Er zijn 17 resultaten gevonden
- di 27 dec 2016, 23:05
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Oude JAMO type SL75 boxen uit 1985
- Reacties: 1
- Weergaves: 577
Oude JAMO type SL75 boxen uit 1985
Beste forumleden, Ik heb voor een luttel bedrag oude Jamo SL75 boxen overgenomen van mensen hier uit de buurt. De kasten zien er nog als nieuw uit. Technische gegevens: D-IMG_4562kl.jpg Na grondige inspectie bleek dat de foamranden vervangen moesten worden vervangen. Oke, dat had ik wel verwacht, ma...
- di 21 jun 2016, 22:38
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Luidsprekers 100W in orgelfront kast
- Reacties: 22
- Weergaves: 1662
Re: Luidsprekers 100W in orgelfront kast
Hierbij het principe schema van de audio groepen over de versterkers en luidsprekers.
Er zijn nog 7 luidsprekers onder de speeltafel die voor 30% meedoen met de geluidsweergaven uit het piijpenfront, voor de duidelijkheid heb ik die niet in het schema weergegeven.
Er zijn nog 7 luidsprekers onder de speeltafel die voor 30% meedoen met de geluidsweergaven uit het piijpenfront, voor de duidelijkheid heb ik die niet in het schema weergegeven.
- ma 20 jun 2016, 11:46
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: B&W boxen V201 - Condensatoren vernieuwen ?
- Reacties: 15
- Weergaves: 2279
Re: B&W boxen V201 - Condensatoren vernieuwen ?
Ik heb de V201i gehad, vrijwel dezelfde speaker. Heerlijk, niets meer aan doen \:D/ 'k Heb nu IN het orgelfront nu hetzelfde merk B&W boxen maar een grotere broer - de V202 of ook wel aangeduid als DS2, ook daarvan de condensatoren van de filters bekeken. Heb ze nu maar niet doorgemeten, alles ...
- do 16 jun 2016, 17:53
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Luidsprekers 100W in orgelfront kast
- Reacties: 22
- Weergaves: 1662
Re: Luidsprekers 100W in orgelfront kast
Ja, het is wel vergelijkbaar geluid.
De JBL vloerstaanders gaven mooi diep en prachtig helder geluid, maar deze doen er niet voor onder.
het geluid komt wel wat hoger weg maar is dat geeft niks. De boxen zijn rechtop geplaatst en niet "op z'n kop".
De JBL vloerstaanders gaven mooi diep en prachtig helder geluid, maar deze doen er niet voor onder.
het geluid komt wel wat hoger weg maar is dat geeft niks. De boxen zijn rechtop geplaatst en niet "op z'n kop".
- do 16 jun 2016, 15:25
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: B&W boxen V201 - Condensatoren vernieuwen ?
- Reacties: 15
- Weergaves: 2279
Re: B&W boxen V201 - Condensatoren vernieuwen ?
Ik dacht ook eerst dat silconenspray het beste was. Maar heb contact gehad met een restaurateur van oude boxen in Den Haag. Deze gaf aan vooral geen siliconenspray te gebruiken, dat maakt het dunne rubber te week, het trekt er teveel in met kans op scheuren. Hij vertelde zuurvrije vaseline het beste...
- do 16 jun 2016, 15:06
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Luidsprekers 100W in orgelfront kast
- Reacties: 22
- Weergaves: 1662
Re: Luidsprekers 100W in orgelfront kast
De beide boxen zijn geplaatst in het orgelfront. Het paste precies, er was nog 3 mm in de breedte over en de hoogte ging ook net goed. Het resultaat geluidsweergave is er stukken beter op geworden, mooi geluid zo. De boxen opengemaakt en de zaak van binnen bekeken. Ook nu weer de rubber conusranden ...
- ma 13 jun 2016, 10:32
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: B&W boxen V201 - Condensatoren vernieuwen ?
- Reacties: 15
- Weergaves: 2279
Re: B&W boxen V201 - Condensatoren vernieuwen ?
Bedankt voor jullie antwoorden. Met speakers uit '92 zou ik eerst naar andere verouderingsverschijnselen kijken ik zie geen verouderingsverschijnselen. Het rubber om de conus heb ik heel lichtjes ingevet met zuurvrije vaseline, om uitdrogen tegen te gaan. Verder heb ik de bedrading zoveel mogelijk i...
- za 11 jun 2016, 14:13
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: B&W boxen V201 - Condensatoren vernieuwen ?
- Reacties: 15
- Weergaves: 2279
B&W boxen V201 - Condensatoren vernieuwen ?
Ik heb voor mijn orgel voor de kanalen 3 en 4 tweede hands boxen van Bowers & Wilkins aangeschaft. Deze zijn blijkbaar van bouwjaar 1992. Van binnen ziet het er allemaal nog heel netjes uit, zie foto's. De volgende vraag: is het zinvol de bi-polaire condensatoren te vervangen. Ik heb de waarden ...
- do 09 jun 2016, 22:46
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Luidsprekers 100W in orgelfront kast
- Reacties: 22
- Weergaves: 1662
Re: Luidsprekers 100W in orgelfront kast
Beste Hans, Nogmaals hartelijk dank voor je luisteren naar de verschillende klank beelden, en je adviezen in deze. Een tijdelijke aansluiting van hoge JBL zuilen naast het orgel aangesloten op de kanalen 1 en 2 geven een veel beter klankbeeld dan met de full-range speakers van het Rembrandt orgel. H...
- za 04 jun 2016, 9:57
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Luidsprekers 100W in orgelfront kast
- Reacties: 22
- Weergaves: 1662
Re: Luidsprekers 100W in orgelfront kast
.....over naden en kieren, komt dat door een gammele bouwmethode? Zeker niet. Het meubel is perfect gemaakt. Ik heb na het plaatsen van de MDF tussenschotten erin gekeken en zag een smal streepje licht. Een van de houten plaatjes klemt wat, misschien is dat de oorzaak. Het kiertje zal niet meer zij...
- vr 03 jun 2016, 21:06
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Luidsprekers 100W in orgelfront kast
- Reacties: 22
- Weergaves: 1662
Re: Luidsprekers 100W in orgelfront kast
Als ik de luidspreker er uit haal, wat foto's van alle kanten hier post ? En de afmetingen er bij zet. Zou hier op het forum iemand zijn die de luidspreker herkend ? Het is een standaard product, lijkt me niet dat deze ALLEEN voor de Rembrandt orgels zijn gemaakt. Is hier een specialist die veel in ...
- vr 03 jun 2016, 19:03
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Luidsprekers 100W in orgelfront kast
- Reacties: 22
- Weergaves: 1662
Re: Luidsprekers 100W in orgelfront kast
De B&W boxen die ik bij de samples voor het rugwerk gebruik is een 2-weg systeem, 60 W Din, 66 Hz - 22 kHz (binnen 3 dB) de grote luidspreker heeft een 6,5" afmeting. De luidspreker in het Rembrandt orgel front is van kaliber 100 W Din, 40 Hz - 22 kHz (binnen 5 dB), heeft afmeting 8". ...
- vr 03 jun 2016, 12:59
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Luidsprekers 100W in orgelfront kast
- Reacties: 22
- Weergaves: 1662
Re: Luidsprekers 100W in orgelfront kast
Waar een weg is is ook een omweg Maar waar een omweg is is ook een weg ! Dank voor je tip, ik ben een groen boontje op dit forum en weet niet zo goed de weg / omweg. Maar wel interessant. Hauptwerk is net als GrandOrgue een software om opgenomen orgelklank samples via een PC - geluidskaart - luidsp...
- vr 03 jun 2016, 0:16
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Luidsprekers 100W in orgelfront kast
- Reacties: 22
- Weergaves: 1662
Re: Luidsprekers 100W in orgelfront kast
Merk en type zijn niet bekend. De luidsprekers zijn speciaal voor de orgelfabrikant gemaakt en geleverd. Ik heb de orgelfirma gebeld. Ze zijn 8 Ohm, frequentie bereik tussen 40 en 22 kHz, 8 inch. Het scheidingsfilter voor de woofer heeft een wieltje waarmee de scheidingsfrequentie kan worden ingeste...
- do 02 jun 2016, 20:26
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Luidsprekers 100W in orgelfront kast
- Reacties: 22
- Weergaves: 1662
Luidsprekers 100W in orgelfront kast
Om mijn probleem kenbaar te maken, omschrijf ik eerst de situatie. Situatie Ik heb een electronisch orgel, wat ik heb aangeschaft ca. 9 jaar geleden met een bovenkast voorzien van sierpijpen. Daarachter zitten 7 luidsprekers waarvan in het midden een grote baswoofer. Zowel rechts als links zitten 3 ...
- do 02 jun 2016, 19:55
- Forum: Stel je eens voor
- Onderwerp: Marius stelt zich ook even voor
- Reacties: 5
- Weergaves: 837
Re: Marius stelt zich ook even voor
Inderdaad, ik heb ook nog 8 kleinkinderen en de 9e is op komst als alles goed gaat........heb je nog meer hobby's zie ik
- do 02 jun 2016, 14:35
- Forum: Stel je eens voor
- Onderwerp: Marius stelt zich ook even voor
- Reacties: 5
- Weergaves: 837
Marius stelt zich ook even voor
Hallo, Ik ben hier nieuw, daarom stel ik me even voor. Ben vader van 5 kinderen, woon in het Groene Hart van Holland (Zuid Holland) en heb als hobby's muziek, techniek en orgelspelen. De reden van mijn aanmelding is vanwege mijn elektronisch orgel waar meerdere luidsprekers in zitten. De geluidsweer...
