Nautilus kasten

't Houtwormen forum. Ook voor metaal, poly, en andere materialen.
Hier gaat t over de technieken, niet de tools zelf

Moderator: Beheerdersteam

audioot
In memoriam †
Berichten: 1242
Lid geworden op: za 21 mei 2005, 21:26
Locatie: eke belgie

Bericht door audioot »

goed voor bij de computer
zit al eenige tijd op iets dergelijks te broeden
mvg
audioot
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

$900 is een lief prijsje voor een paar PVC pijpen... ok, er zit een laag vioollak in.. dat zal de prijs zijn denk ik..(met C37-20 was het waarschijnlijk $4000 geworden). Maar verder ziet 't er niet verkeerd uit..
Nog maar even de vraag: is er van die blauwe rendering ook een 3DS-formaat beschikbaar? Dan zijn er weer heel wat mogelijkheden namelijk..

Kees
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

asterduc schreef:
we wachten even af of de plannen werkelijk in de praktijk gaan omgezet worden. Tot die tijd vermeld ik hier de laatste denkpistes.
Slecht nieuws.
De bouwer heeft vandaag beslist om er niet mee verder te gaan. Hij heeft daar verschillende gegronde redenen voor.

Ik vind het ontzettend jammer, maar soms moet je "nee" kunnen zeggen.
Jammer destemeer omdat mijn vrouw en nog een paar kenissen er hun zinnen al op hadden gezet, ze waren eigenlijk de kleur al aan het kiezen :roll: .

Benieuwd wie het nu gaat aanpakken.

Ed.
Bijlagen
Nautilus dood.jpg
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

zonde... had een heel mooi project kunnen worden! :(

toch maar de pvc versie dan?
audioot
In memoriam †
Berichten: 1242
Lid geworden op: za 21 mei 2005, 21:26
Locatie: eke belgie

Bericht door audioot »

mss toch nog eens over slapen ed?
mvg
audioot
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Mooi!, zijn we ook weer goedkoop vanaf gekomen!! :cry: :^o

Kees
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

audioot schreef:
mss toch nog eens over slapen ed?
mvg
audioot
met mijn huidig gemiddelde van 6 uur / nacht ga ik dat niet doen! :lol:

Hoedanook, het is vooral de beslissing van die kennis van mij. Hij zou de layout en het polyesterwerk doen, ik de rest.
We gaan nu de Vertigo voor hem bouwen, die heeft met uitzondering van de tweeter, dezelfde componenten die ik in gedachte had voor het Nautilus idee.

Aangezien dan toch de eerste stap is gezet is de kans groot dat hij in navolging van de Vertigo toch nog die schelp gaat bouwen.

Wordt met grote waarschijnlijkheid nog vervolgd ...
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Weet je, als die nautilusvorm niet word gebruikt voor een bepaald doel maar gewoon als kamer dan zie ik het nut er niet van in om het te fabriceren. Dit kost namelijk heel erg veel moeite. Daarbij komt het dat het erg veel ruimte inneemt, zo'n kast. Ik verwacht daarom niet dat iemand ooit zo'n ding gaat bouwen. Als iemand het had gekunnen dan was het ed wel geweest...

jan
audioot
In memoriam †
Berichten: 1242
Lid geworden op: za 21 mei 2005, 21:26
Locatie: eke belgie

Bericht door audioot »

daar twijfel ik ook niet aan
audioot
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

de opmerking dat het flauw was om af te zien van het Nautilus project heeft Frank de hele nacht wakker gehouden.

Frank is namelijk een echte Die-hard en wil absoluut niet als "flauw" bestempeld worden.

Hihihi, project is on again!!!

Het kan nog wel effe duren want eerst bouwen we een setje Vertigo"s, omdat daar met uitzondering van de tweeter, dezelfde units in zijn gebruikt.

Afhankelijk van de bevindingen van de bas sectie van de Vertigo gaan we dan bepalen of we de Nautilus kast in Reflex of Transmissielijn gaan uitvoeren.

wordt vervolgd ...
Bijlagen
Nautilus go.JPG
Nautilus go.JPG (14.36 KiB) 1971 keer bekeken
Gebruikersavatar
fredze
Berichten: 377
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 12:54
Locatie: Belgie Aalter

Bericht door fredze »

super!! :lol: wat een beetje overtuigingskracht kan teweeg brengen.
Dit wordt ongetwijfeld een van de mooiste projecten
Gebruikersavatar
ovni
Berichten: 1015
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 21:25
Locatie: Lyts Kanaän

Bericht door ovni »

Zeg maar tegen Frank dat we hem een toffe peer vinden.

Goed :
18w (8 ohm versie neem ik aan)
12m
en wat wordt de tweet?

Kan ik alvast een setje kasten in Bordeaux rood reserveren?
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

ovni schreef:
en wat wordt de tweet?
deze http://www.tymphany.com/datasheet/printview.php?id=57
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

asterduc schreef:
ovni schreef:
en wat wordt de tweet?
deze http://www.tymphany.com/datasheet/printview.php?id=57
Page not found. :?:
Martijn v
Berichten: 258
Lid geworden op: do 09 sep 2004, 20:24
Locatie: Omgeving Tilburg

Bericht door Martijn v »

rho schreef:
asterduc schreef:
ovni schreef:
en wat wordt de tweet?
deze http://www.tymphany.com/datasheet/printview.php?id=57
Page not found. :?:
Site vernieuwd?
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Marp »

Vrij kort na Rho's post was die pagina alweer beschikbaar.
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Ik krijg 'm nog steeds niet te zien.
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

Even mbv CTRL+F5 de cookie voor deze pagina verversen. Dus oproepen, geen pagina, CTRL+F5. Mocht je Mozilla Firefox gebruiken is het de toetsencombinatie CTRL+R.

Succes.

Mischa
de vuilnisman
Berichten: 123
Lid geworden op: di 31 aug 2004, 12:46

Bericht door de vuilnisman »

scan speak heeft op de CES 2008 show nieuwe units laten zien. vooral de tweeter is vanwege zijn formaat misschien wel iets voor het nautilus project. Alhoewel de rest zien er ook erg mooi uit.



http://www.businesswire.com/portal/site ... ewsLang=en
Gebruikersavatar
ovni
Berichten: 1015
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 21:25
Locatie: Lyts Kanaän

Bericht door ovni »

Tweet die Ed voorstelde via nieuwe site;
http://www.tymphany.com/d2904-600001
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

de vuilnisman schreef:
scan speak heeft op de CES 2008 show nieuwe units laten zien. vooral de tweeter is vanwege zijn formaat misschien wel iets voor het nautilus project. Alhoewel de rest zien er ook erg mooi uit.
http://www.businesswire.com/portal/site ... ewsLang=en
klopt,

het is de bedoeling om de voorbereiding te doen voor de 600001, die dezelfde inbouwmaten heeft als zijn elite opvolger.
Maar da's voor later.

Frank heeft ondertussen de tekeningen wat verder uitgewerkt. Ik post ze later dit weekend.

Ed.
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Ed, in wat voor programma wordt die Nautilus, door Frank, getekend?
Dit om een eventuele conversie te kunnen maken naar freesbestanden?
Ik heb die vraag al meer gelanceerd maar nooit een antwoord op gekregen....
Tekenen is leuk, maar het moet ook gemaakt kunnen worden.

Kees
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

audiomanics schreef:
Ed, in wat voor programma wordt die Nautilus, door Frank, getekend?
Dit om een eventuele conversie te kunnen maken naar freesbestanden?
Ik heb die vraag al meer gelanceerd maar nooit een antwoord op gekregen....
Tekenen is leuk, maar het moet ook gemaakt kunnen worden.

Kees
dat is juist Kees,

Hij gebruikt verschillende tekenprogramma's, maar zijn favoriet is Rhino3D. Daarom vermoed ik dat het in Rhino zal zijn.

Hoe hij de vorm uiteindelijk gaat maken is nog niet zeker.
Frank kun je ook niets voorstellen of beïnvloeden, hij bedenkt, werkt het uit en maakt het op zijn manier, die door zijn enorme ervaring meestal ook de beste is.

Ik heb hem wel gevraagd om er rekening te houden dat anderen ook graag een copie willen maken, of laten maken. Vandaar zal het werken met een negatieve vorm of gietmal de voorkeur genieten.

Ed.
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

... 8)
Bijlagen
slak1 [1024x768].jpg
slak2 [1024x768].jpg
slak3 [1024x768].jpg
slak4 [1024x768].jpg
slak5 [1024x768].jpg
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

Nu had ik hier wel wat reaktie op verwacht eigenlijk :? :roll:

Eerst staan jullie te springen en als er dan wat komt ...
Plaats reactie