Wie heeft ervaring met deze geluidskaart?
Zie bijgevoegde link :
http://www.itemaudio.co.uk/prodigy_hd2.html
Deze kaart is gemodificeerd door item uit Groot Brittannië . DE standaard opamps zijn vervangen door Burson discrete opamps.
wie heeft ervaring met Audiotrak Prodigy HD2 SE?
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: wie heeft ervaring met Audiotrak Prodigy HD2 SE?
helaas weinig mensen...
Jammer het is altijd lastig om iets teop afstand beoordelen of iets de moeite waard is om te kopen
Re: wie heeft ervaring met Audiotrak Prodigy HD2 SE?
Ziet er wel bruut uit maar zie niet het voordeel tov van een usb dac. Verder zit je (tenzij je compu naast je stereo staat) wel vast aan lange kabels. Ik denk dat een lange usb kabel het toch iets beter doet.
Verder is het interieur van de computer verre van 'schoon'.
Verder is het interieur van de computer verre van 'schoon'.
Re: wie heeft ervaring met Audiotrak Prodigy HD2 SE?
Ja dat is waar maar het is meer een gedachten experiment. Omdat ik geen dedicated PC heb waarmee ik alleen muziek afspeel. Ik heb een multi purpose PC voor alles en nog wat tijdens het internetten luister ik dan muziek. Via USB heb ik toch af en toe last van stotteren, door CPU piek belastingen.
Met een PCIe kaart zou je dat niet hebben denk ik omdat PCIe de CPU minder belast.
Klopt mijn redenering?
Met een PCIe kaart zou je dat niet hebben denk ik omdat PCIe de CPU minder belast.
Klopt mijn redenering?
Re: wie heeft ervaring met Audiotrak Prodigy HD2 SE?
Ik zou je drivers eens updaten, het hoeft niet te stotteren via de USB.
Bij USB heb je nog wel een extra controller er tussen, de usb controller zit als het ware op een PCI slot. Een PCI-kaart is zonder twijfel beter, maar ik zou geen wonderen verwachten. Als je het goed wilt moet je naar mijn mening een goedkoop geluidskaartje met optisch-uit erin prikken, en hier dan een externe dac aan hangen.
Bij USB heb je nog wel een extra controller er tussen, de usb controller zit als het ware op een PCI slot. Een PCI-kaart is zonder twijfel beter, maar ik zou geen wonderen verwachten. Als je het goed wilt moet je naar mijn mening een goedkoop geluidskaartje met optisch-uit erin prikken, en hier dan een externe dac aan hangen.
Re: wie heeft ervaring met Audiotrak Prodigy HD2 SE?
Hallo Johan,
het gaat niet om een pciE maar om een gewone pci kaart.
Die discrete opamp mod is verschrikkelijk duur en ik weet niet of welke geluidskaart dan ook zo'n bedrag waard is. Dan zou ik toch echt voor vette externe DAC gaan.
Wat je kunt doen is bij gyrocom de prodigy hd2 deluxe advance versie kopen voor 99 dollar, dat is al een grote verbetering tov de standaard uitgave van deze kaart. Vervolgens kun je de opmaps makkelijk upgraden naar je eigen smaak.
Ik ben iig erg tevreden ermee.
het gaat niet om een pciE maar om een gewone pci kaart.
Die discrete opamp mod is verschrikkelijk duur en ik weet niet of welke geluidskaart dan ook zo'n bedrag waard is. Dan zou ik toch echt voor vette externe DAC gaan.
Wat je kunt doen is bij gyrocom de prodigy hd2 deluxe advance versie kopen voor 99 dollar, dat is al een grote verbetering tov de standaard uitgave van deze kaart. Vervolgens kun je de opmaps makkelijk upgraden naar je eigen smaak.
Ik ben iig erg tevreden ermee.
Re: wie heeft ervaring met Audiotrak Prodigy HD2 SE?
Ik heb nu zelf een EMU404 die ik als externe USB DAC gebruik.
Ik denk dan nog wel om een betere voeding te gaan gebruiken. Bijvoorbeeld deze :
http://www.squeeze-upgrade.com/index.php
Ik bouw eerst nog mijn versterker af. En dan weer eens verder kijken naar upgrades in het DAC domein.
Ik denk dan nog wel om een betere voeding te gaan gebruiken. Bijvoorbeeld deze :
http://www.squeeze-upgrade.com/index.php
Ik bouw eerst nog mijn versterker af. En dan weer eens verder kijken naar upgrades in het DAC domein.
