Er zijn 35 resultaten gevonden
- do 15 feb 2018, 3:08
- Forum: Meten....
- Onderwerp: Heeft er al iemand een UMIK-1 in gebruik?
- Reacties: 51
- Weergaves: 4281
Re: Heeft er al iemand een UMIK-1 in gebruik?
Als ik de UMIK-1 kan gebruiken om een redelijke meting te doen die mij toelaat om mijn luidsprkers uit te meten en mijn crossovers te checken en eventueel aan te passen ben ik al lang blij. Ik ben mij bewust dat altijd alles beter kan, maar daar staat bij audio ook altijd zeer snel een serieus prijs...
- wo 14 feb 2018, 2:14
- Forum: Meten....
- Onderwerp: Heeft er al iemand een UMIK-1 in gebruik?
- Reacties: 51
- Weergaves: 4281
Re: Heeft er al iemand een UMIK-1 in gebruik?
Iemand enig idee hoe ik Jeroen kan contacteren?Henkjan schreef:Ook werd er tijdens de workshop op de luisterdag in Hengelo van de UMIK-1 gebruik gemaakt, misschien dat die Jeroen daar wat meer over kan vertellen?
- di 13 feb 2018, 22:47
- Forum: Meten....
- Onderwerp: Heeft er al iemand een UMIK-1 in gebruik?
- Reacties: 51
- Weergaves: 4281
Re: Heeft er al iemand een UMIK-1 in gebruik?
Weer een jaartje verder met dit draadje O:) Ik weet ondertussen dat er heel wat audio Diehards iets tegen de UMIK-1 hebben als ik al de andere draadjes hier lees. Maar ondertussen zijn we al 4 jaar verder en zie ik dat de UMIK nog altijd zeer vlotjes verkoopt en op heel wat audiosites wordt aangerad...
- zo 04 feb 2018, 22:33
- Forum: Meten....
- Onderwerp: het grote USB geluidskaart topic
- Reacties: 206
- Weergaves: 12794
Re: het grote USB geluidskaart topic
Toch eerst nog even op zoek naar een Sennheiser KE4-211-2i-1 kapseltje. Laat het me gerust weten als je er nog eentje hebt liggen. Ga eerst even proberen op de diy route. 
- vr 02 feb 2018, 17:37
- Forum: Meten....
- Onderwerp: het grote USB geluidskaart topic
- Reacties: 206
- Weergaves: 12794
Re: het grote USB geluidskaart topic
Ben hier nu al een paar uurtjes drraadjes aan het lezen over meetmicrofoons, en zie het even niet meer. Evenveel meningen als posts :? Voor zover ik het allemaal begrijp (dit is allemaal nieuw voor mij) lijkt me dus inderdaad de Dayton emm6 de beste kandidaat. Beter dan de USB-versies (geen loopback...
- do 01 feb 2018, 2:00
- Forum: Meten....
- Onderwerp: het grote USB geluidskaart topic
- Reacties: 206
- Weergaves: 12794
Re: het grote USB geluidskaart topic
Het zou zo maar eens kunnen werken............. Gewoon proberen eens aan te sluiten met free software. Heb de drivers van windows 8 in compatibiliteitsmodus geinstalleerd op een Windows 10 en draai het Fast Track Console programma ook in compatibiliteitsmodus. OK. M-Audio Fast track Ultra lijkt te ...
- wo 31 jan 2018, 13:01
- Forum: Stel je eens voor
- Onderwerp: Mezelf effe voorstellen
- Reacties: 7
- Weergaves: 718
Re: Mezelf effe voorstellen
Geen foute inschatting, Antwerpen om juist te zijn. Maar wat hield dat in als ik vragen mag? :o Ik weet dat hij (Meanman) in in BE woont, ben wel eens bij hem langs geweest, vandaar de link zoals ik die bedacht, toen ik dan las, dat je Meanman tot je vrinden/kennissen rekent. :mrgreen: :relax: Ik k...
- wo 31 jan 2018, 2:50
- Forum: Stel je eens voor
- Onderwerp: Mezelf effe voorstellen
- Reacties: 7
- Weergaves: 718
Re: Mezelf effe voorstellen
Geen foute inschatting, Antwerpen om juist te zijn.
Maar wat hield dat in als ik vragen mag?
Maar wat hield dat in als ik vragen mag?
- di 30 jan 2018, 21:52
- Forum: Stel je eens voor
- Onderwerp: Mezelf effe voorstellen
- Reacties: 7
- Weergaves: 718
Mezelf effe voorstellen
Hallo allemaal Iets te laat, heb reeds een draadje lopen op dit forum. Maar vond na het rondstruinen op dit forum deze draadjes. Ik ben Pieter, 48 jaar, en ben reeds heel men leven doe het zelver. Als ik het zelf kan maken, probeer ik dat ook. Ik heb van alles en niets kennis. Kan wat 3d tekenen, be...
- di 30 jan 2018, 20:23
- Forum: Meten....
- Onderwerp: het grote USB geluidskaart topic
- Reacties: 206
- Weergaves: 12794
Re: het grote USB geluidskaart topic
Een oud draadje terug wat leven in blazen :-) Heeft iemand een idee of de M-Audio Fast track Ultra compatibel is met Arta? Niet echt compatibel met Windows 10 maar wel met 7. dus dat kan ik nog wel regelen. Heb die hier nog in mijn kast liggen. en zou een setje willen uitbouwen om mijn luidsprekers ...
- di 30 jan 2018, 3:05
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: ombouwen van open baffle naar gesloten luidsprekers
- Reacties: 64
- Weergaves: 1615
Re: ombouwen van open baffle naar gesloten luidsprekers
Ok, Alles gemonteerd, klinkt al een heel stuk beter. Bedankt HenkJan en Paul. De bassen klinken zeer strak niets boemerig. heel veel detail, ruimtelijk, maar blijf ergens nog met een te ijl geluid zitten, voornamelijk de stemmen klinken te ijl, niet warm genoeg, dus ik denk dat het probleem meer bij...
- ma 29 jan 2018, 23:21
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: ombouwen van open baffle naar gesloten luidsprekers
- Reacties: 64
- Weergaves: 1615
Re: ombouwen van open baffle naar gesloten luidsprekers
OK, Heb ze gewisseld In de crossover voor de MIDs zit achteraan een 15 Ohm weerstand, echter in de tweede MID crossover had hij deze vervangen door twee weerstanden, 1van 4 Ohm en 1 van 10 Ohm, waarschijnlijk met het idee van zodoende 14 Ohm te krijgen wat het idee versterkt dat hij inderdaad zijn o...
- ma 29 jan 2018, 22:13
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: ombouwen van open baffle naar gesloten luidsprekers
- Reacties: 64
- Weergaves: 1615
Re: ombouwen van open baffle naar gesloten luidsprekers
of gewoon 2 weerstanden bestellen, zo ja dewelke dan en als ik dan toch aan het bestellen ben, zijn er dan andere componenten die ik dan beter ook ineens vervang? of eerst testen en meten?
- ma 29 jan 2018, 22:08
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: ombouwen van open baffle naar gesloten luidsprekers
- Reacties: 64
- Weergaves: 1615
Re: ombouwen van open baffle naar gesloten luidsprekers
Best R2 weglaten dan of R1 en R2 omwisselen?
- ma 29 jan 2018, 22:00
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: ombouwen van open baffle naar gesloten luidsprekers
- Reacties: 64
- Weergaves: 1615
Re: ombouwen van open baffle naar gesloten luidsprekers
in de mids steekt ook een 15 Ohm, maar die kan daar ook nergens vervangen worden met de weerstanden van de tweeters veronderstel ik?
- ma 29 jan 2018, 21:40
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: ombouwen van open baffle naar gesloten luidsprekers
- Reacties: 64
- Weergaves: 1615
Re: ombouwen van open baffle naar gesloten luidsprekers
Welke andersom?Henkjan schreef:mss die 2 eerst maar andersom...
- za 27 jan 2018, 17:22
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: ombouwen van open baffle naar gesloten luidsprekers
- Reacties: 64
- Weergaves: 1615
Re: ombouwen van open baffle naar gesloten luidsprekers
het mid filter zou nog wel eens zo bedoeld kunnen zijn: luiemug mid .jpg Bedankt Henkjan, Eerste poging: heb wel het oude printplaatje hergebruikt, had niet direct iets anders in huis. Alles veel ruimer geplaats zodat de spoelen niet te veel interfereren met elkaar. Is voornamelijk bedoeld om te zi...
- vr 26 jan 2018, 17:56
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: ombouwen van open baffle naar gesloten luidsprekers
- Reacties: 64
- Weergaves: 1615
Re: ombouwen van open baffle naar gesloten luidsprekers
ok , mercikes, ik doe deze weekend al eens een poging
- vr 26 jan 2018, 14:51
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: ombouwen van open baffle naar gesloten luidsprekers
- Reacties: 64
- Weergaves: 1615
Re: ombouwen van open baffle naar gesloten luidsprekers
@Henkjan: Ik veronderstel dat ik de schema's die je uitgetekend hebt gewoon kan gebruiken als leidraad om mijn crossovers te hersolderen als startpunt? Dan kan ik ze eens testen/meten om te zien wat er nog kan gebeuren om ze te verbeteren. Nog een extra vraagje: Aangezien mijn elektronica kennis bep...
- do 25 jan 2018, 1:40
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: ombouwen van open baffle naar gesloten luidsprekers
- Reacties: 64
- Weergaves: 1615
Re: ombouwen van open baffle naar gesloten luidsprekers
@Henkjan: Al heel hartelijk bedankt om die filters eens te bekijken en aar een mogelijke oplossing te zoeken. Ik vrees dat ik niet in Hengelo kan geraken de 3de februari. Zit reeds met andere verplichtingen. (zie de metingen met bijbehorend advies in de link die je gaf) Hier kan ik je even niet volg...
- wo 24 jan 2018, 22:31
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: ombouwen van open baffle naar gesloten luidsprekers
- Reacties: 64
- Weergaves: 1615
Re: ombouwen van open baffle naar gesloten luidsprekers
Is het eigenlijk mogelijk om met de componenten die er nu in zitten en treffelijke crossover samen te stellen?
- wo 24 jan 2018, 15:11
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: ombouwen van open baffle naar gesloten luidsprekers
- Reacties: 64
- Weergaves: 1615
Re: ombouwen van open baffle naar gesloten luidsprekers
8.2mH idd. wel een nette spoel, aan de onderdelen ligt t niet. maar als het schema idd is wat er gebouwd is, dan ziet dat er wel anders uit dan wat je zou verwachten, om het beleefd uit te drukken. heb je iets van achtergrond van dit project. wat voor overwegingen heeft de bouwer gehad? zie bv hoe ...
- wo 24 jan 2018, 14:57
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: ombouwen van open baffle naar gesloten luidsprekers
- Reacties: 64
- Weergaves: 1615
Re: ombouwen van open baffle naar gesloten luidsprekers
@ Henkjan: mercikes, heb alle foto's aangepast
- wo 24 jan 2018, 14:04
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: ombouwen van open baffle naar gesloten luidsprekers
- Reacties: 64
- Weergaves: 1615
Re: ombouwen van open baffle naar gesloten luidsprekers
hoe kan ik de foto's uploaden naar het forum zelf, ik zie enkel de mogelijkheid om een link te leggen?
- wo 24 jan 2018, 13:25
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: ombouwen van open baffle naar gesloten luidsprekers
- Reacties: 64
- Weergaves: 1615
Re: ombouwen van open baffle naar gesloten luidsprekers
fotoke van de spoelpvanlingen schreef:Moet die 0,85 mH spoel in serie met de woofers niet 8,5 mH zijn?
Het lijkt me wat weinig zelfinductie om de laagafval van een open baffle te compenseren.
Paul.
