"The reso"
rood onder is de mic tegen de achterkant van de onderste woofer en de onderste rode is de bovendste woofer op 2cm
bovendste geel is de mic tegen de voorzijde van de onderste woofer en de onderste gele is de bovendste woofer op 2cm
De onderste woofer heeft aan de achterzijde een soort resonantie die bijna in een lijn met de respons ligt. Op 180 en 200 Hz ontstaat dan een top, waarna de respons wegduikt.
De bovendste woofer, onderste rode grafiek, (zonder afgesloten U frame aan de bovenzijde) heeft dus toch een duidelijke geconcentreerde resonantiepiek op 225 Hz.
blauw is respons op 1,20 meter aan de voorzijde met beide woofers aangesloten. afval begint ongeveer op 130Hz en niet 100Hz zoals het nu lijkt. Beetje onbetrouwbaar denk ik dus. De eerdere verafmetingen zullen betrouwbaarder zijn.
Metingen zijn gedaan zonder enige vorm van demping. Als ik de piek van de bovendste woofer wegdenk vind ik het er niet slecht uitzien eigenlijk.
Ik heb ook nog een respons van de dipool aan de achterzijde gemaakt op 1,20 meter. Respons is daar niet zo mooi als voor. Heel typisch lijken de bulten en dippen elkaar om de 70Hz op te volgen, met de eerste bult op 70Hz.