Elektuur Audio Special #2

Complete sets, maar ook bijvoorbeeld hifi-meubels

Moderator: Beheerdersteam

Roland
Contacteer:

Bericht door Roland »

Hoi,

Dank je voor je aanbod. Ze hebben de amp zelf ontworpen en ze kunnen dit probleem vast ook wel oplossen schat ik zo in.

Alleen ze kunnen me nog niet vertellen wanneer ze het probleem gefixed hebben. En dat is nu net wat ik graag wil horen. Het is een nieuw ontwerp, erg vervelend de rest is allemaal wel leverbaar. Maar ook wel een beetje eigen schuld van me. Als je een ontwerp maakt met alleen maar nieuwe onderdelen die niet in de EU bij de groothandel te koop zijn.

Ik ben hard op zoek naar een goede vervangende amp voor een mooie prijs.

Groet Roland
KT88
In memoriam †

Bericht door KT88 »

Ouch Sander, een barst werk zo'n print....... :shock:
Sterkte!

Overigens hebben de beide Bruna's in dit wereldgat waar ik woon nog nooit gehoord van de Elektuur Audio Special, en gaven aan hem ook niet te kunnen bestellen...... :roll:

Iemand een adres in het Gooi waar ik 'm kan vinden?
Marp
Beheerder / Sysadmin

Bericht door Marp »

KT88 schreef:
Overigens hebben de beide Bruna's in dit wereldgat waar ik woon nog nooit gehoord van de Elektuur Audio Special, en gaven aan hem ook niet te kunnen bestellen...... :roll:

In Bergen op Zoom precies hetzelfde (ik kan hier zelfs geen K&T of HH kopen). Vroeger hadden we een aantal electronicazaken waar je ook voor zoiets terecht kon, maar die zijn verdwenen. Dit jaar heb ik de AS dus maar rechtstreeks online besteld. Zit er geen electronicazaak in je omgeving die hem heeft of voor je wilt bestellen?
Tommy

Bericht door Tommy »

Zondag besteld, vanmorgen binnen. Heel even snel doorgebladerd voordat ik naar werk ging en ziet er weer goed uit! Kan niet wachten om echt aan het lezen te gaan!
sietse

Bericht door sietse »

Tja, in Dokkum ist'íe wel natuurlijk.. :twisted: En het vriest hier amper.. :roll:
Heb em ff vlug door gebladerd en eerste indruk is dat het er weer leuk uitziet. En dan bedoel ik wat er instaat. Buitenkant is ook leuk hoor, maar ja.. :D
nlmb

Bericht door nlmb »

sietse schreef:
Tja, in Dokkum ist'íe wel natuurlijk.. :twisted: En het vriest hier amper.. :roll:
Heb em ff vlug door gebladerd en eerste indruk is dat het er weer leuk uitziet. En dan bedoel ik wat er instaat. Buitenkant is ook leuk hoor, maar ja.. :D
Kijk daar wonen dus relatief veel techneuten, of juist niet dat je er nog eentje kan bemachtigen.

Mijn berichtje was vooral om een gratis exemplaar op te pikken, dat het bijna oorlog is geworden was niet mijn bedoeling. Ik ben wel benieuwd of hij echt een exemplaar heeft/ gaat weggeven. Iedere oprechte zelfbouwer koopt toch zelf een exemplaar?
Roland
Contacteer:

Bericht door Roland »

Hoi,

Poging twee:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68557.0

Groet Roland

PS: ik heb ze niet omgekocht hoor bij HT forum. Het vorige draadje daar verzande in een flame war tegen de redacteur van de special. Nu maar hopen dat de mods daar hard ingrijpen als er iemand over de schreef gaat.
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

ben benieuwd of ze het toelaten, of sponsor jij daar?
voodooless
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Ik heb hem binnen :D

Heb hem alleen nog maar even snel door kunnen skippen tussen de kerstinkopen en het inpakken door. Ziet er allemaal erg verzorgd uit, met interessante artikelen. Met de kerstdagen eens aandachtig lezen :)

Wat ik nu echt vind tegenvallen zijn de verzendkosten van 6,13 die gerekend zijn. Hier ga ik toch echt even over mailen, want het is ronduit belachelijk. De envalop wat met 1,88 gefrankeerd, dus dat had echt wel wat minder gemogen. Volgens mij verdienen ze op het verzenden meer dan op het hele tijdschrijft op die manier :oops:
Edo
Mede-oprichter ZBA

Bericht door Edo »

En ook hier is ie in huis. Komende dagen eens op gemak doorlezen.Vanavond al even vluchtig gedaan en ziet er heel netjes uit.
Paar zeer interessante onderwerpen, waaronder het verhaal van Jeroen_D en de HATT van Tony.
Nu nog even wat tijd reserveren voor aandachtig lezen... :)
Roland
Contacteer:

Bericht door Roland »

Henkjan schreef:
Ik sponsor daar sinds kort. Maar dat heeft er verder niets mee te maken. Het heeft niet zozeer met toelaten te maken. Maar meer of een topic nog wel ergens over gaat. En het vorige topic verzandde in een flame war.

Een forum waar threads spoorloos verdwijnen sponsor ik niet. Ik ben niet de enige die er een ontwerp voor gemaakt heeft. Vindt het gewoon zonde als al die tijd en moeite in geruzie ondergaat.

E 6.13 vragen voor E 1.88 aan postzegels is stupide. Extra betalen omdat de Elektuur niet overal in de winkel ligt, is een beetje de omgekeerde wereld.

Groet Roland
asterduc
Contacteer:

Bericht door asterduc »

Marp schreef:
KT88 schreef:

In Bergen op Zoom precies hetzelfde (ik kan hier zelfs geen K&T of HH kopen). Vroeger hadden we een aantal electronicazaken waar je ook voor zoiets terecht kon, maar die zijn verdwenen. Dit jaar heb ik de AS dus maar rechtstreeks online besteld. Zit er geen electronicazaak in je omgeving die hem heeft of voor je wilt bestellen?
wij hebben gelukkig een krantenwinkel met een 12 jarig zoontje dat bezeten is van speakerbouw. Soms duurt het wel wat langer dat ie in't schap ligt, maar dan is het meestal wel een goede uitgave :wink:
De special ligt er nu nog steeds niet :roll: ... zeggen ze. Dat kereltje is hem waarschijnlijk eerst duchtig aan het keuren. :lol:
Henry S

Bericht door Henry S »

Ik heb hem ook net binnen, snel doorgebladerd op de plee en niet in repen gescheurd. :wink:

Ziet er weer goed uit, de komende weken even goed doornemen, de RelaiXed inspireert meteen.

@verzendkosten... Meteen High-End Buizenversterkers 2 meebesteld, stond nog op m'n lijstje.
voodooless
Contacteer:

Damn, toch nog gisteren stiekem tot 2 uur zitten lezen :shock: Erg vermakelijk om te lezen. Alles is eigenlijk duidelijk geschreven en de onderwerpen vind ik erg interessant en in veel gevallen niet alledaags.
AatV

Bericht door AatV »

Zonde van de luidspreker van Tony Gee, zo zonder C's.
Kunnen we het niet meer hebben over de specifieke klank van condensator A of B (of X?).
Zo raken we onze hobby wel kwijt! :wink: :wink:
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Contacteer:

Bericht door Geenius »

AatV schreef:
Zonde van de luidspreker van Tony Gee, zo zonder C's.
Kunnen we het niet meer hebben over de specifieke klank van condensator A of B (of X?).
Zo raken we onze hobby wel kwijt! :wink: :wink:
Dan maar over de klank van spoelen en weerstanden. :lol: :wink:
sietse

Bericht door sietse »

Ik heb wel even zitten giechelen met Jeroen z'n tekening.. :D
Dus Jeroen, op schaal tekenen is prima, maar de bemating niet mee verschalen, want anders worden het wel heel erg kleine kastjes.. :wink:
Verders prima werk. Ook de rest is weer leuk om te lezen, vooral as d'r weer es niks op TV is.
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

vandaag maar eens lang de boekhandel gaan, zal die dan onderussen wel staan.

[offtopic]
Roland schreef:
Henkjan schreef:
Ik sponsor daar sinds kort. Maar dat heeft er verder niets mee te maken. ....
ik bedoelde dus toelaten dat jij je eigen ontwerp en dus handel vermeld.... dat mag normaal alleen als je sponsort 8)
Roland
Contacteer:

Bericht door Roland »

Hoi,

Dat mist miz wel een beetje aan de elektor uitgave. Een goede discussie over de ontwerpen. Je zou je kunnen voorstellen dat er een elektor forum komt met per ontwerp een topic. Waar je de ontwerper vragen kunt stellen en een FAQ + link naar de gebruikte materialen. Als er nu een vraag is over een ontwerp, bijvoorbeeld over de afmetingen :) zit je mooi vast.

Groet Roland

-edit irrelevante opmerkingen weggehaald edit-
Laatst gewijzigd door Roland op vr 21 dec 2007, 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Roland
Contacteer:

Bericht door Roland »

Kunnen we het hier ook weer over de ontwerpen in de special gaan hebben?

Groet Roland
cve

Bericht door cve »

Kortom, terug naar 't onderwerp van dit topic: de Elektor Audio Special #2
Die ik ingepakt onder de kerstboom zie liggen (ik ken mijn vrouw :wink: ) Kan ik dus nog niet over mee praten :cry:

Co
voodooless
Contacteer:

Tjonge, dat draait de definitie van WAF helemaal om :lol:
Bart_M
Mede-oprichter ZBA

Bericht door Bart_M »

Off-topic gedeelte over het HT-Forum is opgeschoond.
Daar gaan we het niet over hebben hier.
hopsa
In memoriam †

Bericht door hopsa »

Audio Special net in huis. k Ga hem nog goed doornemen. 1e Indruk: interessant en helder.

Bij het uitstekende en (voor mij) wervende artikel van Jeroen 'OB3W' heb ik de volgende vraag.

In het schema van het filter staat maar 1 SLS12, terwijl het om 2 units gaat.
Hoe zit dat?
jeroen_d
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Ik zag het ook, toen ik het artikel opnieuw zag. Moeten er dus 2 zijn in het filterschema, parallel geschakeld.
Plaats reactie