Er zijn 56 resultaten gevonden
- ma 23 jun 2025, 0:38
- Forum: Actieve Luidsprekerelektronica
- Onderwerp: Het grote Hypex Filter Design Topic
- Reacties: 290
- Weergaves: 13033
Re: Het grote Hypex Filter Design Topic
Betekent se single ended? Ja dan is deze se, in ieder geval niet gebalanceerd.
- zo 22 jun 2025, 22:24
- Forum: Actieve Luidsprekerelektronica
- Onderwerp: Het grote Hypex Filter Design Topic
- Reacties: 290
- Weergaves: 13033
Re: Het grote Hypex Filter Design Topic
En dan de analoge uitgang van de kaart naar de analoge ingang van de FA?
Dat betekent dan een mono jack-naar-xlr. Over de pin/mantel-aansluiting is wat onduidelijkheid. Hoe de draden aan te sluiten? Wil je daar nog iets over aangeven?
Vast bedankt!
Dat betekent dan een mono jack-naar-xlr. Over de pin/mantel-aansluiting is wat onduidelijkheid. Hoe de draden aan te sluiten? Wil je daar nog iets over aangeven?
Vast bedankt!
- vr 20 jun 2025, 19:17
- Forum: Actieve Luidsprekerelektronica
- Onderwerp: Het grote Hypex Filter Design Topic
- Reacties: 290
- Weergaves: 13033
Re: Het grote Hypex Filter Design Topic
Natuurlijk, het is ook zo warm …
Bestaat er een handig schema waarin wordt aangegeven welke componenten verantwoordelijk zijn voor welk deel van de meting, en hoe deze moeten worden aangesloten?
Dat zou heel welkom zijn!
Bestaat er een handig schema waarin wordt aangegeven welke componenten verantwoordelijk zijn voor welk deel van de meting, en hoe deze moeten worden aangesloten?
Dat zou heel welkom zijn!
- vr 20 jun 2025, 15:56
- Forum: Actieve Luidsprekerelektronica
- Onderwerp: Het grote Hypex Filter Design Topic
- Reacties: 290
- Weergaves: 13033
Re: Het grote Hypex Filter Design Topic
HFD wil ik gebruiken via de FA 253. Ik gebruik een oudere Behringer analoge mic en een Focusrite 2.2. Moet de uitgang van de Focusrite worden aangesloten op de analoge ingang van de FA? Een moeten de settings daarvan in HFD worden aangepast? Of kan ik de Focusrite overslaan en de analoge mic rechtst...
- do 19 jun 2025, 13:29
- Forum: Actieve Luidsprekerelektronica
- Onderwerp: Het grote Hypex Filter Design Topic
- Reacties: 290
- Weergaves: 13033
Re: Het grote Hypex Filter Design Topic
Uit eerdere opmerkingen hier en op het FA-forum heb ik begrepen dat je je metingen het beste kunt doen in het programma HFD. Dat wil ik proberen. Waar kan ik een overzicht vinden van benodigde materialen en aansluitingen? Is het mogelijk om, na individuele metingen en filterbouw, het gehele filter (...
- wo 16 apr 2025, 1:07
- Forum: Hifi Gerelateerd
- Onderwerp: Verklaring gezocht voor effecten van ontkoppeling versterker/DAC/DSP
- Reacties: 39
- Weergaves: 742
- wo 16 apr 2025, 1:06
- Forum: Hifi Gerelateerd
- Onderwerp: Verklaring gezocht voor effecten van ontkoppeling versterker/DAC/DSP
- Reacties: 39
- Weergaves: 742
Re: Hypex Fusion Plate amps
- zo 13 apr 2025, 0:41
- Forum: Hifi Gerelateerd
- Onderwerp: Verklaring gezocht voor effecten van ontkoppeling versterker/DAC/DSP
- Reacties: 39
- Weergaves: 742
Re: Hypex Fusion Plate amps
Duidelijk. Maakt me benieuwd.
- za 12 apr 2025, 22:35
- Forum: Hifi Gerelateerd
- Onderwerp: Verklaring gezocht voor effecten van ontkoppeling versterker/DAC/DSP
- Reacties: 39
- Weergaves: 742
Re: Hypex Fusion Plate amps
Visdraad is axiaal vrij stijf, dus beweging van het plafond wordt 1:1 doorgegeven aan de module. Leobus zijn ringen ontkoppelen ook verticaal. Is dat zo? We nemen dan aan dat de kogel vrij beweegt - maar de kogel zal indrukken in het hout (kommetje maken) en zo beperkt worden in het rollen, lijkt me.
- za 12 apr 2025, 21:51
- Forum: Hifi Gerelateerd
- Onderwerp: Verklaring gezocht voor effecten van ontkoppeling versterker/DAC/DSP
- Reacties: 39
- Weergaves: 742
Re: Hypex Fusion Plate amps
Nu heb ik visdraad gebruikt omdat het mooi paste in de klemmen (het binnenwerk van kroonsteentjes). Eerder heb ik in andere situaties gewerkt met katoen (prima), staaldraad (ook goed) en twaron (erg moeilijk maatvast te krijgen). De balk waarover het visdraad loopt, is een rib van esdoorn, kopmaat 9...
- za 12 apr 2025, 21:41
- Forum: Hifi Gerelateerd
- Onderwerp: Verklaring gezocht voor effecten van ontkoppeling versterker/DAC/DSP
- Reacties: 39
- Weergaves: 742
- za 12 apr 2025, 21:06
- Forum: Hifi Gerelateerd
- Onderwerp: Verklaring gezocht voor effecten van ontkoppeling versterker/DAC/DSP
- Reacties: 39
- Weergaves: 742
- za 12 apr 2025, 21:05
- Forum: Hifi Gerelateerd
- Onderwerp: Verklaring gezocht voor effecten van ontkoppeling versterker/DAC/DSP
- Reacties: 39
- Weergaves: 742
Re: Hypex Fusion Plate amps
Je vraagt je dan wel af hoe electronica in een transport middel dan nog goed kan functioneren . Formule 1 wagen Terreinwagen Space shuttle Leopard Tank Of hangt het daar ook aan visdraad ? Nee ! maar het doet wel precies wat het moet doen . Ik ben sceptisch bij zulke waarnemingen , niet dat ik er n...
- za 12 apr 2025, 20:30
- Forum: Hifi Gerelateerd
- Onderwerp: Verklaring gezocht voor effecten van ontkoppeling versterker/DAC/DSP
- Reacties: 39
- Weergaves: 742
Re: Hypex Fusion Plate amps
Foto’s komen later vanavond.
- za 12 apr 2025, 19:21
- Forum: Hifi Gerelateerd
- Onderwerp: Verklaring gezocht voor effecten van ontkoppeling versterker/DAC/DSP
- Reacties: 39
- Weergaves: 742
Re: Hypex Fusion Plate amps
Rikpost,
Kom maar langs je hoort het gelijk!
Je moet er wel 1,5 u voor willen rijden (omgeving Eindhoven).
Laat maar weten.
Kom maar langs je hoort het gelijk!
Je moet er wel 1,5 u voor willen rijden (omgeving Eindhoven).
Laat maar weten.
- za 12 apr 2025, 2:19
- Forum: Hifi Gerelateerd
- Onderwerp: Verklaring gezocht voor effecten van ontkoppeling versterker/DAC/DSP
- Reacties: 39
- Weergaves: 742
Re: Hypex Fusion Plate amps
Ik heb een prive-bericht naar ds23man gestuurd.
- vr 11 apr 2025, 21:54
- Forum: Hifi Gerelateerd
- Onderwerp: Verklaring gezocht voor effecten van ontkoppeling versterker/DAC/DSP
- Reacties: 39
- Weergaves: 742
Re: Hypex Fusion Plate amps
Dus je volhardt in dit lompe gedrag. Oke, dan weten we dat.
Des te benieuwder ben ik naar serieuze reacties van anderen.
Des te benieuwder ben ik naar serieuze reacties van anderen.
- vr 11 apr 2025, 21:19
- Forum: Hifi Gerelateerd
- Onderwerp: Verklaring gezocht voor effecten van ontkoppeling versterker/DAC/DSP
- Reacties: 39
- Weergaves: 742
Re: Hypex Fusion Plate amps
Ds23man,
Kan je ook serieus ingaan op bijdragen van anderen?
Of is dit het niveau waarop we ook je overige posts moeten waarderen?
Ik verneem het graag.
Kan je ook serieus ingaan op bijdragen van anderen?
Of is dit het niveau waarop we ook je overige posts moeten waarderen?
Ik verneem het graag.
- vr 11 apr 2025, 20:03
- Forum: Hifi Gerelateerd
- Onderwerp: Verklaring gezocht voor effecten van ontkoppeling versterker/DAC/DSP
- Reacties: 39
- Weergaves: 742
Verklaring gezocht voor effecten van ontkoppeling versterker/DAC/DSP
Deze discussie is afgesplitst van Hypex Fusion Plate amps Kan een van jullie het volgende verklaren? Mijn FA 253’s heb ik vanaf het begin in een goede kast van 18mm berkentriplex, op wat dempers, in een rack van Panzerholz geplaatst, overlangs, met korte zijde van het board rechtop. Je zou denken d...
- zo 30 mar 2025, 0:53
- Forum: Hifi Gerelateerd
- Onderwerp: Alternatieve kabellifters van Action
- Reacties: 2
- Weergaves: 173
Alternatieve kabellifters van Action
Deze discussie is afgesplitst van Hypex Fusion Plate amps Soms zit het mee. De FA’s heb ik een houten kast in het audiomeubel geplaatst, dus zit ik met 3 luidsprekerkabelsets per zijde (eigenlijk 4, nl. 2 voor de bas per zijde) die over de grond slepen. Dat moet niet, hoor ik wel eens: je verliest ...
- ma 17 sep 2018, 16:55
- Forum: Persberichten
- Onderwerp: Hypex Fusion Plate amps
- Reacties: 1479
- Weergaves: 64440
Re: Hypex Fusion Plate amps
Dat is een mooie Briggs-baffle.
Zijn er ook mensen die een los kastje hebben gebouwd?
Zijn er ook mensen die een los kastje hebben gebouwd?
- za 15 sep 2018, 13:56
- Forum: Persberichten
- Onderwerp: Hypex Fusion Plate amps
- Reacties: 1479
- Weergaves: 64440
Re: Hypex Fusion Plate amps
Zijn er al creatievelingen in de weer geweest met aparte kastjes voor de FA's? Ben benieuwd!
- zo 05 aug 2018, 15:24
- Forum: Persberichten
- Onderwerp: Hypex Fusion Plate amps
- Reacties: 1479
- Weergaves: 64440
Re: Hypex Fusion Plate amps
Misschien een al te eenvoudige vraag: mijn luidsprekers zijn continue belastbaar tot ca 110 W (bij een sensitiviteit van ca 86 dB). Bij welke negatieve waarde van de dB-schaal ligt dan de grens (FA 253)?
- do 26 jul 2018, 13:14
- Forum: Persberichten
- Onderwerp: Hypex Fusion Plate amps
- Reacties: 1479
- Weergaves: 64440
Re: Hypex Fusion Plate amps
Maar hoe sluit je de FA dan aan op de Focusrite? Via de line out van de Focusrite naar de Unbalanced analogue input van de FA? Dus extra kabels 1/4 jack naar RCA nodig?
- do 26 jul 2018, 13:01
- Forum: Persberichten
- Onderwerp: Hypex Fusion Plate amps
- Reacties: 1479
- Weergaves: 64440
Re: Hypex Fusion Plate amps
Ik wil gaan meten in HFD. Ik begrijp dat je beter geen interne geluidskaart kunt gebruiken vanwege latencies en instabiliteiten van Windows. De Focusrite Scarlett 2i2 2nd Gen wordt (werd?) op dit forum aanbevolen. Met externe geluidskaarten heb ik geen ervaring. Hoe aan te sluiten? Is dit een goede ...
