Elektuur Audio Special #2

Complete sets, maar ook bijvoorbeeld hifi-meubels

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

voodooless schreef:
b_force schreef:
Het is het zeker wel waard, dat wel, maar tis 2 x zo veel als een normaal blad.
Just face it: er zit ook 2x zo weinig reclame in :P
Reclame kan je omheen lezen :lol: :lol:

Achja, een keer per jaar, valt het ook wel mee :)
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

b_force schreef:
Reclame kan je omheen lezen :lol: :lol:

Achja, een keer per jaar, valt het ook wel mee :)
Zeker, maar aangezien het tijdschrift net zo dik is dan ieder ander, staat er wel dubbel zo veel in. Kortom: de prijs is echt wel gerechtvaardigd.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Bart,
Eerlijk gezegd moet ik wel altijd even slikken om de prijs.
Kleine oplage ivm. kleine doelgroep, dus dan zijn de kosten voor het drukken van deze uitgave ook hoger. Maar feitelijk is 't helemaal niet duur: de Audio Special is net zo duur als twee normale nummers van Elektuur maar daar staan bijna nooit ontwerpen in voor zelfbouw audio. In dit geval heb je een uitgave van kaft tot kaft gevuld met tientallen ontwerpen en interessante artikelen. Als je die zaken meeweegt vind ik de prijs wel meevallen. We kunnen d'r echter ook een hardcover van maken op A3 formaat, maar dan praat je al gauw over 30 á 40-euro, en dat lijkt me niet de bedoeling.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Mjah ik snap ook wel waar de prijs vandaan komt hoor, maargoed voor een arma student is het toch altijd even nadenken geblazen :P


Klein tipje over de bouwtekening over de openbaffle (ik ga niet teveel verklappen, lees zelf maar).

Ik mis de graden die het paneel maakt met de grond.

Wellicht staat het misschien ergens in het verhaal (heb nog niet alles doorgelezen hoor), maar het is op die manier wat duidelijk :)
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

b_force schreef:
Ik mis de graden die het paneel maakt met de grond.
Kun je rechtstreeks afleiden uit de tekening, de maten van de basis voor de woofers. Het gaat dan om de 8,5x68cm resulterend in 7,125 graden.
Gebruikersavatar
Teigetje
Berichten: 274
Lid geworden op: do 28 apr 2005, 8:44
Locatie: Duiven

Bericht door Teigetje »

Ik heb hem net gekocht en er staan erg interessante artikelen in. Vooral de OB van Jeroen is erg leuk. Ik neem aan dat de maten in de tekening in decimeters staan? :wink: (schoonheidsfoutje?)

T.Z.D.M. Frank
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

De maten staan op schaal 1:10, is expliciet vermeld. Ik geef toe, het was beter geweest als het in decimeters was opgegeven. Fijn dat je het een leuk artikel vindt!
gerhard
Berichten: 133
Lid geworden op: wo 12 dec 2007, 18:23
Locatie: ermelo

audio

Bericht door gerhard »

- edit - volledig offtopic reactie verwijderd.

gewijzigd door jeroen_d
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Ik geef toe, het was beter geweest als het in decimeters was opgegeven
Als (ex) tekenaar/constructeur, nooit doen. Bij zoiets de maten altijd in cm of bij kleiner in mm. Dus ook altijd vermelden hoe je de bemating hebt aangegeven. De schaalverdeling is mooi als je de originele tekening hebt om vanaf te werken, maar is niet meer erg zinvol als je tekening, zeer verkleind, ergens wordt afgedrukt. De verhoudingen tussen de onderlinge (losse) componenten komen vanzelf wel weer naar voren.
Morgen ook ff de stad in.. :D
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Ok, niet in decimeters opgeven maar de komma verschuiven dus :)
nlmb
Berichten: 355
Lid geworden op: zo 28 jan 2007, 16:37

Bericht door nlmb »

als iemand nog geen exemplaar heeft en geen geld:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68514.0
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

nlmb schreef:
als iemand nog geen exemplaar heeft en geen geld:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68514.0
Lol, opbouwende kritiek :lol:

Check voor de gein even de rest van de posts van betreffende gast, dan zal het en en ander wel duidelijk worden...

Trouwens Sander: bedankt om maar weer eens te laten zien waarom ik nooit meer op HTForum te zien ben ;)
Laatst gewijzigd door voodooless op wo 19 dec 2007, 22:01, 1 keer totaal gewijzigd.
nlmb
Berichten: 355
Lid geworden op: zo 28 jan 2007, 16:37

Bericht door nlmb »

voodooless schreef:
nlmb schreef:
als iemand nog geen exemplaar heeft en geen geld:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68514.0
Lol, opbouwende kritiek :lol:

Check voor de gein even de rest van de posts van betreffende gast, dan zal het en en ander wel duidelijk worden...
Ja het zijn dikke vrienden die Wim & Sander :)
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Marp »

voodooless schreef:
Check voor de gein even de rest van de posts van betreffende gast, dan zal het en en ander wel duidelijk worden...
Hij haalt er telkens de titel bij, terwijl bij de artikelen toch echt alleen persoonsnamen staan. Dat zegt al genoeg. O:)
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Ik heb een permanente ban op 't Htforum omdat ik te fanatiek een sponsor van repliek voorzag die onzin producten (netkabel á 108,50 de meter) aan de man probeerde te brengen. Frank en de andere beheerders van 't Htforum vonden 't toen nodig om mij een permanente ban op te leggen, want mijn commentaar zou leiden tot inkomstenderving van de betreffende sponsor, en natuurlijk potentieel minder geld in 't laatje van 't Htforum.

Ik kom dus niet meer op dat forum, tenminste, men denkt mij met een IP ban tegen te kunnen houden, dat weerhoudt me niet om met een ander IP een nieuwe account aan te maken etc. maar ik heb gewoon geen trek om daar nog tijd en moeite in te steken.

Als de forumleden daar niet door hebben dat het forum niets meer is dan een visvijver voor de sponsoren waar iedere kritisch geluid hun kant op gelijk de nek wordt omgedraaid en men dus de leugens en andere onzin in stand houdt om over de rug van de leden geld te verdienen dan is dat hun gemis, ik heb geprobeerd daar een stuk duidelijkheid te geven, maar tevergeefs.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Misschien moeten we Wim vragen of hij, omdat hij zo'n mooie reclame maakt en er dus vermoedelijk centen aan verdient, sponsor wil worden van HTforum :lol:

Anyway, 't is niet het eerste, en zeker niet het enige forum waar je dit soort zaken tegenkomt. 'T is triest dat mensen zelf niet door hebben hoe ze worden misbruikt als een commerciële advertentiemachine.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Aks hij kan flamen kan ik dat ook. Wie is die Wim eigenlijk?????

Jan
Gebruikersavatar
dekkersj
Berichten: 1210
Lid geworden op: wo 11 jan 2006, 0:41
Locatie: Steenbergen (NB)
Contacteer:

Bericht door dekkersj »

Ach, laat toch doen...

Groet,
Jacco
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Meesterlijke reply Wowly, ik heb erg moeten lachen :lol:

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Waarschijnlijk heb je gelijk, maar wie is die vent eigenlijk???
Gebruikersavatar
dekkersj
Berichten: 1210
Lid geworden op: wo 11 jan 2006, 0:41
Locatie: Steenbergen (NB)
Contacteer:

Bericht door dekkersj »

Wowly schreef:
Waarschijnlijk heb je gelijk, maar wie is die vent eigenlijk???
Een hele grote nul waar je zo ver als mogelijk van verwijderd moet blijven.

Groet,
Jacco
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Oja,

Ik heb de reply in het HTforum aangepast, was eigenlijk op dezelfde manier bezig als hem en dat is een veeg teken :)
Proberen positief te blijven, en de nego's zijn vaak van oorsprong nego over zichzelf, dus wat dat betreft is dat zijn (nietverdiende overigens!) straf.

Hé Sander, heb je nou een levenslange ban?? hahahahaha hoe krijg je het toch voor elkaar :D

Het vervelende is dat het HTForum steeds minder interessant is geworden. Het heeft nu het nivo breikt van discusieeren over plasma's, en een hoop vragen om adviezen en animochecks......In mijn beleving was dat een paar jaar geleden toch wel anders. Ook de enorme hoeveelheid van de banners alsmede de toch wat commercieelere insteek doen me toch met een dubbel gevoel naar dat forum gaan... Ik vind dat eigenlijk wel jammer. heb daar veel lol gehad.

Jan
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Ik zeg dit niet vaak, maar wat een kans loze r*kk*r is die vent op HTforum zeg.

Excuses voor mijn commentaar mocht dit te heftig zijn, maar ik heb hier even geen woorden voor.
Dat mensen zo kunnen reageren.

:roll: :roll: :shock:
(= in shock)
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

Wowly schreef:
Hé Sander, heb je nou een levenslange ban?? hahahahaha hoe krijg je het toch voor elkaar :D
Ach, zo heb ik mijzelf recentelijk een levenslange ban gegeven op Hear.
Daar is 't niet veel beter, als je set niet minimaal 20 mille heeft gekost en de kabels niet minstens een tiende daarvan uitmaken, dan word je ook niet serieus genomen.
Sterker nog, elk kritisch technisch geluid wordt daar met hoon en zelfs dreigementen onthaald.

Eens te meer ben ik blij dat ik een DIY-er ben. Tot aan mijn dood zal ik de soldeerbout vast blijven houden en er leuke dingen mee doen.

Volledig offtopic, sorry.
Morgen maar eens de locale Bruna bezoeken voor de Elektuur special, was deze keer vergeten mijzelf in te schrijven voor 'n exemplaar.
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Sander,

Dan moet je er wel eerlijk bijzeggen dat je een paar maal een topic buiten de sponsor thread is aangeboden om de HT sponsor zijn product te bekritiseren.

Dat je daar niet op in ging heeft wel wat (..) met je ban te maken. Een permanente ban gaat trouwens wel heel erg ver. Dat is meer op te vatten als een signaal dan een poging iemand af te laten koelen.

Ik ben in ieder geval zeer benieuwd naar het thiel, eton ontwerp van de Heer ter veen in de audiospecial 2008.

Groet Roland
Plaats reactie