Er zijn 155 resultaten gevonden
- wo 15 feb 2017, 20:46
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Zelfbouw ontwerp met Vifa D27TG-35-06
- Reacties: 1
- Weergaves: 270
Zelfbouw ontwerp met Vifa D27TG-35-06
Beste Forumleden, Bij een zolder opruiming kwam ik een setje Vifa D27TG-35-06 tegen. Het lijkt mij eigenlijk wel leuk om weer eens iets te bouwen. Weet iemand toevallig een ontwerp met deze speaker? Ik ben opzoek naar een boekenplak model, wel met ~17 cm woofer. HIer is een link naar de specifiecati...
- wo 09 feb 2011, 17:58
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Onderhoud Pioneer SA-940
- Reacties: 0
- Weergaves: 342
Onderhoud Pioneer SA-940
Ik heb laatst een leuke (voor een leuke prijs) een Pioneer SA-940 op de kop getikt. Hij zit er (afgezien van de buitenkant) er wel goed uit, maar het zou me niet verbazen dat zins de bouw van deze versterker hij geen service meer heeft gehad. Dus ik dacht, laat ik dit zelf gaan doen. Waar zouden jul...
- vr 04 feb 2011, 20:18
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: wie heeft ervaring met Audiotrak Prodigy HD2 SE?
- Reacties: 6
- Weergaves: 615
Re: wie heeft ervaring met Audiotrak Prodigy HD2 SE?
Ziet er wel bruut uit maar zie niet het voordeel tov van een usb dac. Verder zit je (tenzij je compu naast je stereo staat) wel vast aan lange kabels. Ik denk dat een lange usb kabel het toch iets beter doet.
Verder is het interieur van de computer verre van 'schoon'.
Verder is het interieur van de computer verre van 'schoon'.
- za 18 dec 2010, 14:04
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Krakende Opera Consonance [buizen]
- Reacties: 32
- Weergaves: 1156
Re: Krakende Opera Consonance [buizen]
Buizen hebben natuurlijk een levens duur, als er 1 buis kapot is dan hebben de andere 3 ook wel lang gedraaid. Het is dus wel verstandig om een setje van 4 te kopen. Het kan natuurlijk ook zijn dat door een verhuizing ofzo er 1 buis stuk is gegaan echter lijkt mij dit in jou geval wel wat onwaarschi...
- za 18 dec 2010, 13:47
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Krakende Opera Consonance [buizen]
- Reacties: 32
- Weergaves: 1156
Re: Krakende Opera Consonance [buizen]
Wat je wel even kan proberen is buizen links en rechts verwisselen, dan kan je kijken of het aan de buizen of iets anders licht.
- za 04 dec 2010, 14:55
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: Mivoc AWX 18
- Reacties: 14
- Weergaves: 714
Re: Mivoc AWX 18
hoe groot is de kamer waar de sub komt te staan?
- za 04 dec 2010, 14:39
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: Mivoc AWX 18
- Reacties: 14
- Weergaves: 714
Re: Mivoc AWX 18
Das Tier is dan misschien een erg goede optie..
http://www.hifitest.de/test/lautspreche ... php?show=5
http://www.hifitest.de/test/lautspreche ... php?show=5
- za 04 dec 2010, 14:29
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: Mivoc AWX 18
- Reacties: 14
- Weergaves: 714
Re: Mivoc AWX 18
MarkoR,
Wat verwacht je van het volume? Mijn sub heeft me nog nooit in de steek gelaten en speel best vaak hard (films/games etc). GHP is wel ietsje anders dan gesloten.
Wat verwacht je van het volume? Mijn sub heeft me nog nooit in de steek gelaten en speel best vaak hard (films/games etc). GHP is wel ietsje anders dan gesloten.
- za 04 dec 2010, 14:00
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: Mivoc AWX 18
- Reacties: 14
- Weergaves: 714
Re: Mivoc AWX 18
Dat is een erg leuke speler en gaat erg diep (uit ervaring) check:
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... f=3&t=9676
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... f=3&t=9676
- vr 03 dec 2010, 22:09
- Forum: Hifi Gerelateerd
- Onderwerp: YAQIN.
- Reacties: 14
- Weergaves: 1443
Re: YAQIN.
tjsa.. Aangezien ik die versterker niet ken en ook niet weet wat er aan 'omgebouwt' is is dat erg moeilijk te zeggen, echter in mijn hoofd is de Philips FR951 neit echt een highend versterker. Ik weet niet precies wat alle verschillen zijn tussen de 100B en de 10L, echter de een is een KT88 en de an...
- vr 03 dec 2010, 22:03
- Forum: Hifi Gerelateerd
- Onderwerp: YAQIN.
- Reacties: 14
- Weergaves: 1443
Re: YAQIN.
Welke beter is is een erg subjective uitspraak. Heb je ergens een mogelijkheid om ze te beluisteren?
- vr 01 okt 2010, 22:41
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Problemen met Sony TA-F3000ES
- Reacties: 7
- Weergaves: 1316
Re: Problemen met Sony TA-F3000ES
Gister de soldeerverbingen van en rond de relay even na gelopen. Hij draait nu weer helemaal prima! Danku voor de hulp 
- do 30 sep 2010, 10:03
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Problemen met Sony TA-F3000ES
- Reacties: 7
- Weergaves: 1316
Re: Problemen met Sony TA-F3000ES
Heb nog niet heel veel tijd gehad om er naar te kijken, echter zit het wel ergens achter in mn hoofd dat als ik de versterker bewoog dat de relay ging schakelen. Zal het vanavond eens even bekijken.
- vr 24 sep 2010, 16:26
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Problemen met Sony TA-F3000ES
- Reacties: 7
- Weergaves: 1316
Re: Problemen met Sony TA-F3000ES
Ok, moet via de onderkant er bij. De soldering ziet er heel erg netjes uit (zeker vergeleken een sphinx P14 hehehe :wink: ) Dit gedaan, eerst de versterker zonder load aangezet en gekeken of er wat gebeurde. Over de relay (24V) staat gewoon iets van 23,6 a ,8 V. Heb toen eerst ff met koudespay gespo...
- do 23 sep 2010, 16:11
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Problemen met Sony TA-F3000ES
- Reacties: 7
- Weergaves: 1316
Re: Problemen met Sony TA-F3000ES
niemand een idee?
Vaak, vlak voordat hij uitvalt hoor je de relais een paar keer erg snel aan/uit gaan. Als de versterker een tijdje uit heeft gestaan, duurt het langer voordat hij weer in de fout gaat. Ik heb niet de impressie dat de versterker te heet wordt (iig de koelblokken niet)
Vaak, vlak voordat hij uitvalt hoor je de relais een paar keer erg snel aan/uit gaan. Als de versterker een tijdje uit heeft gestaan, duurt het langer voordat hij weer in de fout gaat. Ik heb niet de impressie dat de versterker te heet wordt (iig de koelblokken niet)
- wo 22 sep 2010, 14:36
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Problemen met Sony TA-F3000ES
- Reacties: 7
- Weergaves: 1316
Problemen met Sony TA-F3000ES
Ik heb voor een prikke een Sony TA-F3000ES overgenomen. In het begin leek het goed te doen maar na een tijdje problemen geeft hij toch problemen. Volgens mij gaat de relais (voor de luidspreker uitgang (blauw) ) uit. Dit gebeurt pas na een tijdje spelen, na even wachten (tijden zijn veel verschillen...
- do 16 sep 2010, 21:56
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: subwoofer bouwen
- Reacties: 30
- Weergaves: 1313
Re: subwoofer bouwen
Het is wel belangrijk dat de kist goed luchtdicht word. Ik kan het niet heel goed zien, maar ik heb het idee dat er wel veel naden zijn.
Mivoc subwoofers is een prima begin!
Mivoc subwoofers is een prima begin!
- do 16 sep 2010, 12:31
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: subwoofer bouwen
- Reacties: 30
- Weergaves: 1313
Re: subwoofer bouwen
Esten? Geen idee
waarschijnlijk een foutje van m'n iPhone.
Het volume wat je hebt is 4,6x2,6x2,6=~31L. 10" sub lijkt me een goed begin.
Geen idee wat de akoestische eigenschappen zijn van teak. Iemand hier ervaring mee?
Het volume wat je hebt is 4,6x2,6x2,6=~31L. 10" sub lijkt me een goed begin.
Geen idee wat de akoestische eigenschappen zijn van teak. Iemand hier ervaring mee?
- do 16 sep 2010, 11:06
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: subwoofer bouwen
- Reacties: 30
- Weergaves: 1313
Re: subwoofer bouwen
Betekend 50x30 50x30x30? Hoe dik is het teak? Eventueel zou je etsen downfiresub van kunnen maken. Dan zet je je zuil iets omhoog (5 à 10cm) en de woofer aan de onderkant.
- do 16 sep 2010, 9:40
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: subwoofer bouwen
- Reacties: 30
- Weergaves: 1313
Re: subwoofer bouwen
Om de selectie nog wat kleiner te maken, hoe groot mag de sub worden. En hoe groot is de kamer waar de sub moet staan?
- di 31 aug 2010, 15:29
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: DTQWT-mkII
- Reacties: 17
- Weergaves: 2198
Re: DTQWT-mkII
wat betreft het laag, een quote van de website van Troels,
Feeding the speaker 31 Hz warble tones leaves no doubt this speaker has potentials in lower octaves,
- do 19 aug 2010, 21:09
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Weer een UCD, nu eens een 700
- Reacties: 6
- Weergaves: 410
Re: Weer een UCD, nu eens een 700
een 2K?
Ben benieuwd die de eerste is die eens een 2K gaat bouwen.
[on topic]
Ziet er netjes uit!
Ben benieuwd die de eerste is die eens een 2K gaat bouwen.
[on topic]
Ziet er netjes uit!
- do 19 aug 2010, 14:11
- Forum: Hifi Gerelateerd
- Onderwerp: subwoofer
- Reacties: 7
- Weergaves: 510
Re: subwoofer
Ik zou voor een actieve sub gaan. Zo ver ik weet worden er ook bijna geen passieve subs verkocht. Voor een kamer van 6 bij 6 lijkt me een 10" sub wel prima.
Helaas ben ik niet echt op de hoogte wat je voor 160e nieuw (of eventueel 2e hands) kan kopen. Misschien hier iemand anders op het forum.
Helaas ben ik niet echt op de hoogte wat je voor 160e nieuw (of eventueel 2e hands) kan kopen. Misschien hier iemand anders op het forum.
- do 19 aug 2010, 12:59
- Forum: Hifi Gerelateerd
- Onderwerp: subwoofer
- Reacties: 7
- Weergaves: 510
Re: subwoofer
Veel subwoofers kun je ook via je luidsprekerkabels aansluiten. De luidspreker kabels gaan dan eerst vanaf je versterker naar de subwoofer, waar het laag afgescheiden wordt naar de sub en (afhankelijk van de subwoofer versteker) de rest naar de luidsprekers wordt gestuurd. Is het de bedoeling dat je...
- wo 18 aug 2010, 1:50
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: intro/haren
- Reacties: 11
- Weergaves: 435
Re: intro/haren
Misschien is het ook een idee om het te vragen aan http://www.clofis.nl/index.htm. Zij zijn namelijk de importeur van Focal. Geen idee of ze daar heel erg behulpzaam zijn.
