Er zijn 60 resultaten gevonden

door Apeldoorn
vr 03 mei 2019, 22:06
Forum: Versterkers
Onderwerp: JLH 1969 Ter leering ende vermaeck
Reacties: 46
Weergaves: 1183

Re: JLH 1969 Ter leering ende vermaeck

Nog wat vragen die opkwamen tijdens het fröbelen: Ik heb een groundplane gebruikt, moet ik deze met een aparte faston/draad verbinden met het chassis? Zo ja waar kan ik die het beste plaatsen, bij In neg? of...... Ik kon geen bv Amp Mate-N-Loc 6.35 mm vinden in Eagle libray, nu heb ik 1.3 mm (doorsn...
door Apeldoorn
vr 03 mei 2019, 21:37
Forum: Versterkers
Onderwerp: JLH 1969 Ter leering ende vermaeck
Reacties: 46
Weergaves: 1183

Re: JLH 1969 Ter leering ende vermaeck

Ok, volgend ontwerp in Inches dus, helder, Thnx!
door Apeldoorn
vr 03 mei 2019, 21:02
Forum: Versterkers
Onderwerp: JLH 1969 Ter leering ende vermaeck
Reacties: 46
Weergaves: 1183

Re: JLH 1969 Ter leering ende vermaeck

@Pjotr,
pads grootte inmiddels nog wat groter gemaakt via restring in DRC menu, pad voor bv een weerstand nu 2mm. Tip van eigen library is een goeie, ga ik doen.
Groet van Bert.
door Apeldoorn
vr 03 mei 2019, 20:58
Forum: Versterkers
Onderwerp: JLH 1969 Ter leering ende vermaeck
Reacties: 46
Weergaves: 1183

Re: JLH 1969 Ter leering ende vermaeck

@Ray, Raster had ik gewoon op 5mm staan om de TR3 en 4 aansluitingen makkelijk te kunnen uitlijnen. Volgens mij maakt het bij dit soort ontwerpen niet veel uit of je decimaal of in inches werkt, zolang je "alt" maar op finest zet in het Grid menu en je Alt toest indrukt als je componenten ...
door Apeldoorn
do 02 mei 2019, 22:53
Forum: Versterkers
Onderwerp: JLH 1969 Ter leering ende vermaeck
Reacties: 46
Weergaves: 1183

Re: JLH 1969 Ter leering ende vermaeck

Eindelijk weer eens wat tijd :)

Een eerste opzet in Eagle, alle op en aanmerkingen zijn meer dan welkom, leer ik van!
door Apeldoorn
zo 14 apr 2019, 20:51
Forum: Versterkers
Onderwerp: JLH 1969 Ter leering ende vermaeck
Reacties: 46
Weergaves: 1183

Re: JLH 1969 Ter leering ende vermaeck

Eerst nog even de soldeer padjes van de weerstanden e.d. vergroten, vind ze wat iel.......
Daarna onderstaande Georigaanse knoop ontwarren :)
JLH 1969 brd1.jpg
Hoe ik de 2N3055's ga aansluiten bepaal ik later.

Groet van Bert.
door Apeldoorn
zo 14 apr 2019, 20:44
Forum: Versterkers
Onderwerp: JLH 1969 Ter leering ende vermaeck
Reacties: 46
Weergaves: 1183

Re: JLH 1969 Ter leering ende vermaeck

Thnx voor de reactie, weer wat geleerd :)
door Apeldoorn
zo 14 apr 2019, 18:42
Forum: Versterkers
Onderwerp: JLH 1969 Ter leering ende vermaeck
Reacties: 46
Weergaves: 1183

Re: JLH 1969 Ter leering ende vermaeck

Nog een vraagje :think:
JHl 1969 Q1.jpg
Kan ik R9/C6/LED1 ook links vd TR3C aansluiting plaatsen?

Alvast bedankt!
door Apeldoorn
za 13 apr 2019, 22:05
Forum: Versterkers
Onderwerp: JLH 1969 Ter leering ende vermaeck
Reacties: 46
Weergaves: 1183

Re: JLH 1969 Ter leering ende vermaeck

@Ray5150,
bedankt voor de antwoorden, 0.6 ohm is idd 0.6 W :-)

Voor wat betreft Groundplane, snap ik het goed dat ik idd een Groundplane kan gebruiken en van daaraf een draad trek naar steraarde op chassis?

Groet van Bert
door Apeldoorn
za 13 apr 2019, 22:01
Forum: Versterkers
Onderwerp: JLH 1969 Ter leering ende vermaeck
Reacties: 46
Weergaves: 1183

Re: JLH 1969 Ter leering ende vermaeck

Netjes opgelost, bedankt voor het splitsen Barry2001.

Groet van Bert.
door Apeldoorn
vr 12 apr 2019, 22:47
Forum: Versterkers
Onderwerp: JLH 1969 Ter leering ende vermaeck
Reacties: 46
Weergaves: 1183

Re: JLH 1969 Ter leering ende vermaeck

o ja, en er is wel een 2N3055 symbool in Eagle maar ik wil ze niet op de printplaat hebben, vandaar de C,B,E, pads voor TR3/4
door Apeldoorn
vr 12 apr 2019, 22:37
Forum: Versterkers
Onderwerp: JLH 1969 Ter leering ende vermaeck
Reacties: 46
Weergaves: 1183

Re: JLH 1969 Ter leering ende vermaeck

@ Anne,

R4, oops :hide:

ander vraagje ( probeer wat meer te snappen van wat ik bouw :D ) waarom een trimmer tussen ground en basis Tr1 ipv een trimmer tussen hot en basis TR1??

Groet van Bert.
door Apeldoorn
vr 12 apr 2019, 22:32
Forum: Versterkers
Onderwerp: JLH 1969 Ter leering ende vermaeck
Reacties: 46
Weergaves: 1183

Re: JLH 1969 Ter leering ende vermaeck

@ Fotohuis,

Ik bedoel in dit draadje gaat het om Ter leering ende vermaeck van een JLH 1969 en nu gaat het opeens over een Ali-E EMI filter!!

Groet van Bert.
door Apeldoorn
vr 12 apr 2019, 22:12
Forum: Versterkers
Onderwerp: JLH 1969 Ter leering ende vermaeck
Reacties: 46
Weergaves: 1183

Re: JLH 1969 Ter leering ende vermaeck

Ehhhh, Fotohuis, misschien handig als je zelf een draadje start...........
door Apeldoorn
vr 12 apr 2019, 21:38
Forum: Versterkers
Onderwerp: JLH 1969 Ter leering ende vermaeck
Reacties: 46
Weergaves: 1183

Re: JLH 1969 Ter leering ende vermaeck

Idd Ray :mrgreen:
door Apeldoorn
vr 12 apr 2019, 21:37
Forum: Versterkers
Onderwerp: JLH 1969 Ter leering ende vermaeck
Reacties: 46
Weergaves: 1183

Re: JLH 1969 Ter leering ende vermaeck

Voor ik met het board begin......... Groundplane gebruiken of niet ?? Trimmers 1 turn / 25 turn ?? Weerstanden 0.6 ohm voldoende ?? Elco's 35V voldoende ?? Faston voor voeding aansluitingen, maar een beetje lomp voor ingang en TR3/4 aansluitingen, alternatieven ?? Alvast bedankt voor reacties. Groet...
door Apeldoorn
vr 12 apr 2019, 21:29
Forum: Versterkers
Onderwerp: JLH 1969 Ter leering ende vermaeck
Reacties: 46
Weergaves: 1183

Re: JLH 1969 Ter leering ende vermaeck

Inmiddels het ontwerp klaar in Eagle.
JHL 1969 Eagle sch2.jpg
door Apeldoorn
vr 12 apr 2019, 21:27
Forum: Versterkers
Onderwerp: JLH 1969 Ter leering ende vermaeck
Reacties: 46
Weergaves: 1183

Re: JLH 1969 Ter leering ende vermaeck

Bedankt voor je info Fotohuis!
door Apeldoorn
vr 12 apr 2019, 18:19
Forum: Versterkers
Onderwerp: JLH 1969 Ter leering ende vermaeck
Reacties: 46
Weergaves: 1183

Re: JLH 1969 Ter leering ende vermaeck

Voor dat er loopgraven gegraven worden.......

Ik blijf bij mijn originele plan ondanks alle goed bedoelde toevoegingen aan het ontwerp om te voorkomen dat ik straks met de 1996 versie bezig ben met LS beveiliging, inschakelvertraging, temp. controller etc. etc. etc. :mrgreen:
door Apeldoorn
do 11 apr 2019, 22:27
Forum: Versterkers
Onderwerp: JLH 1969 Ter leering ende vermaeck
Reacties: 46
Weergaves: 1183

Re: JLH 1969 Ter leering ende vermaeck

Nu eerst het voorgestelde draadje van Anne doornemen!!
door Apeldoorn
do 11 apr 2019, 22:24
Forum: Versterkers
Onderwerp: JLH 1969 Ter leering ende vermaeck
Reacties: 46
Weergaves: 1183

JLH 1969 Ter leering ende vermaeck

Een JLH 1969?? Yes, omdat ik Eagle onder de knie wil krijgen, eigenlijk alle onderdelen in huis heb, het vermogen meer dan genoeg is voor hobby kamer 2, ik hem tien tallen jaren geleden ook gebouwd heb en (toen) best wel onder de indruk was van de geluidskwaliteit. Het origineel: JHL 1969 original.j...
door Apeldoorn
do 11 apr 2019, 21:19
Forum: Versterkers
Onderwerp: Quad 50E monoblokken opnieuw opbouwen.
Reacties: 71
Weergaves: 1552

Re: Quad 50E monoblokken opnieuw opbouwen.

Merci Anne, ga mijn huiswerk doen :)
door Apeldoorn
do 11 apr 2019, 20:39
Forum: Versterkers
Onderwerp: Quad 50E monoblokken opnieuw opbouwen.
Reacties: 71
Weergaves: 1552

Re: Quad 50E monoblokken opnieuw opbouwen.

Gisteravond een mailtje naar EOO, met mijn bestelling, vanochtend al een mailtje terug. Helaas kun je niet meer met Ideal betalen :( Bedrag inmiddels per bank overgemaakt maar het zal dus wel na het weekend worden voor ik de spullen in huis heb. Wel een fijne site om te bestellen overigens, werkt ve...
door Apeldoorn
zo 07 apr 2019, 7:52
Forum: Versterkers
Onderwerp: Quad 50E monoblokken opnieuw opbouwen.
Reacties: 71
Weergaves: 1552

Re: Quad 50E monoblokken opnieuw opbouwen.

Kijk daar word ik blij van, bedankt Anne! Maar.................... waarom zijn er zoveel verschillende transistoren?? Omdat er zoveel verschillende toepassingen zijn en om dat er veel verschillende fabrikanten zijn waren en omdat ze ook steeds beter werden. Alhoewel een 2N2222 een ware Mohikaan is ...