JLH 1969 Ter leering ende vermaeck
Moderator: Beheerdersteam
JLH 1969 Ter leering ende vermaeck
Een JLH 1969??
Yes, omdat ik Eagle onder de knie wil krijgen, eigenlijk alle onderdelen in huis heb, het vermogen meer dan genoeg is voor hobby kamer 2, ik hem tien tallen jaren geleden ook gebouwd heb en (toen) best wel onder de indruk was van de geluidskwaliteit.
Het origineel: Aangepaste versie voor 2N3055: Eerste Schema opzet in Eagle: Bert
Yes, omdat ik Eagle onder de knie wil krijgen, eigenlijk alle onderdelen in huis heb, het vermogen meer dan genoeg is voor hobby kamer 2, ik hem tien tallen jaren geleden ook gebouwd heb en (toen) best wel onder de indruk was van de geluidskwaliteit.
Het origineel: Aangepaste versie voor 2N3055: Eerste Schema opzet in Eagle: Bert
Re: JLH 1969 Ter leering ende vermaeck
Nu eerst het voorgestelde draadje van Anne doornemen!!
Re: JLH 1969 Ter leering ende vermaeck
Ja, Leuk.
Heb ik 10 jaar geleden ook gebouwd, inclusief Eagle ontwerp. was wel de 1996 versie.
viewtopic.php?f=7&t=9958
Hier staat het PCB ontwerp.
viewtopic.php?p=1688224#p1688224
Dan een eerste opmerking : beter om faston connectoren te gebruiken voor de voedingsaansluitingen, goedkoop en d'r kan een hoop vermogen doorheen gejaagd worden.
Heb ik 10 jaar geleden ook gebouwd, inclusief Eagle ontwerp. was wel de 1996 versie.
viewtopic.php?f=7&t=9958
Hier staat het PCB ontwerp.
viewtopic.php?p=1688224#p1688224
Dan een eerste opmerking : beter om faston connectoren te gebruiken voor de voedingsaansluitingen, goedkoop en d'r kan een hoop vermogen doorheen gejaagd worden.
Re: JLH 1969 Ter leering ende vermaeck
Ik zou 't een beetje anders doenApeldoorn schreef:Een JLH 1969??
Yes, omdat ik Eagle onder de knie wil krijgen, eigenlijk alle onderdelen in huis heb, het vermogen meer dan genoeg is voor hobby kamer 2, ik hem tien tallen jaren geleden ook gebouwd heb en (toen) best wel onder de indruk was van de geluidskwaliteit.
De stroominstelling volgens verdere ontwikkeling JLH en V/2 instelling andere kant.
Anne
Re: JLH 1969 Ter leering ende vermaeck
De elegantie van het 1969 ontwerp is dat het een soort van serie balans PP is. Dat is de 1995 versie niet Anne.
Re: JLH 1969 Ter leering ende vermaeck
Het hoort wel bij het origineel en blijft serie-balans. Geeft een stabielere ruststroom.
Wat ik heb toegevoegd is een potm bij R5 ipv de vermelding "R5 aanpassen" en voor de lol een Tr5 in stijl met Tr3.
Anne
Wat ik heb toegevoegd is een potm bij R5 ipv de vermelding "R5 aanpassen" en voor de lol een Tr5 in stijl met Tr3.
Anne
Re: JLH 1969 Ter leering ende vermaeck
Mwah "Ter leering ende vermaeck". Ga jij er weer van alles aan "verbeteren". Gewoon het oorspronkelijke 4-torren ding bouwen. Kun je i.i.g. zeggen dat je die klassieker ook gebouwd hebt! Zoals het betaamt.
Re: JLH 1969 Ter leering ende vermaeck
Groot gelijkPjotr schreef:Mwah "Ter leering ende vermaeck". Ga jij er weer van alles aan "verbeteren". Gewoon het oorspronkelijke 4-torren ding bouwen. Kun je i.i.g. zeggen dat je die klassieker ook gebouwd hebt! Zoals het betaamt.
Anne
Re: JLH 1969 Ter leering ende vermaeck
Nee, je kletst je er niet uit
Er is niks "fout" aan dat ding.
Re: JLH 1969 Ter leering ende vermaeck
Voor dat er loopgraven gegraven worden.......
Ik blijf bij mijn originele plan ondanks alle goed bedoelde toevoegingen aan het ontwerp om te voorkomen dat ik straks met de 1996 versie bezig ben met LS beveiliging, inschakelvertraging, temp. controller etc. etc. etc.
Ik blijf bij mijn originele plan ondanks alle goed bedoelde toevoegingen aan het ontwerp om te voorkomen dat ik straks met de 1996 versie bezig ben met LS beveiliging, inschakelvertraging, temp. controller etc. etc. etc.
Re: JLH 1969 Ter leering ende vermaeck
Voor ik met het board begin.........
Groundplane gebruiken of niet ??
Trimmers 1 turn / 25 turn ??
Weerstanden 0.6 ohm voldoende ??
Elco's 35V voldoende ??
Faston voor voeding aansluitingen, maar een beetje lomp voor ingang en TR3/4 aansluitingen, alternatieven ??
Alvast bedankt voor reacties.
Groet van Bert.
Groundplane gebruiken of niet ??
Trimmers 1 turn / 25 turn ??
Weerstanden 0.6 ohm voldoende ??
Elco's 35V voldoende ??
Faston voor voeding aansluitingen, maar een beetje lomp voor ingang en TR3/4 aansluitingen, alternatieven ??
Alvast bedankt voor reacties.
Groet van Bert.
Re: JLH 1969 Ter leering ende vermaeck
Ehhhh, Fotohuis, misschien handig als je zelf een draadje start...........
Re: JLH 1969 Ter leering ende vermaeck
R4 is wel 10x te grootApeldoorn schreef:Inmiddels het ontwerp klaar in Eagle.
Er is toch wel een symbool voor de 2N3055 in Eagle
Anne
Re: JLH 1969 Ter leering ende vermaeck
@ Fotohuis,
Ik bedoel in dit draadje gaat het om Ter leering ende vermaeck van een JLH 1969 en nu gaat het opeens over een Ali-E EMI filter!!
Groet van Bert.
Ik bedoel in dit draadje gaat het om Ter leering ende vermaeck van een JLH 1969 en nu gaat het opeens over een Ali-E EMI filter!!
Groet van Bert.
Re: JLH 1969 Ter leering ende vermaeck
@ Anne,
R4, oops
ander vraagje ( probeer wat meer te snappen van wat ik bouw
) waarom een trimmer tussen ground en basis Tr1 ipv een trimmer tussen hot en basis TR1??
Groet van Bert.
R4, oops
ander vraagje ( probeer wat meer te snappen van wat ik bouw
Groet van Bert.
Re: JLH 1969 Ter leering ende vermaeck
o ja, en er is wel een 2N3055 symbool in Eagle maar ik wil ze niet op de printplaat hebben, vandaar de C,B,E, pads voor TR3/4
Re: JLH 1969 Ter leering ende vermaeck
Bij het schema van JLH staat adjust R5 dus heb ik die veranderbaar getekendApeldoorn schreef:@ Anne,
R4, oops![]()
ander vraagje ( probeer wat meer te snappen van wat ik bouw) waarom een trimmer tussen ground en basis Tr1 ipv een trimmer tussen hot en basis TR1??
Groet van Bert.
Maar de andere kant gaat ook
Anne
Re: JLH 1969 Ter leering ende vermaeck
Is i.d.d. beter. Het steeds uitzetten en krimpen bij opwarmen en afkoelen Is niet goed voor de soldeerverbindingen. Die kunnen daardoor los gaan zitten op den duur. Het kan wel met TO-3 direct op de print, Maar dan moet je B en E alsnog met losse draden aansluiten op de print.Apeldoorn schreef:o ja, en er is wel een 2N3055 symbool in Eagle maar ik wil ze niet op de printplaat hebben, vandaar de C,B,E, pads voor TR3/4
