald doel maar gewoon als kamer dan zie ik het nut er niet van in om het te fabriceren. Dit kost namelijk heel erg veel moeite. Daarbij komt het dat het erg veel ruimte inneemt, zo'n kast. Ik verwacht daarom niet dat iemand ooit zo'n ding gaat bouwen. Als iemand het had gekunnen dan was het ed wel geweest...
jan
jan
- asterduc
- Berichten: 4165
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
de opmerking dat het flauw was om af te zien van het Nautilus project heeft Frank de hele nacht wakker gehouden.
Frank is namelijk een echte Die-hard en wil absoluut niet als "flauw" bestempeld worden.
Hihihi, project is on again!!!
Het kan nog wel effe duren want eerst bouwen we een setje Vertigo"s, omdat daar met uitzondering van de tweeter, dezelfde units in zijn gebruikt.
Afhankelijk van de bevindingen van de bas sectie van de Vertigo gaan we dan bepalen of we de Nautilus kast in Reflex of Transmissielijn gaan uitvoeren.
wordt vervolgd ...
Frank is namelijk een echte Die-hard en wil absoluut niet als "flauw" bestempeld worden.
Hihihi, project is on again!!!
Het kan nog wel effe duren want eerst bouwen we een setje Vertigo"s, omdat daar met uitzondering van de tweeter, dezelfde units in zijn gebruikt.
Afhankelijk van de bevindingen van de bas sectie van de Vertigo gaan we dan bepalen of we de Nautilus kast in Reflex of Transmissielijn gaan uitvoeren.
wordt vervolgd ...
- Bijlagen
-
- Nautilus go.JPG (14.36 KiB) 1973 keer bekeken
- asterduc
- Berichten: 4165
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
deze http://www.tymphany.com/datasheet/printview.php?id=57ovni schreef:en wat wordt de tweet?
Page not found.asterduc schreef:deze http://www.tymphany.com/datasheet/printview.php?id=57ovni schreef:en wat wordt de tweet?
Site vernieuwd?rho schreef:Page not found.asterduc schreef:deze http://www.tymphany.com/datasheet/printview.php?id=57ovni schreef:en wat wordt de tweet?
-
de vuilnisman
- Berichten: 123
- Lid geworden op: di 31 aug 2004, 12:46
scan speak heeft op de CES 2008 show nieuwe units laten zien. vooral de tweeter is vanwege zijn formaat misschien wel iets voor het nautilus project. Alhoewel de rest zien er ook erg mooi uit.
http://www.businesswire.com/portal/site ... ewsLang=en
http://www.businesswire.com/portal/site ... ewsLang=en
- asterduc
- Berichten: 4165
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
klopt,de vuilnisman schreef:scan speak heeft op de CES 2008 show nieuwe units laten zien. vooral de tweeter is vanwege zijn formaat misschien wel iets voor het nautilus project. Alhoewel de rest zien er ook erg mooi uit.
http://www.businesswire.com/portal/site ... ewsLang=en
het is de bedoeling om de voorbereiding te doen voor de 600001, die dezelfde inbouwmaten heeft als zijn elite opvolger.
Maar da's voor later.
Frank heeft ondertussen de tekeningen wat verder uitgewerkt. Ik post ze later dit weekend.
Ed.
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
- asterduc
- Berichten: 4165
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
dat is juist Kees,audiomanics schreef:Ed, in wat voor programma wordt die Nautilus, door Frank, getekend?
Dit om een eventuele conversie te kunnen maken naar freesbestanden?
Ik heb die vraag al meer gelanceerd maar nooit een antwoord op gekregen....
Tekenen is leuk, maar het moet ook gemaakt kunnen worden.
Kees
Hij gebruikt verschillende tekenprogramma's, maar zijn favoriet is Rhino3D. Daarom vermoed ik dat het in Rhino zal zijn.
Hoe hij de vorm uiteindelijk gaat maken is nog niet zeker.
Frank kun je ook niets voorstellen of beïnvloeden, hij bedenkt, werkt het uit en maakt het op zijn manier, die door zijn enorme ervaring meestal ook de beste is.
Ik heb hem wel gevraagd om er rekening te houden dat anderen ook graag een copie willen maken, of laten maken. Vandaar zal het werken met een negatieve vorm of gietmal de voorkeur genieten.
Ed.
