Hypex Fusion Plate amps
Moderator: Beheerdersteam
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex Fusion Plate amps
Het staat iedereen vrij om zijn eigendom uit elkaar te halen en er iets anders van te maken, let wel: GEEN GARANTIE EN SUPPORT!
Re: Hypex Fusion Plate amps
En is die lyngdorf qua DSP beter dan de DSP vd Hypexen? Of zijn er andere overwegingen?
-
Shutdown98
- Berichten: 228
- Lid geworden op: zo 29 jul 2012, 15:35
- Locatie: Zutphen
Re: Hypex Fusion Plate amps
Dat gezegd hebbende...ds23man schreef:Het staat iedereen vrij om zijn eigendom uit elkaar te halen en er iets anders van te maken, let wel: GEEN GARANTIE EN SUPPORT!
Hoe zat het ook alweer met die 10 pins flat cable tussen dsp board en amps?
Daar gaan de xlr signalen toch overheen? Op zich goed mogelijk om daar iets anders op te zetten.
-
Shutdown98
- Berichten: 228
- Lid geworden op: zo 29 jul 2012, 15:35
- Locatie: Zutphen
Re: Hypex Fusion Plate amps
Dat is dan leuk om te kunnen testen op gehoor...Ivo schreef:En is die lyngdorf qua DSP beter dan de DSP vd Hypexen? Of zijn er andere overwegingen?
Als je een lyngdorf er tussen kan zetten kan je leuk vergelijken.
Zelf heb ik vanuit mijn huidige opzet een hele aardige streamer en dac met ditto voedingen en zo...
Lijkt met de Fusions een beetje overbodig, dus ben benieuwd (als mijn nieuwe speakers af zijn) hoe een RPI met een Allo DigiOne (spdif output) daarmee gaat vergelijken.
Re: Hypex Fusion Plate amps
Dat de garantie vervalt en er geen support gegeven wordt: begrijpelijk en acceptabel. Is dit dus gemakkelijk te doen? De reactie van Shutdown lijkt op van wel, maar ik ben geen held op dat gebied.
De reden voor de Lyngdorf als DSP: de "Roomperfect" is volledig geautomatiseerd. Dat doet hij beter dan ik manueel met een DSP. De Lyngdorf heeft een digitale en een analoge uitgang voor de subs. Digitaal naar de hypex kan dus ook, maar dan komt er weer een onbekende hoeveelheid vertraging op.
De reden voor de Lyngdorf als DSP: de "Roomperfect" is volledig geautomatiseerd. Dat doet hij beter dan ik manueel met een DSP. De Lyngdorf heeft een digitale en een analoge uitgang voor de subs. Digitaal naar de hypex kan dus ook, maar dan komt er weer een onbekende hoeveelheid vertraging op.
Re: Hypex Fusion Plate amps
technisch gezien rijd Engeland aan de goede kant van de weg. In de riddertijd vocht je met een zwaard, op een paard. Verdomde lastig om als je rechtshandig bent (de meerderheid) moet proberen iemand neer te sabelen terwijl het toekomstig slachtoffer links van gepositioneerd is.ds23man schreef:Ja, en in Engeland rijden ze nog steeds aan de verkeerde kant van de weg en werken ze nog steeds niet consequent met het SI stelsel.Marp schreef:ds23man schreef:Ja en? We leven hier in Europa....Binnen de digitale wereld wordt wereldwijd een punt als decimaalteken gehanteerd.
Maar ik snap jouw 'punt'
Satefan
Re: Hypex Fusion Plate amps
Maar, die wordt dan toch ook weer gecorrigeerd door de lyngdorf.Rizzo schreef:maar dan komt er weer een onbekende hoeveelheid vertraging op.
Die gooit dan wat meer vertraging op je speakers.
Re: Hypex Fusion Plate amps
Dat kan, als je de vertaging weet. De vertraging geef je in op basis van de afstand of in ms (amp delay). De fusion plate amps hebben een variabele vertraging, dus moet je deze dus zelf gaan meten. Dat doe ik liever niet.toetertje schreef:Maar, die wordt dan toch ook weer gecorrigeerd door de lyngdorf.Rizzo schreef:maar dan komt er weer een onbekende hoeveelheid vertraging op.
Die gooit dan wat meer vertraging op je speakers.
Re: Hypex Fusion Plate amps
Pakt die lyngdorf dat niet mee in de roomperfect shizzle? En volgens mij haal je twee vormen van delay door elkaar. De DSP chip heeft een vaste eigen delay, die staat los van de variabele delay die je als gebruiker in kunt stellen.
Re: Hypex Fusion Plate amps
Bij de set-up in de Lyngdorf moet je eerst de afstand in CM ingeven, dan de eventuele amp delay. Dan doorloop je de Roomperfect procedure (ongeveer 8/9 random metingen). Voor de Lyngdorf eindtrap (analoge en digitale inganen) is de amp delay gegeven en staat zelfs standaard in het set-up menu. Bij de Hypex is dat niet het geval.
Re: Hypex Fusion Plate amps
De "afstand" is toch dan gelijk aan het "delay", ofwel dat zijn toch dezelfde elementen die hier spelen?
Of ben ik dan van het potje gevallen, of is amp delay dan een zo groot verschil.
Wat ik mij kan herinneren met de minidsp wel is de afstand in te geven, of werd het daar direct omgezet in delay door het programma, is dat feitelijk hetzelfde?
Of ben ik dan van het potje gevallen, of is amp delay dan een zo groot verschil.
Wat ik mij kan herinneren met de minidsp wel is de afstand in te geven, of werd het daar direct omgezet in delay door het programma, is dat feitelijk hetzelfde?
Re: Hypex Fusion Plate amps
Verschil in afstand tot de luisterplek levert een tijdsverschil op dat moet worden gecorrigeerd. De woofers staan zo'n 2 meter verder van de luisterplek vandaan dan de monitoren. Er komt daarom een delay op de monitoren. Als het signaal van bijvoorbeeld voor de woofers nog een keer door een DSP gaan, zorgt dat het signaal voor de woofers vertraagt wordt. Volgens de handleiding van de fusion plate is dat max. 19 ms. Daar moet dus rekening gehouden worden, want dan klopt de vertraging op de monitoren niet meer.
Alleen als het absoluut duidelijk is hoeveel vertraging de dsp van de fusionplate in mijn toepassing zou geven, zal ik deze gebruiken. Nu is dat niet duidelijk, dus gebruik ik liever alleen de versterkermodules.
Vandaar de vraag of deze makkelijk los te koppelen zijn. Mocht iemand hier een antwoord op hebben, graag:)
Alleen als het absoluut duidelijk is hoeveel vertraging de dsp van de fusionplate in mijn toepassing zou geven, zal ik deze gebruiken. Nu is dat niet duidelijk, dus gebruik ik liever alleen de versterkermodules.
Vandaar de vraag of deze makkelijk los te koppelen zijn. Mocht iemand hier een antwoord op hebben, graag:)
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex Fusion Plate amps
Die 19ms is de max in te stellen delay, niet de delay van de dsp. Die zal in de orde van grootte op 1 a 2 ms zijn.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex Fusion Plate amps
Denk dat de delay ongeveer hetzelfde is als bij de DLCP, zelfde ASCR.
Re: Hypex Fusion Plate amps
Als ik na een meting een filter wil aanpassen krijg ik het volgende:
Met tab en shift tab is het soort van werkbaar maar toch irritant. Kan niet meer op invoervelden klikken.
Na iedere meting springt applicatie naar impulse tab en zet 'show' uit. Geen idee waarom. Ik wil het magnitude tab open hebben.
Functioneel is HFD een prima pakket, maar qua gebruiksvriendelijkheid zou je Hypex misschien eens iemand moeten inhuren. Daar is nog veel te behalen.
Subwoofer klinkt wel zalig als aanvulling op mijn speakers.
Subwoofer had ik tijd geleden van Martijn H gekocht:
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?t=24874
Na iedere meting springt applicatie naar impulse tab en zet 'show' uit. Geen idee waarom. Ik wil het magnitude tab open hebben.
Functioneel is HFD een prima pakket, maar qua gebruiksvriendelijkheid zou je Hypex misschien eens iemand moeten inhuren. Daar is nog veel te behalen.
Subwoofer klinkt wel zalig als aanvulling op mijn speakers.
Subwoofer had ik tijd geleden van Martijn H gekocht:
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?t=24874
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex Fusion Plate amps
dwijtsma schreef:Als ik na een meting een filter wil aanpassen krijg ik het volgende:
HfD bug.PNG
Met tab en shift tab is het soort van werkbaar maar toch irritant. Kan niet meer op invoervelden klikken.
Wat voor besturingsysteem? Helpt het verkleinen vergroten van je venster?
Na iedere meting springt applicatie naar impulse tab en zet 'show' uit. Geen idee waarom. Ik wil het magnitude tab open hebben.
In Arta is het niet anders hoor. Je doet namelijk een impulsmeting die je eventueel moet gaten en je ziet gelijk of er niet iets raars in de meting is opgetreden
Functioneel is HFD een prima pakket, maar qua gebruiksvriendelijkheid zou je Hypex misschien eens iemand moeten inhuren. Daar is nog veel te behalen.
Tsja, daar kunnen we een hele boom over opzetten. HFD is vooral opgezet vanuit de workflow voor een meerwegsysteem en kan dan een beetje overkill zijn bij een sub amp
Subwoofer klinkt wel zalig als aanvulling op mijn speakers.
Subwoofer had ik tijd geleden van Martijn H gekocht:
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?t=24874
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33822
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Hypex Fusion Plate amps
In Arta kan je vanuit het response venster nieuwe metingen doen. Werkt uiteraard alleen als je opstelling gelijk blijft en je dus met de zelfde gate kan blijven meten.
Re: Hypex Fusion Plate amps
Ik wil gaan meten in HFD. Ik begrijp dat je beter geen interne geluidskaart kunt gebruiken vanwege latencies en instabiliteiten van Windows.
De Focusrite Scarlett 2i2 2nd Gen wordt (werd?) op dit forum aanbevolen. Met externe geluidskaarten heb ik geen ervaring. Hoe aan te sluiten?
Is dit een goede schets?
PC --> via 1ste USB --> FA en:
PC --> via 2de USB --> Scarlett <-- XLR <-- Mic
Moet nu de uitgang van de Scarlett nog worden aangesloten op de FA of loopt het signaal via de PC terug naar de FA?
De Focusrite Scarlett 2i2 2nd Gen wordt (werd?) op dit forum aanbevolen. Met externe geluidskaarten heb ik geen ervaring. Hoe aan te sluiten?
Is dit een goede schets?
PC --> via 1ste USB --> FA en:
PC --> via 2de USB --> Scarlett <-- XLR <-- Mic
Moet nu de uitgang van de Scarlett nog worden aangesloten op de FA of loopt het signaal via de PC terug naar de FA?
Re: Hypex Fusion Plate amps
USB op FA is alleen om filters in te stellen. focusrite gebruik je om te meten. Daarvoor moet de focusrite een testsignaal naar je luidsprekers/FA sturen en de microfoon meet dit signaal.
Re: Hypex Fusion Plate amps
Maar hoe sluit je de FA dan aan op de Focusrite? Via de line out van de Focusrite naar de Unbalanced analogue input van de FA? Dus extra kabels 1/4 jack naar RCA nodig?
