Gisteravond de bekabeling aan de speakers gesoldeerd en de componenten even provisorisch in de kast geschroefd.
Ik was natuurlijk véél te nieuwsgierig naar hoe het zou klinken en de phase allignment verhogingen voor de SP/50X zijn nog niet klaar...
Alle speakers zitten nu tijdelijk op een vlakke baffle.

(excuses voor de abominabele kwaliteit van de foto's)
Wij, m´n vrouw en ik, waren aangenaam verrast!
Met dank aan het abominale tv aanbod, hebben we tot een uur of twaalf van alles de revue laten passeren, van Gerschwin tot Zuccero.
Het geluid komt mooi los van de speakers en individuele instrumenten en stemmen zijn goed te plaatsen, kortom, alles wat er over dit type kast wordt geschreven, kunnen wij beamen.
Het hoog is wat prominent aanwezig, maar ik wacht tot het front volgens tekening is afgemaakt, voor ik me daar druk over ga maken.

Daar staat 'ie op de bandpass sub.
De tweeter is slechts met 4,7uF afgefilterd, de basmids hangen rechtsreeks aan de versterker, ook het Zobeltje moet er nog in.
Ik ga altijd al graag naar huis, maar nu zeker!
Jas uit, versterker aan en luisteren!
Vanwege de kleinere speakers, heb ik het kastvolume aangepast, naar 22 liter, de basweergave is dan ook bescheiden, maar wel strak!
Omdat de boxen bedoeld zijn, om te spelen met ondersteuning van een subwoofer, is dit kleinere formaat geen probleem.
Sterker nog, m'n vrouw vind ze mooier, dan de 23 liter 20 cm woof + tweet, die er voorheen stonden.
Groeten, Jan.